2014-03-24, 01:34
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Vilka tippar du på?

Väldigt svårt nu, men jag tror fortfarande på Heat. Deras högstanivå är löjligt hög. Om OKC kan bli mer jämna så bör dem i allafall vara där och utmana. Clippers har jag höga förväntningar på, inget vinnarlag men ett lag som kan överraska under play-off.

Men bara tänk om Heat hade en av dem bättre PG där ute istället för Mario C
2014-03-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Väldigt svårt nu, men jag tror fortfarande på Heat. Deras högstanivå är löjligt hög. Om OKC kan bli mer jämna så bör dem i allafall vara där och utmana. Clippers har jag höga förväntningar på, inget vinnarlag men ett lag som kan överraska under play-off.

Men bara tänk om Heat hade en av dem bättre PG där ute istället för Mario C

lol så går det ibland när man redan har en all star och två superstars.
2014-03-24, 02:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Man ska tänka på att Miami Heat fortfarande har mer att hämta i Wade. Han har fått mycket vila för att komma i bästa form till slutspelet.

Pacers, som ju är det största hotet mot Heat i East, blir en mycket tuff nöt att knäcka. Det såg vi förra året också men Heat klarade det tack vare monsterprestationer av LeBron. Det krävs mycket mer av Wade och Bosh. Oden signades för att hjälpa till mot fysiska lag som Pacers och förhoppningsvis bidrar han.

En annan sak att tänka på är Pacers sannolikt kommer ha hemmaplansfördel (HCA) nu.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-03-24 kl. 03:19.
2014-03-24, 02:52
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
MRI on Russell Westbrook's right knee showed no new issues, source says. Status quo going forward as far as minutes and back-to-backs.

https://twitter.com/KBergCBS/status/447498182503985152

Skönt att höra! En till knäskada hade kunnat vara förödande för Westbrook.

East: https://pbs.twimg.com/media/Bjc5Ws4CAAEsYmj.jpg:large.
2014-03-24, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Man ska tänka på att Miami Heat fortfarande har mer att hämta i Wade. Han har fått mycket vila för att komma i bästa form till slutspelet.

Pacers, som ju är det största hotet mot Heat i East, blir en mycket tuff nöt att knäcka. Det såg vi förra året också men Heat klarade det tack vare monsterprestationer av LeBron. Det krävs mycket mer av Wade och Bosh. Oden signades för att hjälpa till mot fysiska lag som Pacers och förhoppningsvis bidrar han.

En annan sak att tänka på är Pacers sannolikt kommer ha hemmaplansfördel (HCA) nu.
Visst har han fått vila otroligt mycket den här säsongen, men frågan är om det verkligen hjälper så mycket? Tidsfråga innan hans knän ger upp.
Sen undrar jag även hur länge Lebron lyckas hålla sig skadefri..

Citat:
East: https://pbs.twimg.com/media/Bjc5Ws4CAAEsYmj.jpg:large.

Helt jävla sinnessjukt vad dåliga de är..
2014-03-24, 08:37
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
lol så går det ibland när man redan har en all star och två superstars.

Dock förväntar man sig en lite bättre PG. Inte någon som snittar knappt 5 assist per match som starter
2014-03-24, 08:58
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Dock förväntar man sig en lite bättre PG. Inte någon som snittar knappt 5 assist per match som starter

Dock är inte det så konstigt eftersom att lebron spelar point-forward. Han har väldigt mycket boll (med all rätt) så Mario Cs roll blir ju lite undanträngd. Nu vet jag inte hur Miamis assist som lag ser ut men jag skulle tippa att de ligger rätt bra till där.
2014-03-24, 09:10
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Dock är inte det så konstigt eftersom att lebron spelar point-forward. Han har väldigt mycket boll (med all rätt) så Mario Cs roll blir ju lite undanträngd. Nu vet jag inte hur Miamis assist som lag ser ut men jag skulle tippa att de ligger rätt bra till där.

Nia. http://espn.go.com/nba/statistics/team/_/stat/miscellaneous-per-game/sort/avgAssists

Något lägre än man kan tro då både Wade och LBJ är bra spelfördelare, men de råkar också vara bra iso players.
2014-03-24, 09:24
Medlem
KickAss-1337s avatar
[quote=Fantantonio|Men bara tänk om Heat hade en av dem bättre PG där ute istället för Mario C[/QUOTE]

Vet att många inte tycker han är något vidare, tog upp frågan här i tråden förut. Min uppfattning är dock att han har utvecklats mycket och kommer fortsätta göra det om han stannar i Heat. Han har visat att han har en bra speluppfattning, är duktig på steals och kan skjuta treor. Visst, det finns de som är bättre men som MockDraft var inne på så finns det inte plats i line-upen för en stjärna till (eller ekonomi för den delen)
2014-03-24, 09:26
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:

Jag håller fast kvar vid att Bulls är den största utmaningen för Heat i East, då Chicago har bra stats mot Heat och vinner sina matcher via sitt defensiva spel. Därefter lägger jag in pacers.

Tror inte Oden kommer och bidra med så mycket i år, han behöver lite mer tid.
För pacers sin del så måste George och Hibbert step it up nu mot playoffs. Har sett lite latskap från deras sida.
2014-03-24, 09:31
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Nia. http://espn.go.com/nba/statistics/team/_/stat/miscellaneous-per-game/sort/avgAssists

Något lägre än man kan tro då både Wade och LBJ är bra spelfördelare, men de råkar också vara bra iso players.

Dock spelar man ju med typ 5e lägst Pace i NBA men ja, de är inget topplag vad gäller assists. Men jag tror inte att det är assists miami ska vara oroliga för, det är snarare att dom inte gillar bangbang basket. Både indiana och chicago är ju lag som gillar att smälla på och gå inside, det som Miami inte gillar. Rätta mig om jag har fel men vad jag kommer ihåg från förra årets slutspel var det returer som var Miamis achilleshäl, jag är tveksam om Oden är rätt man för att fixa till det problemet.
2014-03-24, 11:53
Medlem
Citat:

De har två andra bolldominanta spelare som får till stor del av sina poäng 1-on-1 eller när de kontrar. Mario är duktig försvare, sätter sina treor och för den lilla delen han faktiskt får ta hand om offensiven gör han helt okej jobb. Du kan inte bedömma en point guard bara efter hur många assists per game den har speciellt inte en spelare som inte spelar som en traditionell point guard.

"PG" rollen är överskattad, Lakers vann fem stycken med Fisher, Boston vann med rookie Rondo, Mavs vann med pensionären Kidd, Heat med Chalmers/Cole och Heat made Shaq och Wade vet jag inte ens vem point guarden var. Spurs hade en ung Parker som också "bara" snitta 4 apg när Spurs vann sin andra och tredje ring.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Dock spelar man ju med typ 5e lägst Pace i NBA men ja, de är inget topplag vad gäller assists. Men jag tror inte att det är assists miami ska vara oroliga för, det är snarare att dom inte gillar bangbang basket. Både indiana och chicago är ju lag som gillar att smälla på och gå inside, det som Miami inte gillar. Rätta mig om jag har fel men vad jag kommer ihåg från förra årets slutspel var det returer som var Miamis achilleshäl, jag är tveksam om Oden är rätt man för att fixa till det problemet.

Det har sett bra ut med Bosh och Chris Andersen. Heat blev rövknullade när det kom till returer förra året, men överlag var de väldigt bra defensivt, speciellt med Bosh på planen och offensivt var de effektiva.

Men någon som Hibbert har Bosh ingen chans mot, för svag och kort. Om Chris kan ploacks ~25 minuter och Oden 10-15 så kommer det se bättre ut.
--

Öhh Paul George impregnerade en strippa för inte så länge sen och det sprids nu nakenbilder bland annat på hans hårda kuk. Tydligen blev han catfished av en bög som låtsades vara en kvinna, ska ta och leta upp bilderna på hans kuk till alla bögar här så fort ingen kollega kan se vad jag har för mig.

Han har sugit enda sedan strippan blev gravid.
Senast redigerad av MockDraft 2014-03-24 kl. 12:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in