Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Tycker du inte att dom ljuger här?
Så här rapporterade närvarande.
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är inte åklagaren tämligen vårdslös med sanningen här? - Vi menar att samma typ av tejp, avdragen på samma sätt... Detta tillsammans med dna och blod visar att tejpbitarna i håret kommer från tejprullen som ägs av 22-åringen.by Nils Johansson edited by Hans L. Olofsson 11/15/2013 9:28:55 AM 10:28 AM yesterday
Nej, det tycker jag verkligen inte. Vad är det som är lögn i det de säger?
De säger ju "vi menar". Det innebär att de anser att det är så. De säger inte att det vet att det är så eller att SKL har bevisat att det är så. De förklarar bara vilken slutsats de har dragit av det som är känt d.v.s samma typ av tejp, avdragen på samma sätt, dna och blod. Allt är ju helt korrekt. Om deras slutsats sedan är korrekt är upp till TR att bedöma.
Jag har svårt att se hur åklagarna annars skulle agera. Hur skulle de se ut om de stod i rätten och sa "Det kan vara så att den misstänkte utfört mordet. Vi tror att det är så men vi vet ju inte säkert säkert. Lagro på Flashback påstår t.ex. att det kan inses att KJ är oskyldig. Och Quarell är säker på att det är VB's egen tejp. Men vi vill att han döms för mord till fängelse." Det funkar ju inte. De måste ju bilda sig en uppfattning om vad som hänt och sen hävda den. De skall givetvis inte ljuga eller dölja något men de har de inte gjort i uttalandet ovan vad jag kan se.