Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Jo, du har rätt, det framstår ganska klart, han är inte ens med på deras lista över möjliga gärningsman.
Det är någon eller några som har mördat VB, jag anser på tidigt stadium kunde KJ uteslutas och sedan fanns ett annat spår som jag kallar anstiftaren. Utredningen kunde haft KJ som ett avledande spår och på det viset genom privatspanare kunnat luska i anstiftarens kontakter m.m. Men huvudspåret skulle varit anstiftaren, att få till en husrannsakan borde inte varit några problem därför mordet på VB var ett mycket grovt brott. Husrannsakan göres för mindre saker där de har haft svaga misstankar. Jag själv anser att kidnappningen av VB och styckmordet skette i en skåpbil, därför borde alla skåpbilar som funnits i området den tiden när mordet skette varit av intresse. Enligt förunderökningen sålde anstiftaren en röd Ford skåpbil i maj månad på blocket.
Jag anser den skåpbilen borde ha kollats upp grundligt, jag anser anstiftaren har inte begått något mord, men den kunde ha varit utlånat till någon eller några. Jag anser att det är tre personer som utförde mordet på VB. Den där röda skåpbilen behöver inte alls ha varit inblandad, men borde ändå ha kollats upp.
Om det skulle ha hittats ett litet hårstrå eller liknande från VB hade sannolikt fallet blivit löst, även om anstiftaren är hal men han skulle sannolikt ha lindat fast sig.