2014-04-18, 15:24
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Utveckla gärna påståendet i vad motto jag har haft fel .. osv.

Javisst. Om du först visar var Lagro hade fel i sina fantasier, så visar jag var du har fel i dina fantasier. Deal?
Citera
2014-04-18, 15:26
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Säger vilket proffs då?

Förundersökning kan man naturligtvis bedriva. Men med tvångsmedel är det en annan sak.

Beslag kan överklagas Jag tror inte att tingsrätten skull ha betraktat MB:s bil som något som skäligen kan antas ha betydelse för utredning om brott. Det förutsätter i praktiken skälig misstanke mot MB. Och någon sådan förelåg inte.

Dessa dina citerade i inlägget är ett statuerande typexempel på extrem okunskap hos kreti och pleti som skriver i tråden.
Lite som i Engelska deckare "Bring him in" med vem som helst, hux flux, när som helst.

Det funkar inte så i verkligheten. Tack och lov.
Citera
2014-04-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
...Att hålla på och dalta med en person som vissa verkar tycka synd om på grund av att han är säregen kommer straffa sig. Han kommer mörda igen eller försöka strypa eller misshandla någon stackars kvinna igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Tror inte det faktiskt. Om KJ verkligen är gm så var detta ett experiment. Inget han vill uppleva igen.
Men om han inte var gm, så lever någon farligt just nu. När det lugnat ned sig lite grand, så kommer någon försöka få bort ett eventuellt vittne alternativt en person som räknat ut vem dräparen är.

Den personen som känner på sig detta, bör istället kontakta polisen eller pressen (om polisen ej går att lita på) innan det är försent. Antingen kommer personen bara försvinna, eller råka ut för en "olycka". Det är vad jag tror.

Vi har absolut inte sett slutet på denna historia ännu.

Jajamensan (uttryck som jag lagt mig till med efter att ha lyssnat paa ljudfiler i gaar ), det var en ryslig deckare det här, saa daa är det bara att haalla koll paa vad som händer härnäst i Boden med omnejd.....
Citera
2014-04-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Sköt luftpistol som ung och innan tävlingar brukade jag tejpa vapnet med sårtejp. Gav ett bättre grepp och sög åt sig svetten om jag var nervös. Så jag kan tänka mig att han talar sanning om att han använt det till airsoftvapen. Dessutom är jag tämligen säker att han använt tejpen vid mordet.

Kanske minns helt fel nu, men blev inte skåptejpen för lång när VBtejpen lades till.
Citera
2014-04-18, 15:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske minns helt fel nu, men blev inte skåptejpen för lång när VBtejpen lades till.
Det beror på hur lång skåptejpen var från början. Den längd NLL använder är för kort för att vara tejpen ska kunna komma från en och samma rulle.
Citera
2014-04-18, 15:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Styckdråp var ett bra semantiskt trick som tyvärr inte kommer att betyda ett skit när prövningstillstånd ska avgöras.

Nej, uttrycket "styckdråp" betyder inte ett dyft när frågan om pt tas ställning till i HD - men det kommer antagligen att väcka visst intresse och munterhet om det används ..
Citera
2014-04-18, 15:49
Medlem
henkesss avatar
Är det bara jag som tycker att KJ verkar lite smått efterbliven?
Hans svar som han ger, och hans historier om dildon som han kör konstant i rumpan.
Utan att verka skämmas, som att det vore helt normalt.
Tveksamt att KJ har fått den hjälp som han verkligen behövt.
Ytterligare utredning på KJ skulle nog ha gjorts.
I efterhand så är det kanske så, att han aldrig skulle fått vara ute i samhället.

Om nu någon annan ligger bakom dådet, så är nog KJ den optimala att rikta misstankarna mot.
Verkar vara väldigt låg intelligenskvot vi har att göra med.
Senast redigerad av henkess 2014-04-18 kl. 16:02.
Citera
2014-04-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det beror på hur lång skåptejpen var från början. Den längd NLL använder är för kort för att vara tejpen ska kunna komma från en och samma rulle.

Å vi vet inte vad karateklubben använder för tejp?
Citera
2014-04-18, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är alldeles riktigt att man kan göra så. Men då torkar man sig i röven med rättegångsbalken, och får ett surt beslut i nacken av tingsrätten som försvagar ens auktoritet som ledare av förundersökningen. Men det är mycket möjligt att de som är kritiska mot att inte MB:s bil synades i sömmarna anser att det var precis så som åklagaren skulle ha gjort.
Om man är beredd att ta en JO-anmälan är det inga problem. Lite som när Mihaijlovic greps för Anna Lindh-mordet efter att ha varit anhållen i sin frånvaro, samtidigt som man lät Per Svensson sitta kvar i häktet.
Citera
2014-04-18, 16:06
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å vi vet inte vad karateklubben använder för tejp?

Jo, dom kör med Kinesio tejp.
Citera
2014-04-18, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är det bara jag som tycker att KJ verkar lite smått efterbliven?
Hans svar som han ger, och hans historier om dildon som han kör konstant i rumpan.
Utan att verka skämmas, som att det vore helt normalt.
Tveksamt att KJ har fått den hjälp som han verkligen behövt.
Ytterligare utredning på KJ skulle nog ha gjorts.
I efterhand så är det kanske så, att han aldrig skulle fått vara ute i samhället.

Om nu någon annan ligger bakom dådet, så är nog KJ den optimala att rikta misstankarna mot.
Verkar vara väldigt låg intelligenskvot vi har att göra med.
Det är ganska exakt det HR skriver på juridiska. Bara jag som misstänker att advokat Olsson förbannar sig för att inte ha krävt ett utlåtande av rättsliga rådet?
Citera
2014-04-18, 16:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är ganska exakt det HR skriver på juridiska. Bara jag som misstänker att advokat Olsson förbannar sig för att inte ha krävt ett utlåtande av rättsliga rådet?

Det finns nog ett gott skäl till varför pappan är god man till sin son, jag tror att han är värre däran i skallen än vad som framkommit, förmodligen 13-15 år mentalt sett.

Jag kan tänka mig att de haft ett heltidsjobb att täcka upp för allt stoll som KJ ställt till med (föräldrarna alltså).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in