2014-03-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Tittade på efterlyst igen och blir lite konfunderad när GW säger att några ljuger dom ljuger om något som har med utredningen att göra och dom kan nu bevisa det.Borde inte det vara att polisen har bra förhandlingsläge och personerna som ljög kunde polisen skrämma att tala.Inte skulle dom skydda någon om dom inte själva var inblandade.Eller var detta med ett skrämselförsök för att få PR erkänna så inte hans anhöriga och vänner skulle trackas av farbror blå.Personligen tror jag inte längre på att PR är inblandad då det finns för många frågetecken till hans favör.Om dom ska lösa det borde tipspengarna höjas till miljonbelopp och nya utredare går igenom det på nytt.

Det är inte första och enda gången en tänkbar gärningsman skrämts. Jag tror polisen har haft en till gärningsman efter PR som också försökte skrämmas till ett erkännande. I sista fallet är jag osäker på om allt stämmer.
PR var knappast trackad av någon. Det fanns och finns fortfarande omständigheter som inte är utredda om han varit inblandad eller inte. Det är också den som kommit närmast åtal.
Men ett åtal bygger ju på ett brott och det finns inge kvarlevor efter Helena.
Citera
2014-03-22, 17:30
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det är inte första och enda gången en tänkbar gärningsman skrämts. Jag tror polisen har haft en till gärningsman efter PR som också försökte skrämmas till ett erkännande. I sista fallet är jag osäker på om allt stämmer.
PR var knappast trackad av någon. Det fanns och finns fortfarande omständigheter som inte är utredda om han varit inblandad eller inte. Det är också den som kommit närmast åtal.

Ja det stämmer nog att han var nära en rättegång men varför det inte blev någon kan ju bero på att alla tips mot honom var anonyma.Om polisen hade mer än anonyma tips att gå på är jag övertygad att det skulle bli rättegång.Det kan faktiskt handla om en konspiration mot PR men jag reserverar mig.
Citera
2014-03-22, 19:46
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis

Hej
Det stämmer att jag var nära åtal Dag Andersson på riksmordkommission (idag chef för Palmeutredningen)som var en av utredarna mot mig sa direkt till mina föräldrar att dom hoppas få fallet prövat i rättegång.
Och jag kan väl glädja er som tror jag är inblandad att Stockholmspolisen sa till mig ordagrant att dom kommer jaga mig tills jag dör.
Personligen vet jag inte vad som skulle bevisas i en rättegång men jag fick lyssna på ett samtal till efterlyst som namngav mig som gm.
Tydligen fanns det fler tips angående mig men inget jag fick lyssna på om det nu finns inspelat.
Glömmer aldrig ögonen på utredarna när celldörren öppnades och på beslut av åklagare Mariannne Allden släpptes jag i brist på bevis.
Jag har sagt det till polisen och känner tyvärr likadant idag att man aldrig löser fallet och kanske jag får skylla mig lite själv för mina uttalanden.
Initialt polisarbete var under all kritik och all in på anonyma personer.
Vill ändå för mina barns skull att det klaras upp har ingen lust att träffa sankte Per innan grabbarna får höra sanningen om vad som hände Helena och att deras inte perfekta farsa inte är ett odjur.
Har hört diverse namn nämnas i tråden folk som jag tyckte bra om skulle bli chockad om någon av dom var inblandade.
Sist vill jag bara säga att det mesta som skrivs om mig stämmer även om det är sanning med modifikation .
Citera
2014-03-22, 22:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Hej
Det stämmer att jag var nära åtal Dag Andersson på riksmordkommission (idag chef för Palmeutredningen)som var en av utredarna mot mig sa direkt till mina föräldrar att dom hoppas få fallet prövat i rättegång.
Och jag kan väl glädja er som tror jag är inblandad att Stockholmspolisen sa till mig ordagrant att dom kommer jaga mig tills jag dör.
Personligen vet jag inte vad som skulle bevisas i en rättegång men jag fick lyssna på ett samtal till efterlyst som namngav mig som gm.
Tydligen fanns det fler tips angående mig men inget jag fick lyssna på om det nu finns inspelat.
Glömmer aldrig ögonen på utredarna när celldörren öppnades och på beslut av åklagare Mariannne Allden släpptes jag i brist på bevis.
Jag har sagt det till polisen och känner tyvärr likadant idag att man aldrig löser fallet och kanske jag får skylla mig lite själv för mina uttalanden.
Initialt polisarbete var under all kritik och all in på anonyma personer.
Vill ändå för mina barns skull att det klaras upp har ingen lust att träffa sankte Per innan grabbarna får höra sanningen om vad som hände Helena och att deras inte perfekta farsa inte är ett odjur.
Har hört diverse namn nämnas i tråden folk som jag tyckte bra om skulle bli chockad om någon av dom var inblandade.
Sist vill jag bara säga att det mesta som skrivs om mig stämmer även om det är sanning med modifikation .

Får man fråga hur exakt tipsen lät, jag antar att de lämnade ditt namn i samband med annan information?

Vad jag förstår så var det anonyma tips eller vet du om det fanns namngivna personer som tipsat?
Citera
2014-03-22, 22:57
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Får man fråga hur exakt tipsen lät, jag antar att de lämnade ditt namn i samband med annan information?

Vad jag förstår så var det anonyma tips eller vet du om det fanns namngivna personer som tipsat?

Bara att jag hade mördat Helena och att personen i fråga visste det.
Citera
2014-03-22, 23:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Bara att jag hade mördat Helena och att personen i fråga visste det.

Vad det det enda han sade? Inte när, var och hur och hur han visste det?

Kände du igen rösten?
Citera
2014-03-22, 23:50
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vad det det enda han sade? Inte när, var och hur och hur han visste det?

Kände du igen rösten?

Nej bad att få lyssna på den många gånger men det trillade inte ner något mynt
Citera
2014-03-22, 23:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej bad att få lyssna på den många gånger men det trillade inte ner något mynt

Vad menade polisen att det fanns som pekade mot dig, annat än de anonyma tipsen, att du delvis stämde in på gärningsmannaprofilen + det inledande uteblivna alibit?
Citera
2014-03-23, 00:00
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Vad menade polisen att det fanns som pekade mot dig, annat än de anonyma tipsen, att du delvis stämde in på gärningsmannaprofilen + det inledande uteblivna alibit?

Att jag hade goda kontakter i undre världen och att jag var kall som is och att allt pekade mot mig.
Och det tyckte jag med när jag lyssnade på dom sjukt var det men för vad det är värt jag är som någon skrev en återvändsgränd.
Citera
2014-03-23, 00:07
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Att jag hade goda kontakter i undre världen och att jag var kall som is och att allt pekade mot mig.
Och det tyckte jag med när jag lyssnade på dom sjukt var det men för vad det är värt jag är som någon skrev en återvändsgränd.

Men det måste väl ha funnits annat, något konkret? I och med att de sade att "allt pekade mot" dig.

OM du nu hade goda kontakter i den undre världen - vilket jag nu inte vet om du hade - vad menade de att det skulle ha att göra med Helenas försvinnande?
Citera
2014-03-23, 00:12
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Men det måste väl ha funnits annat, något konkret? I och med att de sade att "allt pekade mot" dig.

OM du nu hade goda kontakter i den undre världen - vilket jag nu inte vet om du hade - vad menade de att det skulle ha att göra med Helenas försvinnande?

Nej mig veterligen har jag inga kontakter där men kanske önskat att jag hade
Fanns mycket som pekade på mig men vi hade svar på allt och därför lade dom ner utredningen inte för att jag var oskyldig utan brott ej kund styrkas.
Bara att leva med det och det har vi gjort nu i 22 flåsande år
Citera
2014-03-23, 00:13
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:

Du verkar ju ha goda kontakter runt mig då jag känner igen tongången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in