Citat:
Om du betar av dina lån sänker du din framtida hyra långsiktigt. Själv ångrar jag inte en sekund att jag köpte bostadsrätt. Tack vare det bor jag billigare än någonsin, har en massa pengar över till investeringar (har ett stort aktieintresse) och ett kapital i min bostadsrätt som bara växer och växer. Folk har gapat och skrikit som du i åratal och det börjar nästan bli tröttsamt att höra på skiten. För ni har alltid fel i långa loppet...
Citat:
Ja men det var helt andra ekonomiska tider, med skenande inflation, fast kronkurs och djup lågkonjunktur...
Citat:
Har redan sett den....För såna som kurt-sune och andra som bara tror att priserna på bostäder bara går upp kan följande graf vara intressant.
http://1.bp.blogspot.com/_-CXk2-VWGgQ/S1hy56PzBbI/AAAAAAAABd4/9iDwv10Z5Vc/s1600-h/bo_4.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_-CXk2-VWGgQ/S1hy56PzBbI/AAAAAAAABd4/9iDwv10Z5Vc/s1600-h/bo_4.jpg
Citat:
Det är möjligt, men man måste titta på vad det faktiskt kostar att bo. Och vad händer när räntan närmar sig noll med boendekostnaden? Jo man bor väldigt billigt om man bott i sin bostad en tid och amorterat på sina lån. På så sätt får man pengar över till annat som avkastar bättre än inflationen. Aktier till exempel....Grafen är inflationsjusterad och visar prisutvecklingen för fastigheter vid Herengrachtkanalen i Amsterdam, som i snart 400 år varit den attraktivaste adressen i staden. Piet Eichholtz som gjorde sammanställningen kom fram till att fastigheterna i snitt att avkastat 0,2% över inflationen.
Citat:
Möjligt, men vad sparar man inte på den låga räntan? Plus att du får göra ränteavdrag på 30%....
Citat:
Jag tror inte att alla bostadsrättsaffärer är bra. Däremot tror jag på köp i exempelvis sthlm i nya attraktiva lägen nära stan.
Citat:
Jag säger köp, men lusläs ekomoniska planen och köp av nån större aktör om du ska köpa en ny bostadsrätt..
Sedan vill jag understryka vad alternativet är? Är det verkligen värt att hyra en lgh dyrt? Får man ens en hyresrätt? Vad kostar det att hyra i andrahand etc etc? De flesta kommer till slut på att bostadsrätt är enda alternativet.
Senast redigerad av kurt-sune 2014-03-23 kl. 00:40.
Senast redigerad av kurt-sune 2014-03-23 kl. 00:40.