2014-03-22, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
KJ han trodde sannolikt att det var blod från VB att hon blödde någon gång eller kom från något liknande, han kunde sannolikt inte veta att blodet kom efter att VB var avliden,

"En fantastisk logik" va? Han visste ju att hon var mördad.
Citera
2014-03-22, 16:05
Medlem
Enligt förundersökningen:
Under mars månad 2013 skriver VB i SMS till MB om att hon skall "ta uppehåll 1 år efter graderingen"
" förlåt att jag tvingade dig " samt något om "för min skull för ditt barn också".
Det här tolkar jag som att hon påstår till MB att hon är gravid.
Citera
2014-03-22, 16:12
Medlem
Citat:
Under mars månad 2013 skriver VB i SMS till MB om att hon skall "ta uppehåll 1 år efter graderingen"
" förlåt att jag tvingade dig " samt något om "för min skull för ditt barn också".

Jag resonerade exakt likadant när jag läste detta.

-.. = .... antagligen en av huvudanledningarna som resulterade i att hon mördades den 4 maj!
Citera
2014-03-22, 16:15
Medlem
Citat:

det har frågats efter källor till att VB polisanmält MB och det var i samband med att hennes ex pojkvän blivit mordhotad av MB.
Står i FUP om polisanmälningarna om intresse finns....
Citera
2014-03-22, 16:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
KJ han trodde sannolikt att det var blod från VB att hon blödde någon gång eller kom från något liknande, han kunde sannolikt inte veta att blodet kom efter att VB var avliden, därför markerade hunden Ulf, som den inte annars skulle ha gjort.
Den är en sak om jag är helt övertygad i det här fallet och det är att HR kommer att frikänna KJ, det finns inget alternativ till det. Därför kommer HR dom att bli en besvikelse för många, men sanningen kommer att segra i fallet som är mycket viktigt. TO var nog den rätta personen för KJ att ta sig an fallet, jag skulle tro det är många som har börjat inse att den är körd domen från Tingsrätten mot KJ.

Uno inte Ulf. Det du är övertygad om kommer inte hända och inte under dom premisserna du framför.
Du har fått helt fel uppfattning om kriminalhundarna.

Sen vill jag veta om dom här sk förövarna du talat om och detta badkar, och var finns spåren efter detta?
Är det din fantasi som redogör för förövare eller har du något belägg?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-22 kl. 16:32.
Citera
2014-03-22, 16:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag resonerade exakt likadant när jag läste detta.

-.. = .... antagligen en av huvudanledningarna som resulterade i att hon mördades den 4 maj!

Hon säger till KJ vid första kontakten:
"Du vet väl att jag fått barn?"

Kan det vara för att tala om för KJ att han inte har chans på henne? Vi vet inte vad KJ svarar och ingen frågar KJ vad han tror. Finns det ett barn i Thailand? Hon var ju där då och då. Tre månader tror jag det står i förhör med styvpappan.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-22 kl. 16:39.
Citera
2014-03-22, 17:02
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Kan vara någon helt annan ingen tänkt på.. Kan vara en kvinna och en man, kvinnlig list samt manlig styrka. Vilka hatade VB så mycket att hon önskades död?
har mördaren tagit hjälp av oss i tråden att lägga ut scenarier och misstankar runt MB och KJ för att själv inte få ögonen på sig...
Just detta med mördaren i tråden, jätteintressant tycker jag. Har själv funderat på det många gånger, om hen avsiktligt manipulerar inlägg.
Man kan även fråga sig hur tråden präglat polisförhören på diverse förhörda. Finns KJ och MB aktivt i tråden tro? Har KJ haft tillgång till dator och internet? Kan det påverkat hans vittnesmål och förhör?
Hur mycket läser ÅK, advokat och polis i tråden. Hjälper den till eller stjälper?
Att det finns en helt annan mördare än de båda MB och KJ är inte alls omöjligt. Så till din fråga igen:
- Vilka hatade VB så pass mycket att hon önskades död?
Vem skulle det kunna vara som står i skuggan och betraktar allt med lättnad? Kjs vänner?
Citera
2014-03-22, 17:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Kan det vara för att tala om för KJ att han inte har chans på henne? Vi vet inte vad KJ svarar och ingen frågar KJ vad han tror. Finns det ett barn i Thailand? Hon var ju där då och då. Tre månader tror jag det står i förhör med styvpappan.

Hon syftar på ett barn i Thailand, en släktings flicka.
Citera
2014-03-22, 17:10
Medlem
yoloitss avatar
Citat:

Kan det vara barnet som finns med på videoklipp på hennes you-tube-kanal och som finns med på bilder på hennes facebook? Det är i så fall en nära anhörig eller vän som fått barn. Jag tänker på hur illa hon pratade, skrev svenska. Det behöver inte betyda nåt alls.
Citera
2014-03-22, 17:16
Medlem
Reviewss avatar
Fup 871, signaleringslista. Frågetecken kring 3 st in / utgående samtal: 09.40, 17.06, 17.09. Kl 17.09 är 2 st signaler uppfångade, med 15 sek mellanrum. Någon som kan ge en naturlig förklaring ? Ingen kontakt med vare sig KJ el MB de tidpunkterna.
Citera
2014-03-22, 17:22
Medlem
Citat:
Kan det vara rasistiskt?

Citat:
FHL: Några andra tankegångar?
M-L Lind: Hon funderar över att en av den försvunna kvinnans ( fd) pojkvän Christoffer
som bor på Flottiljvägen varit med vid flera skallgångseftersök.
Christoffer anges ha flera rasistiska vänner som har uttalat sig rasistiskt emot
den försvunna och hennes ursprung.

Edit:
Det kan förklara en del saker:
För att ingen i gruppen skall sladdra så tvingas de sticka varsitt stick i ryggen. Det fanns ju lite annorlunda sår förutom de bågformade t.ex ett trekantigt och tre raka sår.

Fick lite "Orient Express" déjà vu här

KJ själv verkar ändå efter vad han säger till VB (på facebook tror jag) ha lagt detta bakom sej och beskriver sig själv som ett monster då han bröt med henne på fyllan efter att en av hans kompisar hade yttrat sej rasistisk om henne, han ångrade sej sen, men då ville inte hon veta av honom mera. Tror han sade sen att den här kompisen i solen blir mer mörkhyad än hon gjorde....

Jag undrar vem var det som ville veta KJ vaner o hade frågat OY? pma mej gärna om nån vet det
Citera
2014-03-22, 17:23
Medlem
Citat:

Det var väl en kusin/kusinbarn hon menade eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in