Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-23, 11:47
  #15265
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Du verkar redan ha saken klar, så varför inte förklara det för oss andra mindre vetande? Du har redan konstaterat att du läst Svps punktprogram; så var är "gaskamrarna", tvångssteriliseringen, krigsförklaringen mot Polen och annat "otäckt"?

De punkterna finns inte och du hittar dom inte heller på agendan i Nazi-tysklands partiprogram. Det jag däremot har tagit upp tidigare är bl.a. synen på stat och ägande.

Citat:
Det är trots allt din logik som haltar och det något överjävligt. "SvP använder sig av nationalsocialistiska idéer." och "Samma tankegångar" säger du, det betyder att resultatet obönhörligen kommer bli detsamma som under 1933-1945. (Fast i Sverige istället och med detsamma eller dylik respons från omvärlden.)

Nej, de slutsatserna har jag aldrig dragit och möjligheterna till den utvecklingen är lite väl långsökt.

Citat:
som dessutom inte förstår dig på lyteskomiken i vad du förmedlar med din signatur.

Även huruvida jag ser den tragiska och svarta komiken eller inte tror du också att du kan se. Du har en stark tro på din egen slutledningsförmåga må jag säga.

Citat:
Jag fråntar mig ansvaret för eventuella missförstånd som kan uppstå hos vissa nationella läsare med ordspråket: "Man talar med bönder på bönders vis".

Hmm... De bör du väl kunna tala med. Det är ju från småorterna ni hittar era anhängare...
Citera
2014-03-23, 11:53
  #15266
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston


Bara för att människor är svaga kan man ju inte ta deras egendom. Jag gillar litet hur ni nazister hela tiden anklagar folk för att vara "judar". Det är som islamofoberna och kontra-jihadisterna som kallar alla för muslimer eller vänsterextremister för att de har en annan uppfattning. Vaknar inte ni rasister upp någon gång och inser att shit - vi håller på att göra något som är moraliskt åt helvete?


Kanske har missat något, men i detta fall är det väl inte en fråga om att ta någon annans egendom? Svenskarna vill ju bara behålla det som redan tillhör svenskarna. Tala om för mig vad vi "rasister" ska vakna upp ifrån...för jag tycker det inte är något som helst moraliskt fel att vilja försvara och behålla det revir/land man en gång har erövrat.

Det som är moraliskt åt helvete är att flyga hit 100.000-tals människor varje år från deras naturliga livsmiljö, sätta dessa i en förort byggd av betong, tvinga dessa in i lågbetalda yrken som att städa toaletter, plocka upp skräp eller liknande.
Citera
2014-03-23, 12:01
  #15267
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
tvinga dessa in i lågbetalda yrken som att städa toaletter, plocka upp skräp eller liknande.
Det är "i bästa fall"-scenariot. De får lära sig att hata oss svenskar och politikerna fortsätter att fylla krutdurken.
Citera
2014-03-23, 12:16
  #15268
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Alltså, även om vi hade fri invandring så skulle ju etniska svenskar fortfarande existera. Det är ju inte så att de kommer försvinna. Som jag skrev tidigare så kan ni nationalister skapa er egen community. Varför måste ni tvinga på er nationalism på alla?
Din logik haltar. Du talar om hur det är önskvärt att staten Sverige ska upplösas, för att det sedan ska bildas en massa nya stater istället, med motiveringen att stater är av ondo. Det finns ju ingen skillnad på det du vill se, och det vi ser idag, förutom att du inte vill att just staten vi idag kallar Sverige ska existera, utan en massa nya, som du hoppas ska vara små, men som likagärna kan vara och/eller bli stora då du menar att folk ska få välja själva.

Innan Sverige fanns så hade du ett flertal nordgermanska stammar som levde i mindre politiska enheter. Dessa stammar slöt sig så småningom samman i större politiska enheter för att genom större numerär, och därmed större mängd resurser och därmed starkare makt, kunna konkurrera med andra folks statsbildningar. Det Sverige vi ser idag har bildats på det sätt du anser önskvärt, så vad har du för problem med Sverige som statsbildning?
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Bara för att människor är svaga kan man ju inte ta deras egendom. Jag gillar litet hur ni nazister hela tiden anklagar folk för att vara "judar". Det är som islamofoberna och kontra-jihadisterna som kallar alla för muslimer eller vänsterextremister för att de har en annan uppfattning. Vaknar inte ni rasister upp någon gång och inser att shit - vi håller på att göra något som är moraliskt åt helvete?
Jo, om en part inte kan försvara sin egendom så kan andra ta den, det säger ju sig självt. Om svenskarna inte kan försvara sitt land, så kan andra stjäla det. Därför måste svenskarna se till att kunna försvara sitt land. Så. Enkelt. Är. Det.

Hur kan det vara moraliskt åt helvete att vilja att, och agera för att svenskarna ska överleva(biologiskt givetvis) och äga ett eget land(som behövs för att överleva)?
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Ja, det är en rätt bra poäng. Centraliserat styre är mer effektivt men också ett uttryck för maktutövning från personer med resurser. Men alltså ärligt alltså. Varför lämnar ni inte bara den här rasismen, nazismen, islamofobin och främlingsfientligheten åt sidan. Jag menar - varför kan inte människor bara få leva på det sättet de vill.
Vad menar du med "människor ska få leva på det sättet de vill"? Sålänge svenskarna har ett eget land och svenskarnas överlevnad är säkrad, så kan "människor få leva på det sättet de vill".
Citera
2014-03-23, 12:17
  #15269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Kanske har missat något, men i detta fall är det väl inte en fråga om att ta någon annans egendom? Svenskarna vill ju bara behålla det som redan tillhör svenskarna. Tala om för mig vad vi "rasister" ska vakna upp ifrån...för jag tycker det inte är något som helst moraliskt fel att vilja försvara och behålla det revir/land man en gång har erövrat. Det som är moraliskt åt helvete är att flyga hit 100.000-tals människor varje år från deras naturliga livsmiljö, sätta dessa i en förort byggd av betong, tvinga dessa in i lågbetalda yrken som att städa toaletter eller liknande.
Det är inte 100 000-tals människor. Sverige har en nettoinvandring på cirka 100 000 och inte mer. Jag tycker också integrationspolitiken kan skötas bättre och det finns en mängd problem med arbetsmarknadspolitiken. I synnerhet eftersom politikerna inte förstår skillnaden mellan utbud och efterfrågan - men faktum kvarstår. Invandringen har blivit ett problem eftersom politikerna vägrar att göra det som krävs för att människor skall få ett arbete. Det mest rationella är att avskaffa LAS, ta bort arbetsgivaravgifterna, ta bort företagsskatten och vinstskatter, ta bort värnskatten, ta bort lagstiftad semester och sänka inkomstskatten till 20 procent för alla som tjänar under 400 000 om året. Det finns mängder med möjligheter att lösa den här krisen vi befinner oss i genom att enbart sänka skatterna. Vad ett land behöver är typ i välfärdssammanhang enbart avgiftsfri tandvård, sjukvård, skola, dagisplatser och skolor för högre studier. Sedan får man klara sig själv. Detta är alltså inte extrema "nyliberala" åsikter men så det var ungefär så stor 1950-talets socialdemokrater ansåg att välfärdsstaten skulle vara. Alla får ett grundskydd och sedan får man klara sig själv. Invandringen är antagligen det minsta problemet vi behöver oroa oss för.
Citera
2014-03-23, 12:22
  #15270
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Det är inte 100 000-tals människor. Sverige har en nettoinvandring på cirka 100 000 och inte mer. Jag tycker också integrationspolitiken kan skötas bättre och det finns en mängd problem med arbetsmarknadspolitiken. I synnerhet eftersom politikerna inte förstår skillnaden mellan utbud och efterfrågan - men faktum kvarstår. Invandringen har blivit ett problem eftersom politikerna vägrar att göra det som krävs för att människor skall få ett arbete. Det mest rationella är att avskaffa LAS, ta bort arbetsgivaravgifterna, ta bort företagsskatten och vinstskatter, ta bort värnskatten, ta bort lagstiftad semester och sänka inkomstskatten till 20 procent för alla som tjänar under 400 000 om året. Det finns mängder med möjligheter att lösa den här krisen vi befinner oss i genom att enbart sänka skatterna. Vad ett land behöver är typ i välfärdssammanhang enbart avgiftsfri tandvård, sjukvård, skola, dagisplatser och skolor för högre studier. Sedan får man klara sig själv. Detta är alltså inte extrema "nyliberala" åsikter men så det var ungefär så stor 1950-talets socialdemokrater ansåg att välfärdsstaten skulle vara. Alla får ett grundskydd och sedan får man klara sig själv. Invandringen är antagligen det minsta problemet vi behöver oroa oss för.

Problemet kvarstår att det spelar ingen roll om du eller jag sitter här på detta forum och diskuterar vad som behövs göras eller vilka förslag vi lägger fram, våra politiker skiter i oss, därför behövs hårdare tag helt enkelt.

Jag anser att invandringen är problem nummer1, varför? För att inte en enda svensk har röstat på hur invandringen sköts idag. Du är lurad, jag är lurad.

När fan röstade man för 100.000 människor varje år? Skulle jag gärna vilja veta. Sen har folk mage att kalla detta en demokrati? Pff.
Citera
2014-03-23, 12:28
  #15271
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Det är "i bästa fall"-scenariot. De får lära sig att hata oss svenskar och politikerna fortsätter att fylla krutdurken.
De får lära sig att svenskarna är sadistiska förtryckare, och att de ickevita är utsatta för stora orättvisor som svenskarna står för av ren illvilja, och att svenskarna ska tryckas undan från all makt eftersom de är hatiska förtryckare, och att de ickevita är berättigad till, och ska ta över all makt själv för endast då är rättvisa uppnådd. Detta är vad de lär sig av alla etablerade medier, av alla statens dess myndigheters tjänstemän.

Det är ett program för att trycka undan svenskarna och beröva dem all makt att bestämma över sig själva, och deras förmåga att försvara sig själva(likadant i alla vita länder). Utöver att detta är vad de ickevita kolonisatörerna får lära sig så genomförs detta i praktiken av staten som genom lagar om "mångfald" uttrycker ett tvång att "kvotera" in ickevita personer till alla former av plan i samhället, om det så är alla vanliga arbeten, eller chefspositioner, eller politiska ämbeten upp till högsta nivå.
Citera
2014-03-23, 12:31
  #15272
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Det är inte 100 000-tals människor. Sverige har en nettoinvandring på cirka 100 000 och inte mer. Jag tycker också integrationspolitiken kan skötas bättre och det finns en mängd problem med arbetsmarknadspolitiken. I synnerhet eftersom politikerna inte förstår skillnaden mellan utbud och efterfrågan - men faktum kvarstår. Invandringen har blivit ett problem eftersom politikerna vägrar att göra det som krävs för att människor skall få ett arbete. Det mest rationella är att avskaffa LAS, ta bort arbetsgivaravgifterna, ta bort företagsskatten och vinstskatter, ta bort värnskatten, ta bort lagstiftad semester och sänka inkomstskatten till 20 procent för alla som tjänar under 400 000 om året. Det finns mängder med möjligheter att lösa den här krisen vi befinner oss i genom att enbart sänka skatterna. Vad ett land behöver är typ i välfärdssammanhang enbart avgiftsfri tandvård, sjukvård, skola, dagisplatser och skolor för högre studier. Sedan får man klara sig själv. Detta är alltså inte extrema "nyliberala" åsikter men så det var ungefär så stor 1950-talets socialdemokrater ansåg att välfärdsstaten skulle vara. Alla får ett grundskydd och sedan får man klara sig själv. Invandringen är antagligen det minsta problemet vi behöver oroa oss för.
Det spelar ingen roll vad för politik du för sålänge du tillåter främmande folk att invadera och erövra svenskarnas land.
Citera
2014-03-23, 13:01
  #15273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Problemet kvarstår att det spelar ingen roll om du eller jag sitter här på detta forum och diskuterar vad som behövs göras eller vilka förslag vi lägger fram, våra politiker skiter i oss, därför behövs hårdare tag helt enkelt. Jag anser att invandringen är problem nummer1, varför? För att inte en enda svensk har röstat på hur invandringen sköts idag. Du är lurad, jag är lurad. När fan röstade man för 100.000 människor varje år? Skulle jag gärna vilja veta. Sen har folk mage att kalla detta en demokrati? Pff.
När röstade vi om att införa barnbidraget? När röstade vi om att införa värnskatten? Om vanliga människor hade följt politiken vilket de inte gör så hade de ju redan på 1960-talet kunnat rösta ut det socialdemokratiska partiet angående deras tilltagande liberal invandringspolitik. Alltså vad jag ser går ju ALLA riksdagspartier utom SD till val på en liberal invandringspolitik. Som det ser ut nu så röstar enbart 5,7 procent på SD, 0,01 procent på SVP och 0,01 procent på ND. Vad jag kan se så verkar svenskarna vara rätt positiva till invandringspolitiken.

Visst, drygt 45 procent vill minska den och 30 procent är för mer eller mindre öppna gränser enligt SOM - men so what. De röstar ju på de andra partierna. Att SD inte toppar mer än 10-12 procent i mätningarna vittnar ju om att invandringspolitiken är rätt populär ändå och en ganska oviktig fråga. Det sorgliga är att partierna inte vågar säga att de vill ha fri invandring. Jag tror faktiskt det skulle gynna dem om de gemensamt gick ut och sade detta. Vidare kommer inte Sverige bli totalt sämre för fri invandring men det kommer naturligtvis få konsekvenser för samhället, en del av dem negativa men eftersom både vänster och höger i Sverige är överens om detta är det liksom bättre att spela med öppna kort. Men så fort någon gör det så som Fredrik Segerfeldt blir det ett jävla liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Det spelar ingen roll vad för politik du för sålänge du tillåter främmande folk att invadera och erövra svenskarnas land.
Det spelar antagligen stor roll. Invandrarna erövrar och inte och invaderar inte Sverige. De invandrar lagligen och vad jag vet så är det bara ungefär 5,7 procent av befolkningen som motsätter sig det.
Citera
2014-03-23, 13:09
  #15274
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
När röstade vi om att införa barnbidraget? När röstade vi om att införa värnskatten? Om vanliga människor hade följt politiken vilket de inte gör så hade de ju redan på 1960-talet kunnat rösta ut det socialdemokratiska partiet angående deras tilltagande liberal invandringspolitik. Alltså vad jag ser går ju ALLA riksdagspartier utom SD till val på en liberal invandringspolitik. Som det ser ut nu så röstar enbart 5,7 procent på SD, 0,01 procent på SVP och 0,01 procent på ND. Vad jag kan se så verkar svenskarna vara rätt positiva till invandringspolitiken.


Jävla skillnad med förändrade barnbidrag, värnskatt jämfört med invandring, du snackar om pengar enbart. Invandring av människor är helt annan sak.

Citat:
Visst, drygt 45 procent vill minska den och 30 procent är för mer eller mindre öppna gränser enligt SOM - men so what. De röstar ju på de andra partierna. Att SD inte toppar mer än 10-12 procent i mätningarna vittnar ju om att invandringspolitiken är rätt populär ändå och en ganska oviktig fråga. Det sorgliga är att partierna inte vågar säga att de vill ha fri invandring. Jag tror faktiskt det skulle gynna dem om de gemensamt gick ut och sade detta. Vidare kommer inte Sverige bli totalt sämre för fri invandring men det kommer naturligtvis få konsekvenser för samhället, en del av dem negativa men eftersom både vänster och höger i Sverige är överens om detta är det liksom bättre att spela med öppna kort. Men så fort någon gör det så som Fredrik Segerfeldt blir det ett jävla liv.
Siffror säger ingenting i dagsläget, det är ingen ide att spekulera om vilka procent antal som tycker si och som tycker så, det som betyder något är resultaten efter senaste valet.

Jag håller dock med dig om att alla parter i vår "demokrati", exklusive SD borde gå fullt ut med att dessa jobbar för fri invandring, då hade svensken reagerat, om det skulle bli negativ eller positiv inställning till invandringen återstår väl att se. Utgår jag från mig själv som redan ser igenom denna låtsasdemokrati är det redan en negativ inställning till både politiker och invandring.

Jag vet vad detta handlar om, vår kära maktelit vill skapa en ny underklass i maktpyramiden.
Citera
2014-03-23, 13:09
  #15275
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vad är då SvP om inte nationalsocialistiskt? Vänligen förklara för mig. SvP använder sig av nationalsocialistiska idéer. Hela synen på staten och folket bygger på nationalsocialism. Man hittar inte bara värderingar utan även samma slags vokabulär och samma tankegångar. Jag har läst SvPs program, punkt för punkt och förstår inte logiken i ditt påstående.
Svaret; nationalistisk. Man har redan diskuterat om detta några inlägg bakåt om att SvP inte är nationalsocialistiska. Hur mycket du än påtalar om att det finns drag så kommer ingen någonsin erkänna sådant, för att det helt enkelt inte är det - det är ett nationalistisk parti. Det har sina fördelar och vissa har argumenterat för det. Andra har varit mer kritiska. Det kan vara rätt förvirrande för en utomstående (antar att du är det nu) men det finns helt klart en skillnad mellan nationalsocialism och nationalism, på olika sätt på olika nivåer. Och en skillnad är att det finns ingen djupare ideologisk skrift bakom ordet nationalism.

Det är bara att läsa på, lyssna och se så märker du själv skillnaderna. Det är också bra att fråga runt lite också. Poängterar samtidigt att jag är ingen medlem utav partiet, så jag kommer inte (kunna) att besvara frågor specifikt om partiet. Det finns andra duktiga skribenter som är mer lämpade för det.

Citat:
så kan vi dock inte hitta lösningarna till våra problem genom att stirra oss blinda på historien, vare sig inom eller utanför Sveriges gränser, utan vi måste skapa våra egen politik och komma med egna lösningar utefter hur världen ser ut idag och hur vi vill förändra den imorgon. Lärdommar anser vi att vi kan dra från alla möjliga politiska rörelser genom historien men vi ser generellt sett inte att vi framförallt tar intryck från det som har varit, utan att vi gemensamt utvecklar en nationalism för 2000-talets Sverige.

- https://www.svenskarnasparti.se/fragor-och-svar/
Citera
2014-03-23, 13:13
  #15276
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Det spelar antagligen stor roll. Invandrarna erövrar och inte och invaderar inte Sverige. De invandrar lagligen och vad jag vet så är det bara ungefär 5,7 procent av befolkningen som motsätter sig det.
Huruvida makten anser att främmande folks kolonisering av Sverige ska vara laglig eller ej är ointressant, konsekvensen blir fortfarande densamma, svenskarnas land rövas bort från dem och svenskarna trycks undan.

Svenskarna har aldrig röstat in något revolutionärt invandringsparti, utan socialdemokraterna som sedan alltid öppet och tydligt hyllat etnisk homogenitet och svensk territoriell suveränitet(liksom alla andra partier på den tiden), började i smyg och i skymundan förändra sin politik, samtidigt som alla etablerade medier förde folket bakom ljuset, ljög, skambelade, smutskastade, svartmålade och på andra sätt lurade och utövade mentalt förtryck samtidigt som makten institutionaliserade tung indoktrinering i den obligatoriska skolan.

Det var inga svenskar som en dag vaknade upp och ville att deras land skulle koloniseras och ville trycka undan sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in