2014-03-23, 18:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja men han skjutsade inte tillbaka CS till Mäntyvaara eller Stenbron där han påstod sig ha träffat på henne.
Likheten är åtta mil enkelväg och att TA och MB har minnesstörningar och fördrar yngre kvinnor.
Citera
2014-03-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Och varför placera benen i gula huset? MB kunde omöjligen veta om KJ:s tidigare undersökning av gula huset som ledde till att benen gjorde honom än mer kopplad till mordet.

Vi har en mycket intresserad tjej som är mer än glad i KJ. Ny bekant i och med söken. Hon fiskar och fiskar. Bekant med MB. Direktkoppling mellan KJ-tjejen-MB
Inte dugg intresserad av att umgås privat, utan vill bara veta saker från KJ med hjälp av kvinnlig list. Tackar nej till en fest, men följer gärna med på sök, och vill veta saker om hans hund exempelvis.

Obs! K a n vara en nyfiken Bodenbo enbart. Kan även vara infokälla till MB.

Har polisen kollat kopplingen?
Citera
2014-03-23, 18:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det är inget dumt förslag. Helt rätt att tänka lite "utanför lådan" vad gäller mordvapnet. En sak som talar emot tältpinne är att de flesta verkar ha en för brant avsmalning vid spetsen. Ett av huggen som skadade lungan var endast 0,9 cm brett. Finns det nån tältpinne som kan ha gett upphov till en sån skada?

För närvarande ser min lista över troliga mordvapen ut så här:

1. Splitsnål. Formen stämmer bra. Men jag hänger upp mig på att det talas om ett "eggvasst" föremål.

2. Träverktyg. Förstahandsvalet med tanke på de bågformade skadorna. Det är också betydligt vanligare än splitsnålen. Problemet är att det måste en spetsig form som skölpar och liknande vanligtvis inte har. Jag har tidigare varit inne på att det kan vara ett smalt (kanske 8 mm) verktyg och att detta har vridits eller dragits i sidled. Denna möjlighet borde dock ha uppmärksammats av kriminalteknikerna kan jag tycka.

3. Kategorin "övrigt": ett hemgjort vapen, en snedsågad rörbit som råkade finnas till hands, eller varför inte en tältpinne.

Sen har vi den här. en ryslig och meningslös kniv som väl i första hand ägs av kniventusiaster. Så för att hålla karatespåret levande, en "pipe dagger": http://stephiblog.wordpress.com/2010/09/17/condor-pipe-dagger/

1. Jag har kastat splitsnålen. Den baserade jag på att såren var D-formade. Den splitsnålsliknande dosöppnare någon tipsade om var ordentligt vass på kanterna. Ett sådant verktyg skär ju från mitten på den raka delen på D-et och skär rakt ut i sidled.

2. Skölp och liknande utesluten av mig och Lindblom.

3. Rörbiten skulle ge D-formade spår enligt punkt 1. Tältpinne typ "sand och snö" varianten kvarstår om man hittar en med spetsigare vinkel. Något som används i det svenska försvaret ligger ju nära till hands i Boden. Bajonett någon?

Pipe dagger yeah.
Citera
2014-03-23, 18:16
Medlem
highfives avatar
Det stora problemet är främst avsaknaden av mord- och styckningsplats. Så länge dessa platser är okända så lär alternativteorierna fortgå. Polisen hade som sagt både lägenheten och stugan avspärrade för omfattande undersökningar. Min bedömning är att KJ aldrig klarat av att undanröja alla besudlingar själv OM lägenheten varit mord- och styckplats.
Citera
2014-03-23, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Likheten är åtta mil enkelväg och att TA och MB har minnesstörningar och fördrar yngre kvinnor.

Minnesstörningar kanske men på vilket sätt föredrar TA yngre kvinnor? Att ha ihjäl dom med en 30.06:a för att sen försöka bränna upp dom...eller att ha ett sexuellt förhållande?
Citera
2014-03-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En person Persson såg säcken den 10/5. Eftersom han inte var in i huset kunde han inte kolla innehållet.

Vid den tidpunkten letade man efter en hel VB varför en platt sopsäck inte var relevant. Det intressanta är att den efter 10/5 "försvann" och benen dök upp! Dessutom tycks det enligt flera vittnen varit nystädat/välstädat.

Av vem undrar jag?
Senast redigerad av Remark 2014-03-23 kl. 18:59.
Citera
2014-03-23, 18:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det är klart jag står för vad jag skrivit i det inlägget du nämner, det är fakta alltsammans.
Det finns personer från Sverige som värvar sig till terroristorganisationer för att åka till länder i Öst Afrika och Syrien, det finns bevis för det därför kan det inte förnekas.
Viss svensk media kallar de här terroristorganisationerna för frihetsrörelser men det är en lögn de dödar och lemlästar civila oskyldiga människor, därför är de terrorister.
Om du önskar få bevis att värvningar skett av personer bosatta i Sverige, kan jag mycket lätt ta fram den informationen om du önskar.
I dagarna har Saudi infört en lag att alla som värvar sig till terroriströrelser i Syrien när de kommer tillbaka till Saudi blir det 20 års fängelse, man kan säga Saudi har vaknat till och är sannolikt rädd för baksmälla av de här terroristerna.
Bra att du står för svamlet du åstadkommer.

Men du som är så noga med fakta och bevis, ta nu vänligen och presentera vad för
någonting som gör det trovärdigt att just "bizarra terrorister" från Somalia eller varifrån
de nu ska komma, har med mordet på Vatchareeya Bangsuan att göra.

Vad konkret pekar på den möjligheten? Visa fram nånting påtagligt som ger stöd för
antagandet att lejda styckmördare med en bakgrund som kallblodiga terrorister
infunnit sig i Boden, placerat sig i en skåpbil med ett inmonterat badkar, genomfört
en kidnappning av offret ifråga, bragt henne om livet och därefter delat upp henne
uti detta badkar för att sedan placera torson och ben på olika ställen.

Brukar för övrigt inhyrda mördare stycka sina offer? Brukar de inte nöja sig med att
likvidera sina "objekt" och snabbt göra sig av med kropparna och ej ödsla tid på att ägna
sig åt blodplanteringar och annat riskfullt?

Denna teori om anstiftare, lejda mördare, skåpbil med badkar har du presenterat
i så säkra ordalag som om alla andra förklaringsmodeller kring mordet på Vatchareeya bleknar
vid en jämförelse i trovärdighet.
Ändå har du inte lyckats leverera nånting alltså i faktaväg som gör det rimligt att sluta
upp kring ditt scenario.

Inser du det själv?
Nej, givetvis inte.
Bara trolla vidare med dina fantasier. Alltid är det någon som lyssnar på svamlet och
bemöter det med gillande.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-23 kl. 18:32.
Citera
2014-03-23, 18:28
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
1. Jag har kastat splitsnålen. Den baserade jag på att såren var D-formade. Den splitsnålsliknande dosöppnare någon tipsade om var ordentligt vass på kanterna. Ett sådant verktyg skär ju från mitten på den raka delen på D-et och skär rakt ut i sidled.

2. Skölp och liknande utesluten av mig och Lindblom.

3. Rörbiten skulle ge D-formade spår enligt punkt 1. Tältpinne typ "sand och snö" varianten kvarstår om man hittar en med spetsigare vinkel. Något som används i det svenska försvaret ligger ju nära till hands i Boden. Bajonett någon?

Pipe dagger yeah.

Språkförbistringar här kanske. Med splitsnål menar jag (kanske felaktigt) en sån här: http://www.beckorep.com/files/images/Sjomaning/SwFidS.jpg Den ger onekligen C-formade skador.
Senast redigerad av rayravioli 2014-03-23 kl. 18:32.
Citera
2014-03-23, 18:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Språk förbistringar här kanske. Med splitsnål menar jag (kanske felaktigt) en sån här: http://www.beckorep.com/files/images/Sjomaning/SwFidS.jpg Den ger onekligen C-formade skador.
Däremot Condorkniven du länkade till har allt mordvapnet verkar ha. Läste att man kan döda grisar och annat med en sådan kniv. Condorkniven pipe Dagger säljs i Sverige och är inte bara tänkbart i MBs knivsamling. Detta märke är även gångbart i airsoftkretsar. Pipe Dagger finns i olika storlekar.
Senast redigerad av highfive 2014-03-23 kl. 18:39.
Citera
2014-03-23, 18:50
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Däremot Condorkniven du länkade till har allt mordvapnet verkar ha. Läste att man kan döda grisar och annat med en sådan kniv. Condorkniven pipe Dagger säljs i Sverige och är inte bara tänkbart i MBs knivsamling. Detta märke är även gångbart i airsoftkretsar. Pipe Dagger finns i olika storlekar.

Se där. Jag trodde det var ett obskyrt märke som inte finns i Sverige. Säljs av Tacticalstore: http://www.tacticalstore.se/se/grp/knivar-condor.php

Känns bekant. Kolla in klistermärket på sidan 284 i FUP.

Edit: Obs: de har inte denna specifika knivmodell i sitt sortiment.
Citera
2014-03-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Och varför placera benen i gula huset? MB kunde omöjligen veta om KJ:s tidigare undersökning av gula huset som ledde till att benen gjorde honom än mer kopplad till mordet.

Nej, det kunde M inte veta men det har mindre betydelse. Han visste om att det var sökområdet och att KJ deltog. Tror att det räckte.

Varför släpa dit kroppsdelarna överhuvudtaget när man kunde gömt undan kroppen riskfritt i vilken myr som helst i Norrlands ödemark?

Det enda jag kan komma på är att - givet inte kroppen dök upp och entydigt kunde kopplas till KJ - så skulle även M hus och bilar genomsökas med lupp. Det skulle varit nästa steg i utredningen!

I samma ögonblick kroppen dök upp försvann M ur sökljuset.

Det är en bra motivering, tror jag. Alternativet hade varit betydligt mer riskfyllt.

Åtminstone är det så jag tänker.
Citera
2014-03-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vi har en mycket intresserad tjej som är mer än glad i KJ. Ny bekant i och med söken. Hon fiskar och fiskar. Bekant med MB. Direktkoppling mellan KJ-tjejen-MB
Inte dugg intresserad av att umgås privat, utan vill bara veta saker från KJ med hjälp av kvinnlig list. Tackar nej till en fest, men följer gärna med på sök, och vill veta saker om hans hund exempelvis.

Obs! K a n vara en nyfiken Bodenbo enbart. Kan även vara infokälla till MB.

Har polisen kollat kopplingen?
Hon skulle naturligtvis kunna vara en länk mellan KJ och MB. Frågan är om KJ har berättat om sin undersökning av gula huset till henne. Men skulle jag vara i MB:s kläder och hade begått mordet skulle jag nog inte blanda in fler bekanta än nödvändigt som skulle kunna läcka till polisen. Så viktigt att sätta dit KJ kan det väl ändå inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in