2014-04-17, 18:25
  #74425
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Gla Påx! :

HR ÖVNORR B132-14, ljudfiler, mp3, mål mot Kristoffer Johansson

KJ:

http://www.mediafire.com/listen/mlm43afmlbtm2ev/HRÖVNORR,_B132-14,_Kristoffer_Johansson,_Klagande_och_motpart,_Ti lläggsförhör_fre_28_mars,_17262784. mp3

JJ - Kjs far:

http://www.mediafire.com/listen/3jd3947havtiml5/HRÖVNORR,_B132-14,_Jonny_Johansson,_Vittne,_Inspelning_1,_1727074 3.mp3

AL - rättsentomologisk sakkunnig:



http://www.mediafire.com/listen/vqi9h7c9t0g19yc/HRÖVNORR,_B132-14,_Anders_Lindström,_Sakkunnig,_Omförhör_,_172442 03.mp3

NS - Kjs vän:

http://www.mediafire.com/listen/hy3x8p5d1gffi8h/HRÖVNORR,_B132-14,_Niklas_Schöld,_Vittne,_Inspelning_1,_17268182. mp3

WL - Kjs vän:

http://www.mediafire.com/listen/p8cmpe34ykbxgqm/HRÖVNORR,_B132-14,_William_Lund,_Vittne,_Inspelning_1,_17281188.m p3

Tackar är intresserad av rättsläkarens vittnesmål och pläderingarna om du möjligen har dom.
Det hade varit kanon i så fall.
Citera
2014-04-17, 18:27
  #74426
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Tror du Olsson är singel

Domen är förkastlig, och nej vi fick inga svar tvärtom fler frågor. Jag går inte in i debatten
om PT kommer att ges eller inte, men det är i varje fall något jag önskar precis så gör åklagare
och så kommer förmodligen försvaret också att meddela att dom också är intresserade av PT.
Jag sätter mitt hopp på PT och dissar alla inlägg till att så inte sker

Jag kan aldrig tro att denna dom faller KJ i smaken och det verkar Olsson själv förstå kan man se ifrån honom i media. Att KJ accepterar att han, för det första, anses skyldig tror jag inte
absolut inte han går med på, strafflängden, något år hit eller dit, är nog inte avgörande för KJ.

För det andra så var KJ nöjd och tillfreds med att klara RPU:n, att han nu plötsligt skulle acceptera att han anses "skvatt galen" tror jag inte för en sekund att denna säregna grabb
fogar sig i. Han godtar att han har asperger och add men mycket mer än så tror jag inte.

KJ kommer nog att vilja frias helt och hållet och Olsson kan nog inte mycket mer göra än att
jobba för sin klient, men Olsson i sig kan glädjas åt sin vinst, destovärre är han nog den enda
som kan ta en påsksup.


Har inte en aning om Olsson,s status på äktenskapsmarknaden men du får väl dra iväg ett mail och kolla .

Jag tror inte heller att KJ helt plötsligt skulle acceptera sin dom för dråp, han har ju nekat sig igenom två rättegångar och hävdar fortfarande att han är oskyldig så Olsson lär väl tota ihop ett pliktskyldigt PT och skicka iväg det för avslag.

Däremot tror jag att de svårt uppiskade åklagarna kommer att lägga ner mer möda på att få till ett PT, de har ju i princip fått lika mycket stryk som Massi, inget av deras yrkanden gick ju igenom, HR mildrade dessutom gärningen till dråp och plussade på knäppskallerabatten med 4 år, det måste svida som fan för dem.
Citera
2014-04-17, 18:30
  #74427
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tackar är intresserad av rättsläkarens vittnesmål och pläderingarna om du möjligen har dom.
Det hade varit kanon i så fall.
Pläderingarna har jag inte på ljudfil, tyvärr, hade gärna velat ha dem.
Det var endast dessa som var nya i HR.
Rättsläkarens mfl, finns väl i sammanfattningen ljudfilerna tillhörande TR.
__________________
Senast redigerad av yoloits 2014-04-17 kl. 18:33.
Citera
2014-04-17, 18:32
  #74428
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ett bra ex på bristande helhetsbedömning. Man måste vara medveten om att var och varannan Bodenbo har den typen av tejprulle hemma. Mycket vanlig. Att den skulle tillhöra KJ ställer jag mig med frågande till då papperstejpen är bättre lämpad vid tillverkning av cigaretter.

VB:s dna på in- och utsida säger mig att den var hennes och att hon använde den vid sitt senaste besök. Inget märkvärdigt eller uppseendeväckande alls såsom åklagarna i TR försökte få det till. Att HR valde att köra på samma linje förvånar mig. Frågetecknen finns ju serverade.

Hade utredningen varit inriktade på "karatespåret" hade tejpen på VB med största sannolikhet förklarats som "karatetejp".
Tyvärr har inte ens advokat Olsson slagits av tanken att tejpen var VB:s. I så fall hade ett bevis försvunnit.
Citera
2014-04-17, 18:38
  #74429
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Pläderingarna har jag inte på ljudfil, tyvärr, hade gärna velat ha dem.
Det var endast dessa som var nya i HR.
Rättsläkarens mfl, finns väl i sammanfattningen ljudfilerna tillhörande TR.


Okej, ser ju det nu i ett dokument jag själv lagt upp.
Uppspelning sakkunniga Susan Sprogoe-Jakobsen 57 min
Då är det ju ännu mer märkligt måste jag säga.
Citera
2014-04-17, 18:50
  #74430
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Tror du Olsson är singel

Domen är förkastlig, och nej vi fick inga svar tvärtom fler frågor. Jag går inte in i debatten
om PT kommer att ges eller inte, men det är i varje fall något jag önskar precis så gör åklagare
och så kommer förmodligen försvaret också att meddela att dom också är intresserade av PT.
Jag sätter mitt hopp på PT och dissar alla inlägg till att så inte sker

Jag kan aldrig tro att denna dom faller KJ i smaken och det verkar Olsson själv förstå kan man se ifrån honom i media. Att KJ accepterar att han, för det första, anses skyldig tror jag inte
absolut inte han går med på, strafflängden, något år hit eller dit, är nog inte avgörande för KJ.

För det andra så var KJ nöjd och tillfreds med att klara RPU:n, att han nu plötsligt skulle acceptera att han anses "skvatt galen" tror jag inte för en sekund att denna säregna grabb
fogar sig i. Han godtar att han har asperger och add men mycket mer än så tror jag inte.

KJ kommer nog att vilja frias helt och hållet och Olsson kan nog inte mycket mer göra än att
jobba för sin klient, men Olsson i sig kan glädjas åt sin vinst, destovärre är han nog den enda
som kan ta en påsksup.

I detta program pratar han om familjen, så han är nog upptagen :

http://www.ur.se/Produkter/173296-Rattskiparna-Thomas-Olsson
Citera
2014-04-17, 19:02
  #74431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tyvärr har inte ens advokat Olsson slagits av tanken att tejpen var VB:s. I så fall hade ett bevis försvunnit.
Thomas Olsson har slarvläst tråden?!
Citera
2014-04-17, 19:10
  #74432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Gla Påx! :

HR ÖVNORR B132-14, ljudfiler, mp3, mål mot Kristoffer Johansson

KJ:

http://www.mediafire.com/listen/mlm43afmlbtm2ev/HRÖVNORR,_B132-14,_Kristoffer_Johansson,_Klagande_och_motpart,_Ti lläggsförhör_fre_28_mars,_17262784. mp3

JJ - Kjs far:

http://www.mediafire.com/listen/3jd3947havtiml5/HRÖVNORR,_B132-14,_Jonny_Johansson,_Vittne,_Inspelning_1,_1727074 3.mp3

AL - rättsentomologisk sakkunnig:

http://www.mediafire.com/listen/vqi9h7c9t0g19yc/HRÖVNORR,_B132-14,_Anders_Lindström,_Sakkunnig,_Omförhör_,_172442 03.mp3

NS - Kjs vän:

http://www.mediafire.com/listen/hy3x8p5d1gffi8h/HRÖVNORR,_B132-14,_Niklas_Schöld,_Vittne,_Inspelning_1,_17268182. mp3

WL - Kjs vän:

http://www.mediafire.com/listen/p8cmpe34ykbxgqm/HRÖVNORR,_B132-14,_William_Lund,_Vittne,_Inspelning_1,_17281188.m p3

Tack för ljudfilarna, spännande att höra rösten paa alla, WL.s darrade det mest och att är ochsaa den, som ändrar sej hela tiden: han umgaas bara med Kj paa airsoften och naan gaang träffas dom paa stan; men sen visar det sej att han har varit hemma hos KJ flera gaanger och haft telefon kontakt 44 gaanger under en vecka....

Y Feliz Semana Santa para ti tambien!
Citera
2014-04-17, 20:01
  #74433
Medlem
Imthisnices avatar
http://www.kuriren.nu/nknyheter/kristoffer-johanssons-kamrat-kontaktade-vatchareeyas-alskare-7544077.aspx

"Men advokat Thomas Olsson försökte på fredagen så tvivel i hovrätten och menade att älskaren kan ha planterat bevis hos den dömde Kristoffer Johansson.
– Åklagaren har framhållit att det inte finns någon sammankoppling mellan älskaren och Kristoffer och inget som skulle kunna göra att älskaren hade någon kunskap om Kristoffers vanor. Men det finns omständigheter som visar på det och det är telefonkontakter mellan älskaren och Kristoffers kamrat den 1 maj, tre dagar innan Vatchareeyas försvinnande, sa han."

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/aklagarna-ar-trygga-med-bevisen-8382704.aspx

– Åklagarna har sagt att det inte finns någon koppling mellan älskaren och Kristoffer Johansson, men det finns en, säger Olsson.
Försvaret har hittat tre samtal mellan älskaren och en kompis till Kristoffer Johansson den första maj. Förvisso är abonnemanget skrivet på kompisens mamma men Olsson hävdar att sonen är användare. Enligt Olsson har det tidigare varit något tjafs mellan hans klient och kompisen.



Anna Bergström anser att Olssons utspel på fredagen inte har något värde.
– Det visar egentligen bara att älskaren har haft kontakt med Kristoffers kompis mamma.


http://www.kuriren.nu/nknyheter/kristoffer-johanssons-kamrat-kontaktade-vatchareeyas-alskare-7544077.aspx

"Men när Kuriren hör med Kristoffer Johanssons kamrat säger han att han ringde älskaren i ett helt annat ärende.
– Jag förstår att det nu i efterhand ser skumt ut. Jag ringde tre gånger och fick till slut tag i honom och blev hänvisad till en annan person som jag behövde få tag i, säger kamraten.
Kuriren har försökt nå älskaren."


Tillägg:
FUP 1169

"Kontakten återupptogs senare och vid ett tillfälle var LJ (KJs mamma) i Kristoffers bostad när WL
var där. LJ fick en konstig känsla, WL tittade inte på LJ och han rotade runt bland
Kristoffers grejer i bostad på ett gränslöst sätt.
Hon har känslan av att WL inte vill
Kristoffer "väl"."




De nämnde inget om detta sett i förhör, inga frågor, trots att det stod på signal listorna hela tiden.

Detta till trots att värdefull information för både åklagarnas bevisning och den åtalade hade kunna utmynnat i detta, lägg därtill mitt inlägg om uttalandet om Xboxen som bevis.

Ställ er då frågan igen:





Är detta en utredning som ifrån start till mål skett ur en objektiv synvinkel med en vidgad vy?







Att inte förstå att till och med hovrätten skulle tycka detta är absurdum är ju helt av banan.


Det här är en riktig skamfläck!
Stackars VB!


Om TO hade fått fallet tidigare hade han friats, övertygad!
__________________
Senast redigerad av Imthisnice 2014-04-17 kl. 20:28.
Citera
2014-04-17, 20:01
  #74434
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Tack för ljudfilarna, spännande att höra rösten paa alla, WL.s darrade det mest och att är ochsaa den, som ändrar sej hela tiden: han umgaas bara med Kj paa airsoften och naan gaang träffas dom paa stan; men sen visar det sej att han har varit hemma hos KJ flera gaanger och haft telefon kontakt 44 gaanger under en vecka....

Y Feliz Semana Santa para ti tambien!

Men inget konstigt med JJ? Ringer sin son i huset, och strax efter mamman ringt och fast dom vet han varit vaken och nyss somnat. Och bäst av att, "skulle inte kunna leva med" att Kristoffer har blod på en tröja...men VB:s blod och likdoft i sonens bil berörs han inte av
Citera
2014-04-17, 20:12
  #74435
Medlem
Nu är man inte någon jurist direkt utan ser lite på domen grovhugget,

KJ döms utom rimligt tvivel att med uppsåt mördat men han är en knäppskalle så då ramlar det ner till dråp istället för mord.

Det som iaf för mig känns upprörande är att HR mellan raderna säger...

Han blev provocerad och då for alla säkringar och eftersom han inte har jordfelsbrytare så kan sådant hända och därför skall han ha en mildare dom.. för folk i gemen är detta skymf mot offer och offrets anhöriga.

Kan tänka mig att det blir lite av en jordbävning i kroppen på offrets moder när hon nås av domutslaget.
I hennes land utdöms dödsstraff för dylika gärningar och omvanldas därefter till livstid.
I rättvisans namn så borde iaf GM få sitta av sina ca 5 år o 8 månader som kvarstår i ett thailändskt fängelse.
Om kriminalvården följer fjärdedelsprincipen så är han på sin första permission inom 12-18 månader, kanske iförd gasmask så ingen skall känna igen honom.

Jo jag är jävligt besviken på denna dom och det kanske framgår.
Citera
2014-04-17, 20:24
  #74436
Moderator
blomvattnares avatar
OT, tjafs och upprepningar raderade.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in