Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
...Nästa sak jag inte heller riktigt förstår är varför hon tar upp kontakten igen med KJ. Varför gör hon det? Tror det har något med MB att göra, på ett eller annat sätt...
Jag tror att hon innerst inne insåg att förhållandet med MB var över för gott, men att hon vägrade acceptera det. Kanske närde hon en (hopplös) tro på att, om hon istället visade intresse för KJ så skulle MB omedelbart bli svartsjuk och vilja ha henne tillbaka? Stackars, naiva VB, de flesta karlar fungerar ju inte alls så - tvärtom!
Det ligger nåt fullständigt desperat över hela det här scenariot - VB var beredd att gå genom eld och vatten och sälja sin själ för att få tillhöra MB - hon drog sig inte ens för att utnyttja en gammal pojkvän! VB var helt enkelt en "shedevil"! Hur vedervärdigt det än låter måste jag tillstå att det blev hennes död.
Den svartsjuke, ratade, gravt utnyttjade var KJ. När VB tog kontakt igen, såg han guld och gröna skogar framför sig. Till ingen nytta, skulle det visa sig. Ensam, eller i sällskap, ändade han VB:s liv. Likväl hävdar jag att, OM det inte går att bevisa till utom rimligt tvivel att han kan BINDAS till mordet, ska han gå fri.
Och hittills finns absolut INGET som BINDER honom till mordet/styckningen.