Citat:
Ursprungligen postat av
Henis
Det är inte första och enda gången en tänkbar gärningsman skrämts. Jag tror polisen har haft en till gärningsman efter PR som också försökte skrämmas till ett erkännande. I sista fallet är jag osäker på om allt stämmer.
PR var knappast trackad av någon. Det fanns och finns fortfarande omständigheter som inte är utredda om han varit inblandad eller inte. Det är också den som kommit närmast åtal.
Men ett åtal bygger ju på ett brott och det finns inge kvarlevor efter Helena.
Hej
Det stämmer att jag var nära åtal Dag Andersson på riksmordkommission (idag chef för Palmeutredningen)som var en av utredarna mot mig sa direkt till mina föräldrar att dom hoppas få fallet prövat i rättegång.
Och jag kan väl glädja er som tror jag är inblandad att Stockholmspolisen sa till mig ordagrant att dom kommer jaga mig tills jag dör.
Personligen vet jag inte vad som skulle bevisas i en rättegång men jag fick lyssna på ett samtal till efterlyst som namngav mig som gm.
Tydligen fanns det fler tips angående mig men inget jag fick lyssna på om det nu finns inspelat.
Glömmer aldrig ögonen på utredarna när celldörren öppnades och på beslut av åklagare Mariannne Allden släpptes jag i brist på bevis.
Jag har sagt det till polisen och känner tyvärr likadant idag att man aldrig löser fallet och kanske jag får skylla mig lite själv för mina uttalanden.
Initialt polisarbete var under all kritik och all in på anonyma personer.
Vill ändå för mina barns skull att det klaras upp har ingen lust att träffa sankte Per innan grabbarna får höra sanningen om vad som hände Helena och att deras inte perfekta farsa inte är ett odjur.
Har hört diverse namn nämnas i tråden folk som jag tyckte bra om skulle bli chockad om någon av dom var inblandade.
Sist vill jag bara säga att det mesta som skrivs om mig stämmer även om det är sanning med modifikation .