Varför ärver vi egendom från våra föräldrar och släktingar? Varför ska alla utom vita människor få bejaka sin etnicitet, ursprung och kulturella historia? Varför har inte vi rätt att överleva precis som alla andra folkgrupper som har stridit, slitit och blött på jordens alla slagfält.
Varför ska inte vi ta mer hänsyn till de som liknar oss, som vi identifierar oss med. Vi utgör inget särdeles stort hot mot någon annan här uppe i den kalla lilla avkrok som kallas Sverige men ändå talar eliterna om för oss att vi inte finns, att vi aldrig har funnits och de som säger mot eliten är "ultra-kriminella". Är Dalai-Lama "ultra-kriminell"? I den kinesiska statens ögon ja, men i de tibetanska frihetskämparnas ögon? Är de "ultra-kriminella"? Varför får de stöd av Expressen? Varför får afrikaanerna inga rubriker fastän de är en utsatt minoritet som slaktas i det tysta. Hade samma sak hänt en minoritet med annan hudfärg i ett vitt land hade det fått en helt annan uppmärksamhet.
Ingen vettig människa som är intresserad av aktier går och köper de aktier som det tipsas om på kvällstidningarnas löp och en modeintresserad person gäspar nog mest åt "de hetaste klädtrenderna" när de står i tidningarna. Samma fårskock som tar åt sig av den informationen är precis lika lättlurad när det kommer till de budorden som eliterna prånglar ut på löpen men i sin enfaldhet tror det att det är det nya svarta.
Skulle judarna lagt ner sina vapen och frågat sig, "är det här verkligen vårt territorium?" när romarna bedrev utrotning av de judar som vägrade falla in i ledet?
Varför ska inte vi ta mer hänsyn till de som liknar oss, som vi identifierar oss med. Vi utgör inget särdeles stort hot mot någon annan här uppe i den kalla lilla avkrok som kallas Sverige men ändå talar eliterna om för oss att vi inte finns, att vi aldrig har funnits och de som säger mot eliten är "ultra-kriminella". Är Dalai-Lama "ultra-kriminell"? I den kinesiska statens ögon ja, men i de tibetanska frihetskämparnas ögon? Är de "ultra-kriminella"? Varför får de stöd av Expressen? Varför får afrikaanerna inga rubriker fastän de är en utsatt minoritet som slaktas i det tysta. Hade samma sak hänt en minoritet med annan hudfärg i ett vitt land hade det fått en helt annan uppmärksamhet.
Ingen vettig människa som är intresserad av aktier går och köper de aktier som det tipsas om på kvällstidningarnas löp och en modeintresserad person gäspar nog mest åt "de hetaste klädtrenderna" när de står i tidningarna. Samma fårskock som tar åt sig av den informationen är precis lika lättlurad när det kommer till de budorden som eliterna prånglar ut på löpen men i sin enfaldhet tror det att det är det nya svarta.
Skulle judarna lagt ner sina vapen och frågat sig, "är det här verkligen vårt territorium?" när romarna bedrev utrotning av de judar som vägrade falla in i ledet?

Och då menar jag alltså inte svar som "Straybullet är dum i huvudet, SvPare är kriminella, du har inte gått i skolan, wöööö".