Citat:
Infantil pojkrumsliberalism.
Vem är det som "importerat genetiskt slödder" (för att använda dina ord) - det är staten. Om staten inte finns så är det upp till dig att bestämma vem eller vilka du vill ha på din mark. I ett anarkistiskt samhälle skulle de flesta leva i communities som antagligen skulle vara mycket. Ni skulle tillsammans bestämma vilka som skulle få bo där. Staten gör vad den som kontrollerar den säger att den skall göra. Den kan användas i goda syften (relativt naturligtvis) och onda syften (relativt). Om staten däremot inte finns är det upp till dig att bestämma hur du vill leva ditt liv och antagligen vill du leva ditt liv tillsammans med andra. Tänk dig själv om du och likasinnade kunde ha din egen by, stad, län eller varför inte landskap - där ni stiftar egna lagar och lever på det sättet som ni behagar leva. På samma sätt skulle personer som vill "importera genetiskt slödder" (till exempel jag..) kunna leva tillsammans med likasinnade och göra detta. De eventuella kostnaderna skulle ju jag och mina vänner stå för och inte du.
Vidare skulle det inte finnas någon gemensam valuta, finansiella institutioner, polis, myndigheter eller vad det nu kan vara som skulle kunna propagera för någonting. Du och dina vänner skulle kunna bygga er egen nattväktarstat, valuta och finansiella institutioner. Vet du vad som skulle hända med personer som inte vill delta i en community? Tja, de skulle antingen bli lätta villebråd för rövare och banditer. Tidningar som Aftonbladet skulle inte överleva en dag i ett anarkiskt samhälle.
Som du kanske vet så har Sverige en lång anarkiskt tradition. Sverige har inte haft en kung men flera kungar som levt under samma tid. Så här levde de svenska vikingarna. De levde i egna communties som sedan frivilligt samarbetade. På så sätt uppstod en nästan total fred. De stora krigen som Sverige i tusen år kom att delta i var en produkt av staten eftersom det bara är staten som kan bedriva sådana krig. Så vem skulle attackera oss? Antagligen inte många - och det är inget som hindrar communties att gemensamt finansiera ett försvar.
Så här fungerade USA en gång i tiden innan inbördeskriget. Försvaret var helt frivilligt och var ett gemensamt beslut som togs av delstaterna. Det gjorde inte USA svagare men det förhindrade USA från att aktivt delta i en massa krig som inte direkt gynnade dem. Delstater som inte vill vara med kunde säga nej till krig i andra länder eller mot andra makter eller gå ur unionen om det inte passade. Sedan kom Lincoln och delstaternas frivillighet upphörde.
Ingen äger något land och inget land har rätt att existera. Vad det handlar om är om det finns en vilja och styrka att försvara sitt territorium. Så vad ni nationalister vill är egentligen att samla svenskarna för att försvara en del av världen som ni nationalister anser tillhöra de etniska svenskarna. Detta har inget med objektiv moralitet att göra men är en högst subjektiv värdering som ni nationalister håller och som ni hoppas skall delas av fler än de 681 personerna som röstar på Svenskarnas Parti.
Med andra ord - världen är anarkisk och ingen har rätt till något land överhuvudtaget. Det handlar bara om vem som har vapenmakten eller andra maktresurser att göra anspråk på ett territorium.
Vidare skulle det inte finnas någon gemensam valuta, finansiella institutioner, polis, myndigheter eller vad det nu kan vara som skulle kunna propagera för någonting. Du och dina vänner skulle kunna bygga er egen nattväktarstat, valuta och finansiella institutioner. Vet du vad som skulle hända med personer som inte vill delta i en community? Tja, de skulle antingen bli lätta villebråd för rövare och banditer. Tidningar som Aftonbladet skulle inte överleva en dag i ett anarkiskt samhälle.
Som du kanske vet så har Sverige en lång anarkiskt tradition. Sverige har inte haft en kung men flera kungar som levt under samma tid. Så här levde de svenska vikingarna. De levde i egna communties som sedan frivilligt samarbetade. På så sätt uppstod en nästan total fred. De stora krigen som Sverige i tusen år kom att delta i var en produkt av staten eftersom det bara är staten som kan bedriva sådana krig. Så vem skulle attackera oss? Antagligen inte många - och det är inget som hindrar communties att gemensamt finansiera ett försvar.
Så här fungerade USA en gång i tiden innan inbördeskriget. Försvaret var helt frivilligt och var ett gemensamt beslut som togs av delstaterna. Det gjorde inte USA svagare men det förhindrade USA från att aktivt delta i en massa krig som inte direkt gynnade dem. Delstater som inte vill vara med kunde säga nej till krig i andra länder eller mot andra makter eller gå ur unionen om det inte passade. Sedan kom Lincoln och delstaternas frivillighet upphörde.
Ingen äger något land och inget land har rätt att existera. Vad det handlar om är om det finns en vilja och styrka att försvara sitt territorium. Så vad ni nationalister vill är egentligen att samla svenskarna för att försvara en del av världen som ni nationalister anser tillhöra de etniska svenskarna. Detta har inget med objektiv moralitet att göra men är en högst subjektiv värdering som ni nationalister håller och som ni hoppas skall delas av fler än de 681 personerna som röstar på Svenskarnas Parti.
Med andra ord - världen är anarkisk och ingen har rätt till något land överhuvudtaget. Det handlar bara om vem som har vapenmakten eller andra maktresurser att göra anspråk på ett territorium.
