Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Jo, i princip så hade hon huggen i ryggen först innan hon avled. En utdragens dödskamp med andra ord.
Så ser det ut från rättsläkarens håll och hon kunde tala om att VB inte avled trots huggen i ryggen.
Sen om du vill få det till att huggen kom i snabb följd är upp till dig, men samtliga hugg kom inte i rask följd enligt rättsläkaren som klargjorde vilka hugg som va direkt dödande.
Och rättsläkarens ord är som sagts innan odiskutabla.
Och av det så uttalar sig målsägandebiträdet enligt följande.
Det brott som Kristoffer Johansson har begått har präglats av synnerligen stor hänsynslöshet och råhet mot Bangsuan, Det är fråga om ett brutalt angrepp där hon måste ha varit helt skyddslös och utlämnad åt Kvistoffer Johansson.Johansson. Av den rättsmedicinska utredningen framgår att Bangsuan haft omfattande skador och att angreppet mot henne har varit utdraget. Det är uppenbart att Bangsuan måste ha känt en stor smärta och dödsångest innan hon till slut avled.
Jag avser inte att behöva stapla upp allt som sagts i från rättsläkaren eftersom det dragits ordentligt i den här tråden och i tidigare domstolsförhandling,. Utan detta är klarlagt. Jag blir bara irriterad och provocerad av inlägg som lyder jag tror inte att det är så. Det är så om man läser och lyssnar på expertisen.
Tråkigt att du blir irriterad/provocerad då man anger att man
tror något. Jag ville bara på ett icke argumentativt vis påtala att rättsläkaren
inte har gjort någon analys avs graden av lidande hos VB.
Själv upplever jag det irriterande då folk påstår, med absolut säkerhet, att saker och ting förhåller sig på ett visst sätt utan någon egentlig grund.
Vad betyder tex att VB "i princip" fick huggen i ryggen först, vilken expert att sagt det? Hur blir man principiellt huggen?
Expertisen säger ingenting om i vilken följd huggen föll.
Huggen kom "inte i rask följd enligt rättsläkaren"; ett totalt felaktigt påstående. Medveten lögn eller tankeoreda?
Det är talande att du väljer att citera en partsinlaga från EMF som någon sorts bevis för det du påstår. Ja, EMF är en expert. På att vara målsägandebiträde. Vill ändå tro att du förstår skillnaden på detta värv visavi rättsläkarens.
Trist med tjafs, leder inte framåt. Men desinformation i beskäftig ton leder garanterat bakåt.