Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-22, 21:43
  #15253
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Vem är det som "importerat genetiskt slödder" (för att använda dina ord) - det är staten. Om staten inte finns så är det upp till dig att bestämma vem eller vilka du vill ha på din mark. I ett anarkistiskt samhälle skulle de flesta leva i communities som antagligen skulle vara mycket. Ni skulle tillsammans bestämma vilka som skulle få bo där. Staten gör vad den som kontrollerar den säger att den skall göra. Den kan användas i goda syften (relativt naturligtvis) och onda syften (relativt). Om staten däremot inte finns är det upp till dig att bestämma hur du vill leva ditt liv och antagligen vill du leva ditt liv tillsammans med andra. Tänk dig själv om du och likasinnade kunde ha din egen by, stad, län eller varför inte landskap - där ni stiftar egna lagar och lever på det sättet som ni behagar leva. På samma sätt skulle personer som vill "importera genetiskt slödder" (till exempel jag..) kunna leva tillsammans med likasinnade och göra detta. De eventuella kostnaderna skulle ju jag och mina vänner stå för och inte du.

Vidare skulle det inte finnas någon gemensam valuta, finansiella institutioner, polis, myndigheter eller vad det nu kan vara som skulle kunna propagera för någonting. Du och dina vänner skulle kunna bygga er egen nattväktarstat, valuta och finansiella institutioner. Vet du vad som skulle hända med personer som inte vill delta i en community? Tja, de skulle antingen bli lätta villebråd för rövare och banditer. Tidningar som Aftonbladet skulle inte överleva en dag i ett anarkiskt samhälle.

Som du kanske vet så har Sverige en lång anarkiskt tradition. Sverige har inte haft en kung men flera kungar som levt under samma tid. Så här levde de svenska vikingarna. De levde i egna communties som sedan frivilligt samarbetade. På så sätt uppstod en nästan total fred. De stora krigen som Sverige i tusen år kom att delta i var en produkt av staten eftersom det bara är staten som kan bedriva sådana krig. Så vem skulle attackera oss? Antagligen inte många - och det är inget som hindrar communties att gemensamt finansiera ett försvar.

Så här fungerade USA en gång i tiden innan inbördeskriget. Försvaret var helt frivilligt och var ett gemensamt beslut som togs av delstaterna. Det gjorde inte USA svagare men det förhindrade USA från att aktivt delta i en massa krig som inte direkt gynnade dem. Delstater som inte vill vara med kunde säga nej till krig i andra länder eller mot andra makter eller gå ur unionen om det inte passade. Sedan kom Lincoln och delstaternas frivillighet upphörde.

Ingen äger något land och inget land har rätt att existera. Vad det handlar om är om det finns en vilja och styrka att försvara sitt territorium. Så vad ni nationalister vill är egentligen att samla svenskarna för att försvara en del av världen som ni nationalister anser tillhöra de etniska svenskarna. Detta har inget med objektiv moralitet att göra men är en högst subjektiv värdering som ni nationalister håller och som ni hoppas skall delas av fler än de 681 personerna som röstar på Svenskarnas Parti.

Med andra ord - världen är anarkisk och ingen har rätt till något land överhuvudtaget. Det handlar bara om vem som har vapenmakten eller andra maktresurser att göra anspråk på ett territorium.
Infantil pojkrumsliberalism.
Citera
2014-03-22, 22:15
  #15254
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Jag tycker faktiskt att Gaston har en poäng med sitt inlägg. Om det fanns en möjlighet för mig att flytta till en mindre by eller stad, där alla var Svenskar(andra vita går bra) och nationalister(nationen blir i detta läge vår stad) så hade jag självklart tagit chansen att flytta dit. Det skulle inte finnas något bättre än att bo med människor som är lik en själv och vill det man själv vill. Det viktiga för mig är inte att vi har en stat som heter Sverige eller att vi kallar oss Svenskar. Jag vill bara att min etniska grupp ska fortsätta existera.

Ibland brukar jag fantisera om att alla vi nationalister bara tar vårt pick och pack och flyttar till samma by någonstans i norrland där vi då kan få en majoritet i en kommun och rösta fram våra representanter i kommunfullmäktige och kan stifta våra egna lagar och regler. Vi skulle slippa mångkulturen och de skulle slippa oss hemska nazister. win-win eller?
Citera
2014-03-22, 22:16
  #15255
Bannlyst
Även intresset av den här tråden tycks ha ökat mycket på sista tiden. Tråden startades 2009. I mars förra året passerade den 500.000 visningar och nu har den över 1,4 miljoner visningar, ett år senare. Tråden har alltså haft nästan dubbelt så många läsare det senaste året än vad den har varit under hela perioden mellan 2009 och 2013.

Kul!
Citera
2014-03-22, 22:18
  #15256
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Jag tycker faktiskt att Gaston har en poäng med sitt inlägg. Om det fanns en möjlighet för mig att flytta till en mindre by eller stad, där alla var Svenskar(andra vita går bra) och nationalister(nationen blir i detta läge vår stad) så hade jag självklart tagit chansen att flytta dit. Det skulle inte finnas något bättre än att bo med människor som är lik en själv och vill det man själv vill. Det viktiga för mig är inte att vi har en stat som heter Sverige eller att vi kallar oss Svenskar. Jag vill bara att min etniska grupp ska fortsätta existera.

Ibland brukar jag fantisera om att alla vi nationalister bara tar vårt pick och pack och flyttar till samma by någonstans i norrland där vi då kan få en majoritet i en kommun och rösta fram våra representanter i kommunfullmäktige och kan stifta våra egna lagar och regler. Vi skulle slippa mångkulturen och de skulle slippa oss hemska nazister. win-win eller?
Jo, men vad gör du när negerhorderna följer efter? Det där har ju prövats i bland annat Sydafrika av afrikander, men det funkar ju inte särskilt bra. Förr eller senare kommer ju de icke-vita massorna att följa efter och försöka ta sig in och parasitera på de kvarvarande välmående vita samhällena också. Det hela har ju en naturlig förklaring, och det handlar ju om att vi är ett skaparfolk samtidigt som många icke-vita bara kan förstöra och riva ner. De kommer således alltid att sukta efter vår tillvaro, då de samhällen som vi bygger upp och skapar i alla avseenden kommer vara bättre än deras egna.

Det funkar liksom inte att "skänka bort" halva Sverige till de icke-vita. (även om man ignorerar att det är djupt oetiskt) De kommer aldrig att nöja sig med dylikt och när de förvandlat sin halva av Sverige till bajs så kommer de att försöka ta sig in för att parasitera på den andra välmående vita halvan.

Förstår du?
Citera
2014-03-22, 22:25
  #15257
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Straybullet saknar tyvärr minsta förmåga att ge mig svar då han är totalt världsfrånvänd, men han är ganska trevlig ändå på något underligt vis

Det som du upplever är en känsla av Straybullet som en slags fadersfigur, och att du är hans obstinata tonåring, som vägrar lyssna till vad föräldrarna har att säga. Innerst inne vet du att han har rätt och vill dig väl, därav din upplevelse att han egentligen är en sympatisk person. Adolescensen brukar kännetecknas av rebelliskt oförnuft men jag är övertygad om att det går över och att du växer till dig. Var inte ledsen, även jag upplever honom som en mentor i politiska frågor och drar mig inte för att rådfråga honom, när jag känner mig osäker. Jag kan glädja dig med att han skriver utmärkta artiklar och kan därför rekommendera dig att prenumerera.


Citat:
Ni som röstar på SVP är ofta ta outbildade och har ett kriminellt förflutet. Det är ju bara, så att säga, att kolla i partiledningen för att se det. Så att du, indirekt, hånar mig för att jag gått i skolan tar jag enkom som en komplimang.

Det har du faktiskt inte en aning om, vilken utbildning de som röstar på SvP har, då ingen kan veta vad folk röstar på när de står i vallokalen. Att du ens antyder det, gör att jag tar tillbaka komplimangen om din påstådda utbildning.

Citat:
Men Straybullet har rätt i en sak - jag gillar inte SvP. Jag borde hålla mig ifrån denna tråden, men ni är lite som den där irriterande klass/jobb-kompisen på Facebook, med extremt dumma åsikter. Men man dras ändå med och kolla någon gång per vecka för att se vilka dumheter de har kommit med nu.

Det är detta som är problemet, när man är den enda friska personen i dårhuset. Då tror alla galningar att de är friska och påstår att den friske är avvikande och därmed sjuk. På samma sätt är det med Sverige idag, endast SvP är friskt medan alla de andra partierna är skvatt galna, som tror att denna invasion av främlingar kan medföra något positivt för vårt stackars land. Det är också därför, som du återkommer gång på gång, för att höra vad vi har att säga, och detta är i grunden positivt, emedan det visar att du inte är helt genomrutten, utan innerst inne vet vad som är sant och falskt i denna kulturmarxistiska tid.
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-03-22 kl. 22:39.
Citera
2014-03-22, 22:28
  #15258
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Jag tycker faktiskt att Gaston har en poäng med sitt inlägg. Om det fanns en möjlighet för mig att flytta till en mindre by eller stad, där alla var Svenskar(andra vita går bra) och nationalister(nationen blir i detta läge vår stad) så hade jag självklart tagit chansen att flytta dit. Det skulle inte finnas något bättre än att bo med människor som är lik en själv och vill det man själv vill. Det viktiga för mig är inte att vi har en stat som heter Sverige eller att vi kallar oss Svenskar. Jag vill bara att min etniska grupp ska fortsätta existera.

Ibland brukar jag fantisera om att alla vi nationalister bara tar vårt pick och pack och flyttar till samma by någonstans i norrland där vi då kan få en majoritet i en kommun och rösta fram våra representanter i kommunfullmäktige och kan stifta våra egna lagar och regler. Vi skulle slippa mångkulturen och de skulle slippa oss hemska nazister. win-win eller?
Givetvis kan man sitta hemma på kammaren och fantisera "tänk om..." men nu fungerar inte utopier i verkligheten. Man måste ju fråga sig varför "vikingabyarna" så småningom hamnade under centraliserat styre. Jo för att yttre hot bestående av större sammanslutningar av grupper med en gemensam identitet hade svalt de små byarna en efter en.

Vilka hade inte velat plocka av kakan, det geografiska område vi idag kallar Sverige, om vi bara helt plötsligt monterade ner staten? Om vi hade haft tur kanske Norge, Danmark och Finland. Om vi har otur kommer EU, eller ännu värre, företag att bedriva rovdrift på oss och våra naturresurser. För vem kommer att hindra dem? Några små kooperativ med olika mål och förutsättningar?
Citera
2014-03-22, 23:00
  #15259
Medlem
TheBurdens avatar
De brända halmgubbarnas taktik:
Citat:
Medias taktik de senaste veckorna har varit att argumentera mot en påhittad nidbild av Svenskarnas parti. Jörgen Kromann skriver här om den senaste tidens mediehets och konstaterar vad de är rädda för.

Makthavarna angriper inte vårt program och våra idéer. De angriper sin egen nidbild av vår rörelse och argumenterar sedan flitigt mot de lögner de själva sprider om Svenskarnas parti. Om de nu hade haft så många rätt och vi så många fel i politiken så borde det vara en enkel sak för det etablerade maktmonopolet att ta den offentliga debatt de aldrig hittills vågat ta.

Tidigare har de tjatat om att de inte vill debattera med oss därför att de på så sätt inte vill lyfta fram vår rörelse. Efter den senaste tidens samordnade och massiva hetskampanj i så gott som alla media blir detta ”argument” nu synnerligen passé. De har själva krossat denna undanflykt. De har lyft fram oss ordentlig! Men debattera med oss vågar de inte!

Själva grundfundamentet i det demokratiska systemets offentliga andemening sägs vara att främja ett fritt samhälle där åsikter ska kunna debatteras och där skiljelinje ska avgöras i val. Men detta är som sagt en offentlig framtoning som man i praktiken ställer åt sidan genom ett av staten godkänt åsiktsmonopol och den så kallade korrekta politiken, som försvarar den dolda agendan av en faktisk, praktiserad maktfullkomlighet.

Uppenbarligen är det så att de åsikter och visioner vi bär fram anses vara så bra i vårt folks ögon att det måste stoppas till varje pris. Därför vågar de inte ta debatten!
https://www.realisten.se/2014/03/22/de-branda-halmgubbarnas-taktik/
Citera
2014-03-23, 00:47
  #15260
Medlem
MrSkargards avatar
En liten granskning av Aftonbladets "granskning" av SvP:

Citat:
För två veckor sedan blev sex personer knivhuggna i Malmö. Attacken misstänks ha utförts av medlemmar i Svenskarnas parti.


Nej, sex personer har inte knivhuggits.

Citat:
1994 bildades partiet, då under namnet Nationalsocialistisk Front, NSF, som 2008 bytte namn till Folkfronten för att 2009 bli Svenskarnas parti.

Nej, SvP bildades 2008, samma år som NSF lades ner. Det rör sig om två olika partier, inte något namnbyte.

Jag noterade för övrigt att partiet pekas ut som nazistiskt 7 gånger av Aftonbladet trots att partiet inte är nationalsocialistiskt men jag förväntar mig självfallet inte saklighet när jag läser AB.

Under rubriken DE LEDER NYA HATPARTIET försöker Aftonbladet redogöra för hur partiets styrelse ser ut vilket inte går så bra. Dan Eriksson listas två gånger medan en styrelsemedlem inte nämns alls. Vidare så försöker AB påskina att Andreas Carlsson sitter i styrelsen vilket han alltså inte gör. I sin misslyckade presentation av styrelsen använder dessutom AB en väldigt gammal bild på en ung Anders Ärleskog hållande i ett pluggat pansarskott, det rör sig alltså om en bild som är mindre kontroversiell än en bild på kungen med ett jaktgevär.

Sammanfattningsvis var det enda intressanta med "granskningen" intervjun med Stefan Jacobsson.
Citera
2014-03-23, 07:43
  #15261
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag noterade för övrigt att partiet pekas ut som nazistiskt 7 gånger av Aftonbladet trots att partiet inte är nationalsocialistiskt men jag förväntar mig självfallet inte saklighet när jag läser AB.

Vad är då SvP om inte nationalsocialistiskt? Vänligen förklara för mig. SvP använder sig av nationalsocialistiska idéer. Hela synen på staten och folket bygger på nationalsocialism. Man hittar inte bara värderingar utan även samma slags vokabulär och samma tankegångar. Jag har läst SvPs program, punkt för punkt och förstår inte logiken i ditt påstående.
Citera
2014-03-23, 10:23
  #15262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vad är då SvP om inte nationalsocialistiskt? Vänligen förklara för mig. SvP använder sig av nationalsocialistiska idéer. Hela synen på staten och folket bygger på nationalsocialism. Man hittar inte bara värderingar utan även samma slags vokabulär och samma tankegångar. Jag har läst SvPs program, punkt för punkt och förstår inte logiken i ditt påstående.

Du verkar redan ha saken klar, så varför inte förklara det för oss andra mindre vetande? Du har redan konstaterat att du läst Svps punktprogram; så var är "gaskamrarna", tvångssteriliseringen, krigsförklaringen mot Polen och annat "otäckt"?

Det är trots allt din logik som haltar och det något överjävligt. "SvP använder sig av nationalsocialistiska idéer." och "Samma tankegångar" säger du, det betyder att resultatet obönhörligen kommer bli detsamma som under 1933-1945. (Fast i Sverige istället och med detsamma eller dylik respons från omvärlden.)

Det som framgår av ditt inlägg är att du är en dogmatisk liten stackare, som dessutom inte förstår dig på lyteskomiken i vad du förmedlar med din signatur.

Jag fråntar mig ansvaret för eventuella missförstånd som kan uppstå hos vissa nationella läsare med ordspråket: "Man talar med bönder på bönders vis".
Citera
2014-03-23, 11:31
  #15263
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vad är då SvP om inte nationalsocialistiskt? Vänligen förklara för mig. SvP använder sig av nationalsocialistiska idéer. Hela synen på staten och folket bygger på nationalsocialism. Man hittar inte bara värderingar utan även samma slags vokabulär och samma tankegångar. Jag har läst SvPs program, punkt för punkt och förstår inte logiken i ditt påstående.

Förklara gärna lite mer specifikt vad som gör SvP till ett nationalsocialistiskt parti och vad du menar med "nationalsocialistiska idéer". Ge oss några konkreta exempel och förklara varför det gör SvP till ett nationalsocialistiskt parti. Kan du göra det?

Att vilja ha ett etniskt homogent Sverige och att vara emot det nuvarande politiska styrelseskicket gör en inte till nationalsocialist.
Citera
2014-03-23, 11:43
  #15264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Klart man kan äga ett landområde och klart att ett land har rätt att existera, åtminstone så länge som man är villig att försvara det. Jag föredrar att se det som att man har rätt till sitt land så pass länge som man åtar sig skyldigheten att försvara det.

Ja, för att vi behöver denna del av världen för att kunna överleva helt enkelt.

Helt klart så har det med moral att göra men det är så klart vår moral, de invandrare som kommer hit trots att de därmed hotar vår existens som folk, har säkert en annan uppfattning om saken. Personligen så kan jag inte se något mer moraliskt än att göra allt man kan i sin makt för att sin familj och i förlängningen sina folkfränder ska kunna överleva och frodas. Detta är ju själva meningen med livet och därmed något som kommer att vara en stor tillgång i kampen för ett svenskt Sverige samtidigt som det kommer att försäkra att Svenskarnas Parti får sina 10 000 röster och tio kommunala mandat i valet.
Alltså, även om vi hade fri invandring så skulle ju etniska svenskar fortfarande existera. Det är ju inte så att de kommer försvinna. Som jag skrev tidigare så kan ni nationalister skapa er egen community. Varför måste ni tvinga på er nationalism på alla?

Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Infantil pojkrumsliberalism.
Ja, eller hur...

Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Svenskar har bott i Finland sedan förhistorisk tid så att Sverige också hade kontroll över Finland är faktiskt inte så långsökt, det fanns ju inte heller något Soumi innan den svenska statsbildningen tog över så ett "försvenskt" finskt anspråk på ursprungligt ägande är svårt att hävda särskilt som båda folkslagen vandrade in från olika håll innan det fanns skriftliga källor som beskriver hur och i vilken ordning. Dock är det helt klart att Åland är ganska tryggt i svensk ägo tack vare det finska majoritetsfolkets erkännande av ingånget avtal.
Indianerna var tyvärr för svaga och oorganiserade för att kunna hävda territoriell kontroll(lite som finnarna i Finland var). Risken är att vi hamnar där om vi inte vaknar. Trevligt att jag kan roa dig men det är en fullkomligt meningslös diskussion att föra om huruvida man har rätt till ett land man har ärvt.
Bara för att människor är svaga kan man ju inte ta deras egendom. Jag gillar litet hur ni nazister hela tiden anklagar folk för att vara "judar". Det är som islamofoberna och kontra-jihadisterna som kallar alla för muslimer eller vänsterextremister för att de har en annan uppfattning. Vaknar inte ni rasister upp någon gång och inser att shit - vi håller på att göra något som är moraliskt åt helvete?

Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Givetvis kan man sitta hemma på kammaren och fantisera "tänk om..." men nu fungerar inte utopier i verkligheten. Man måste ju fråga sig varför "vikingabyarna" så småningom hamnade under centraliserat styre. Jo för att yttre hot bestående av större sammanslutningar av grupper med en gemensam identitet hade svalt de små byarna en efter en.

Vilka hade inte velat plocka av kakan, det geografiska område vi idag kallar Sverige, om vi bara helt plötsligt monterade ner staten? Om vi hade haft tur kanske Norge, Danmark och Finland. Om vi har otur kommer EU, eller ännu värre, företag att bedriva rovdrift på oss och våra naturresurser. För vem kommer att hindra dem? Några små kooperativ med olika mål och förutsättningar?

Ja, det är en rätt bra poäng. Centraliserat styre är mer effektivt men också ett uttryck för maktutövning från personer med resurser. Men alltså ärligt alltså. Varför lämnar ni inte bara den här rasismen, nazismen, islamofobin och främlingsfientligheten åt sidan. Jag menar - varför kan inte människor bara få leva på det sättet de vill.
__________________
Senast redigerad av GastonGaston 2014-03-23 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in