2014-03-24, 12:03
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om man ska få ihop planteringsteorin så krävs det en konspiration där en del i denna är att polisen undanhållit eller undanlåtit att söka bevis, för några spår har inte hittats efter annan än KJ. Jag var ironisk.

Right. Instämmer: planteringsteorin kräver onekligen det. Och det är milt sagt föga probabelt.
Citera
2014-03-24, 12:04
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Åklagarna har misslyckats med att försöka redovisa övertygande bevisning, det finns ingenting som binder KJ till det här brottet…. Grad +1 är INGET bevis---låååångt ifrån!!!!!!!!!!!

Det är ju domstolen som bedömer om framlagd bevisning "bär".

Menar du att åklagarna misrepresenterar bevisningen på något sätt?
Citera
2014-03-24, 12:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Boden-satanisterna, vad är det för folk? Menar du den där bilden från Schlangekraft?

Ja. Och där kan man nog hitta diagnoser av både det ena och det andra slaget. Kan den uppenbara likheten vara en slump ? Sedan har vi den anonyme fotografen som smög omkring huset vid den tidpunkten. Senast sedd av paret som kikade in i huset den 12 e maj. Finns att läsa i Fup. Ingen aning om denne någonsin blev förhörd av polisen, någon som vet ?
Citera
2014-03-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soopy

ja de borde vara mycket mer tydliga med detaljer och inte vinkla det till nackdel mot KJ som med stor sannolikhet sitter dömd för något han är oskyldig till.
Citera
2014-03-24, 12:12
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja. Och där kan man nog hitta diagnoser av både det ena och det andra slaget. Kan den uppenbara likheten vara en slump ? Sedan har vi den anonyme fotografen som smög omkring huset vid den tidpunkten. Senast sedd av paret som kikade in i huset den 12 e maj. Finns att läsa i Fup. Ingen aning om denne någonsin blev förhörd av polisen, någon som vet ?
Ja den sidan var helt klart "udda": Märkliga intressen en del människor har. Jag har inte sett nåt om det alls, bara att det står med som iaktagelse.
Citera
2014-03-24, 12:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
ja de borde vara mycket mer tydliga med detaljer och inte vinkla det till nackdel mot KJ som med stor sannolikhet sitter dömd för något han är oskyldig till.

Menar du att KJ är oskyldig?
Citera
2014-03-24, 12:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Åklagarna har misslyckats med att försöka redovisa övertygande bevisning, det finns ingenting som binder KJ till det här brottet…. Grad +1 är INGET bevis---låååångt ifrån!!!!!!!!!!!

Känns det bra att ha analyserat det här fallet bättre än hela poliskåren, åklagarmyndigheten och Luleå tingsrätt? Är du imponerad av dig själv?

Jag är imponerad kan jag säga - det är inte många andra med "twodigits-IQ" som skulle ha klarat motsvarande bedrift ;-)
Citera
2014-03-24, 12:23
Medlem
Reviewss avatar
En teori som jag personligen har blivit mer och mer övertygad om, är att orsaken till VB:s död står i direkt relation till de hot om utpressning hon utövade på sin omgivning mot slutet.

Den påstådda våldtäkten någon av de sista dagarna i mars, blev den utredd av polisen ? AH fick ett sms om vad som skett, sedan ville hon inte prata om det.
Citera
2014-03-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soopy

Åklagarna har påstått att spårhunden Uno endast markerar för lik och kallat det liklukt det som Uno markerade i bagageutrymmet, det är ett stort misstag som åklagarna gjort, det är inte gjort medvetet, utan de har blivit felinformerade och varit okunniga vad de här hundarna markerar och inte markerar.
Domen mot KJ är baserad på att det funnits lik i bagageutrymmet, som KJ kört omkring med, men nu är det inte endast för lik som hunden Uno markerar, därför har allting blivit fel.
Det blir en sak som sannolikt kommer att hända med domen och det är att den blir ogiltigförklarad.
Citera
2014-03-24, 12:29
Medlem
Citat:

det är större sannolikhet att han är oskyldig än skyldig iaf! Vid en första anblick trodde jag att han var skyldig men det förkommer en rad tvivel- alltmer(det mesta..) pekar åt annat håll samt det saknas övertygande bevisning.
Citera
2014-03-24, 12:30
Medlem
Citat:
Eftersom KJ är dömd med bevis som inte existerar, måste han vara felaktigt dömd.
De här beviset att det funnits lik i bagageutrymmet något sådant bevis finns inte.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-24 kl. 12:33.
Citera
2014-03-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En teori som jag personligen har blivit mer och mer övertygad om, är att orsaken till VB:s död står i direkt relation till de hot om utpressning hon utövade på sin omgivning mot slutet.

Den påstådda våldtäkten någon av de sista dagarna i mars, blev den utredd av polisen ? AH fick ett sms om vad som skett, sedan ville hon inte prata om det.

Du framställer mycket rimlig motivbild- GM var rädd för vad VB kunde åstadkomma...

min teori är att AN och/eller MB hotat att skada/döda VB och att bevisen kan ha funnits i de raderade smsen.

MB var tydligen redan polisanmäld för ett dödshot mot VBs expojkvän... skulle han bli anmäld för ett till- kunde det gått illa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in