2014-03-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Tack för intressant information. Skulle det vara möjligt att kasta ner föremål där så att de försvinner utom synhåll, eller måste man klättra ner för att gömma nåt där?

Av vad jag kunde se då i solljus mitt på dagen,så var det nåt sorts schakt med vertikal lutning.Helt omöjligt att se någon botten.Det var djupt,cirka 60-70 centimeter i fyrkant.
Citera
2014-03-24, 11:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte själv någon egentlig uppfattning ang detta om benen kan ha kastats in från fönstret men frågar man pol-tekniker DL, vilket man gjorde under TR-huf, så blir (blev) svaret att det inte är troligt; det skulle vara "tämligen ogörligt".

Kroppsdelarna var tvärtom närmast prydligt nedlagda och det var ju också något som MPS reagerade på. Att polisen från början bedömde upptäckten som en ev rituell handling förvånar mig inte alls.

Det går ej heller att komma ifrån likheten med Boden-satanisternas bild med texten "Love hurts".
Citera
2014-03-24, 11:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Menar du att polis / åklagare myglar för att förneka den åtalade en korrekt rättslig prövning?

Och, om så: känner du till anledningarna härför? Vill de rättsvårdande myndigheterna postumt neka BO rätten att rätt GM blir fälld?

Och, om så: Vilka skäl har man till det?

Citera
2014-03-24, 11:46
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag vet inte, antagligen så fanns väl ingen likdoft på dessa föremål så man valde att inte offentligöra sådana tester utan de hamnade sannolikt i slasken.

Det är så mycket mygel så man bävar...

Citat:

Vilka är mygelagenterna då?

Det är ju mycket allvarligt ur rättssäkerhetssynpunkt och förtjänar verkligen att lyftas fram.
Citera
2014-03-24, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Kan ju undra vad Blue star visat i MBs bilar?

Va!
Har man använt blue star i MB:s bilar.
Citera
2014-03-24, 11:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Va!
Har man använt blue star i MB:s bilar.
Men man kan undra vad ett försök hade visat.
Citera
2014-03-24, 11:51
Medlem
Citat:
Menar du att polis / åklagare myglar för att förneka den åtalade en korrekt rättslig prövning?

Och, om så: känner du till anledningarna härför? Vill de rättsvårdande myndigheterna postumt neka BO rätten att rätt GM blir fälld?

Och, om så: Vilka skäl har man till det?

Åklagarna har misslyckats med att försöka redovisa övertygande bevisning, det finns ingenting som binder KJ till det här brottet…. Grad +1 är INGET bevis---låååångt ifrån!!!!!!!!!!!
Citera
2014-03-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kroppsdelarna var tvärtom närmast prydligt nedlagda och det var ju också något som MPS reagerade på. Att polisen från början bedömde upptäckten som en ev rituell handling förvånar mig inte alls.

Det går ej heller att komma ifrån likheten med Boden-satanisternas bild med texten "Love hurts".

Jovisst, men det prydliga "upplägget" kan ju vara slumpens verk; GM/utplaceraren kanske snabbast möjligt dumpade benen (tömde dem ur ryggsäck el dyl) och resultatet råkade bli som det blev.
Tror hursomhelst inte att det är lönt att fördjupa sig i vänsterhäntspåret, iaf inte utifrån den omständigheten att benen låg till höger om fönstret.
Citera
2014-03-24, 11:53
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Jo jag tror jag vet var KJ menar.Jag har varit där i Juni-Juli och tittat ned under ett av mina sök efter att kroppen var hittad.Jag rekommenderar inte någon att klättra ned där.Av vad jag kunde se så var det stegfästen fästa i betongen så det är fullt möjligt att klättra ned.Men det bör göras med säkerhetslinor och ett par personer med översikt,någon solo prestation avråder jag bestämt från.Avstånd från gulahuset(FP2),cirka 5-800 meter nånting i ost/nordostlig riktning.

Detta har jag missat i fup.Luckan är fullt synlig på en berghäll/tjärad betong typ.

Några med klättringsutrustning borde organisera en nedstigning där.
Var på kartan ligger det?
Citera
2014-03-24, 11:56
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Boden-satanisterna, vad är det för folk? Menar du den där bilden från Schlangekraft?
Citera
2014-03-24, 11:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Citat:
Jag vet inte, antagligen så fanns väl ingen likdoft på dessa föremål så man valde att inte offentligöra sådana tester utan de hamnade sannolikt i slasken.

Det är så mycket mygel så man bävar...

Vilka är mygelagenterna då?

Det är ju mycket allvarligt ur rättssäkerhetssynpunkt och förtjänar verkligen att lyftas fram.

Om man ska få ihop planteringsteorin så krävs det en konspiration där en del i denna är att polisen undanhållit eller undanlåtit att söka bevis, för några spår har inte hittats efter annan än KJ. Jag var ironisk.
Citera
2014-03-24, 11:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men man kan undra vad ett försök hade visat.

Vad sägs om en bloddroppe på en handske, en påse, lite blod på mattan i skuffen och på listen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in