Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
När kroppsdelarna placerades inne i värnet var det isbelagt och kunde därför hålla en lämplig temperatur kanske vid 2-4 grader, på vilket sätt de förvarats inne i värnet är det ingen som vet de kan ha legat på någon hylla där eller liknande. Kroppsdelarna togs in genom en fönsterglugg och sedan placerades i värnet. Det är inte möjligt att kroppsdelarna legat under vatten, eftersom tjock is måste ha legat i värnet, sedan har isen börjat smälta under maj månad.
Jag anser också att benen kan inte ha legat lång tid i Gulahuset, det rör sig nog om 1 dygn max 2 därför stämmer det här vittnet, som såg in genom fönstret den 18-19 maj och såg ingenting där.
Kolla temperaturerna här, det tycker jag utesluter att VBs lik skulle kunna ha bevarats i något värn i veckorna innan kropsdelara hittades på fyndplats 1 & 2.
Redan den 11 maj är dag-temperaturen 4-16 grader, och temperaturen bara stiger framöver.
I perioden 19 maj till den 22 maj vet vi inte ens vad temperaturen var, men den var sannolikt högre enn den var den 18 maj (sidsta annförda i FUP) och tidligare.
Och om liket låg
"på någon hylla där eller liknande" i värnet då skulle spyflugor i alla fall på dagtid, iom temperaturen ABSOLUT var tillräkligt hög, ha lagt larver i likdelarna, vilket dom INTE gjorde.
Här är temperaturerna som eksperten LA räknade med:
FUP 425
Maj temperaturer i Sävst som är de temperaturer som eksperten räknat med.
Lågsta temperatur pr. dag ät sannolikt natt-temperatur och högsta temperatur pr.dag dag-tempratur:
4 maj - 3-13 grader
5 maj 3-7 grader
6 maj 5-7 grader
7 maj 2-6 grader
8 maj 0,1-15 grader
9 maj 4-11 grader
10 maj 3-11 grader
11 maj 4-16 grader
12 maj 1-16 grader
13 maj 1-21 grader
14 maj 5-15 grader
15 maj 7-21 grader
16 maj 7-15 grader
17 maj 6-17 grader
18 maj 2-17 grader
19 maj inte anfört
20 maj inte anfört
21 maj inte anfört
22 maj inte anfört
Varför det inte anförts temperaturer från den 19, 20, 21sta, och 22dra maj vet jag inte men det er ju i sig mycket konstigt!
Jag menar att man ska tänka på personer som har tillgång till kyl locations som dom är " herre över" dvs som ingen annan har tillgång till.
Det skulle kunna vara personer som personligen har tillgång till störr kyl aka:
Kyl i förbindelse med jakt
Kyl i förbindelse med resturang
Kyl i förbindelse med begravningsburå eller liknade
Kyl i förbindelse med slaktning
Kyl i förbindelse med ödehus där det fortfrarande finns större kyl som fungerar
Kyl i förbindelse större hushållning
Kyl i förbindelse med ???
Det skall i alla fall vara kyl som är 100% privat och där det INTE finns möjlighet, överhuvudtaget, för spyflugor att komme i förbindelse med liket.