2014-03-23, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tar längre tid att stjäla extraljus än att trycka på spaken på dörrens insida. Sen som tjuv måste man bedöma risken och vad man kan vinna på att göra brottet. Extraljus två stycken max 800:-. Plantera blod, ja femsiffrigt iaf.

Ja det gör det. Men ungefär likvärdig tidsåtgång med plantering inkluderat...förutom för en här i tråden som ansåg det vara hur lätt som helst, hade till och med testat har jag för mig
Citera
2014-03-23, 21:35
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Det kan ha varit vad som helst men som saknar betydelse. För INGEN har planterat blod i bagageutrymmet. Det har Kristoffer Johansson själv åstadkommit vid mord och transport av liket/likdelar av VB.
Du är helt bombsäker på detta? Till hundra procent?
Jo det är vad jag får det till, med men man kan inte vara helt säker så länge det inte finns en bekännelse och redogörelse över vad som hänt.
Sen finns det mgm, absolut.
Citera
2014-03-23, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du är helt bombsäker på detta? Till hundra procent?
Jo det är vad jag får det till, med men man kan inte vara helt säker så länge det inte finns en bekännelse och redogörelse över vad som hänt.
Sen finns det mgm, absolut.

Finns det något man kan vara HELT säker på?
Citera
2014-03-23, 21:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det kan ha varit vad som helst men som saknar betydelse. För INGEN har planterat blod i bagageutrymmet. Det har Kristoffer Johansson själv åstadkommit vid mord och transport av liket/likdelar av VB.
Ja, E X A K T. Och det är EXTREMT VIKTIGT att poängtera så att ingen missar detta.
Ja, det kan inte nog poängteras.
Även den dyre stjärnadvokaten begriper ju hur det ligger till. I bakluckan och med allt annat.
Delikat uppgift onekligen han gett sig i kast med i det att han lät den dömde ta hans tjänster
i anspråk. Han gör nog bra ifrån sig hela vägen men uppdraget kunde ju varit aningens
lättare.
Citera
2014-03-23, 21:45
Medlem
Citat:

Helt 100 på det?

Jag vet inte vad som hänt, men ingen vet vare sig mord- och styckplats, ej heller när och hur eller vilket mordvapen som använts.

Det kryllar av frågetecken.

Förhoppningsvis rätas en del ut under den vecka som nu kommer.
Citera
2014-03-23, 21:50
Medlem
Citat:
Listigare än att försöka plantera blod i densammes bagageutrymme

att plantera ut lite blod i en olåst bil som dessutom lånats ut är ingen svår match och det går fort... GM visste om att VB varit på besök hos KJ den 4 maj! GM ville undkomma att få sina egna ägodelar genomsökta och ville inte för bli misstänkt....- timingen måste ha varit väldigt viktig här!

Att plantera ut blodet och placera ut kroppsdelarna i "rätt tid"!!
Citera
2014-03-23, 21:56
Medlem
Citat:
Vad som kan "inses" är att INGEN köper planteringsteorin hur dyr stjärnadvokaten än må vara då det är alltför långsökt och INGET tyder på någon plantering. Och DET är EXTREMT VIKTIGT att poängtera så att alla missförstånd kring detta inte existerar längre

planteringsteorin är det mest rimliga att anta i rådande läge eftersom alltmer pekar åt det hållet!!
Citera
2014-03-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Span-tiden blir jag inte klok på, men span har ingen uppgift i FUP på att de varit i Lakaträsk.

Om jag inte missminner mig tappade dom bort M ett par timmar. Noll koll dock.

Jag begriper mig inte heller på span-tiden - klen tröst.

Är det någon som har koll???

Tack på förhand
Citera
2014-03-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har aldrig sagt att gula huset var en slump. Den som placerade benen där visste exakt vad som skulle hända.

ja utstuderat som bara den! det här fallet/målet är verkligen unikt i sitt slag på så många sätt...
Citera
2014-03-23, 22:25
Medlem
Citat:
Nej, det kunde M inte veta men det har mindre betydelse. Han visste om att det var sökområdet och att KJ deltog. Tror att det räckte.

Varför släpa dit kroppsdelarna överhuvudtaget när man kunde gömt undan kroppen riskfritt i vilken myr som helst i Norrlands ödemark?

Det enda jag kan komma på är att - givet inte kroppen dök upp och entydigt kunde kopplas till KJ - så skulle även M hus och bilar genomsökas med lupp. Det skulle varit nästa steg i utredningen!

I samma ögonblick kroppen dök upp försvann M ur sökljuset.

Det är en bra motivering, tror jag. Alternativet hade varit betydligt mer riskfyllt.

Åtminstone är det så jag tänker.

ditt resonemang är väldigt logiskt... Hur visste MB detta? genom Jann*ke? eller någon annan?
Citera
2014-03-23, 22:29
Medlem
Citat:
Tänk för att jag tror det. Tror inte M skulle klarat en vassare undersökning vare av sig själv eller ägodelar. Och det stod för dörren!

Dom var - innan detta - likvärdigt misstänkta. Lätt att glömma men så var utredningsläget.

Kan ju undra vad Blue star visat i MBs bilar?
Citera
2014-03-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
De kanske hämtade mer saker än bara källvatten, och stannade på vägen tillbaka vid huset. Om de ens hämtade källvatten. Förhörsledarna ställer en fråga och nöjer sig helt med svaret. Inga följdfrågor, inga separata frågor som skulle kunnat slå hål på deras historia, inget nada.

Förhörsledaren ställer frågor där vissa är kontrollfrågor, visar det att svaret stämmer med i detta fall polisens egen spaning på xx så behöver man ej gå vidare. Hade det dock ramlat in något annat svar om vad man gjorde aktuella dag så hade det givetvis kommit följdfrågor. Svårare än så är det inte i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in