2014-03-21, 21:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Barn beter sig som barn. Om man systematiskt rent kollektivt skulle sära på barn så fort det uppstår lite turbulens skulle vi vara tvungna att stänga skolorna permanent. Man får jobba med barnen och underlätta för dem, som man gör med allt annat i skolan. Givetvis finns det skräckexempel som kräver särskilda åtgärder men jag tror faktiskt inte att det här är något svårbemött skräckexempel.

Kan du förstå föräldrarna då? Det är lätt att prata om andras ungar, men skillnad när det gäller ens egna barn.

Det är åtminstone inte rasism som ligger bakom deras beslut. Eller?
Citera
2014-03-21, 21:44
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det är inte acceptabelt. Men jag köper inte den här gärningsbeskrivningen och det var bilderna som övertygade mig.

Och vad skulle dom bilderna bevisa?
Litar mer på "gärningsbeskrivningen" uttalade av de inblandade än några bilder tagna vid ett annat tillfälle.
Citera
2014-03-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan du förstå föräldrarna då? Det är lätt att prata om andras ungar, men skillnad när det gäller ens egna barn.

http://www.youtube.com/watch?v=fonSqHNoWkQ

Citera
2014-03-21, 21:47
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Nej, sannolikt handlar det om en "de stackars barnen"-inställning som är vanlig hos curlade föräldrar som bara ser fel i andra barn och aldrig i sina egna. Det är samma föräldrar som ringer arga samtal och överväger anmälan om läraren håller i de stökiga barnen lite för hårt.
Citera
2014-03-21, 21:50
Medlem
Citat:
Nej, sannolikt handlar det om en "de stackars barnen"-inställning som är vanlig hos curlade föräldrar som bara ser fel i andra barn och aldrig i sina egna. Det är samma föräldrar som ringer arga samtal och överväger anmälan om läraren håller i de stökiga barnen lite för hårt.

Varför denna relativisering?

Citat:
Med anledning av detta samlades vi för att diskutera simundervisningen och informera om specifika händelser. Under mötet kom det fram att flera barn kände sig otrygga i simhallen. Ett barn hade fått slag i ansiktet och utsatts för dödshot.

http://debatt.svt.se/2014/03/21/darfor-protesterade-vi-mot-mixad-simundervisning/

/SD-trollet
Citera
2014-03-21, 21:51
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Barn beter sig som barn. Om man systematiskt rent kollektivt skulle sära på barn så fort det uppstår lite turbulens skulle vi vara tvungna att stänga skolorna permanent. Man får jobba med barnen och underlätta för dem, som man gör med allt annat i skolan. Givetvis finns det skräckexempel som kräver särskilda åtgärder men jag tror faktiskt inte att det här är något svårbemött skräckexempel.

Jämställer du slag,sparkar och hot med "lite turbulens"?
Skulle du själv låta dina barn ingå i grupper där detta är okej?
Citera
2014-03-21, 21:54
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejpabankkort
http://www.youtube.com/watch?v=fonSqHNoWkQ

:D

Klockrent. Integrationsprojekt i all ära, men inte med mitt barn!

I övrigt tycker han det är fantastiskt med en mångkulturell skola.
Citera
2014-03-21, 21:56
Medlem
blappes avatar
Så när sanningen kommit fram handlar det alltså om 6 åriga MENA invandrarbarn som dödshotat och fysiskt attackerat svenska barn. Vem står upp för dessa barns rätt undrar jag? "Rasister" uppenbarligen enligt etablissemanget. De får mer än gärna kalla mig rasist i så fall.
Citera
2014-03-21, 21:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Precis som jag sa.. Mina barn och andras ungar. Man skyddar sitt eget kött och blod men gör ändå inte avkall på sin ideologi.

Precis som vår statsminister. Han kan sitta i sin villastad i Täby och tycka så mycket om allt, men han skulle aldrig själv bosätta sig och sin familj i t.ex Tensta.
Citera
2014-03-21, 21:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Varför denna relativisering?

http://debatt.svt.se/2014/03/21/darfor-protesterade-vi-mot-mixad-simundervisning/

/SD-trollet

Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Jämställer du slag,sparkar och hot med "lite turbulens"?
Skulle du själv låta dina barn ingå i grupper där detta är okej?

Jag förstår er, men det är barn vi pratar om. Barn yttrar olämpligheter hela tiden, ibland skämtsamt ibland med en allvarlighet som går över 5 minuter senare. Slåss kan de också göra. Det är givetvis inte alls okej, men jag ser hellre att lärarkåren och de närvarande reder ut saken på plats med den skyldige. Annars ger man ju den stökiga ungen rätt som beter sig illa mot de han inte tycker om. Då får han ju som han vill.
Citera
2014-03-21, 22:01
Medlem
Citat:

han är ju en NAZIST (har själv mp vänner) som älskar mångkultur, som sätter sina egna barn i kritvita skolor! vad fan gör vi åt detta?
Citera
2014-03-21, 22:01
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Efter att föräldrar i Trollhättan protesterat mot ett integrationsprojekt där förskolebarn från Sjuntorpsskolan simtränade tillsammans med barn från den invandrartäta Kronan avbryts nu projektet. Barnen från Sjuntorpsskolan kände sig inte trygga enligt föräldrarna. Överreagerar föräldrarna och ligger det något fog för kritiken eller det bara är ren främlingsrädsla det handlar om?
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2960437-foraldrar-stoppade-mixad-simundervisning
Det handlar om att de var för få pedagoger med i en alldeles för stor grupp barn i djupt vatten. De syftade till olycksrisken men tidningen ville utelämna den informationen för att ge lite tolkningsutrymme. (vinkla det lite.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in