2014-03-21, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sissen
Du är väldigt ego vilket många drar ner på vid föräldraskap.

Tror jag räkna till 15-16 JAG MIG MIN i ditt inlägg...

Samma här, jag noterade detsamma.
Men det började dock bra, det började med "vi"...
Och "hanna33" som skrev i tråden om att hade detta handlat om en mamma så hade hon direkt klassats som ett WT.
WeT dock inte om detta kan fungera vägledande för pappan här och ang. hans samvetskval över att han kanske är en dålig far?
Senast redigerad av hee4r 2014-03-21 kl. 22:18.
Citera
2014-03-21, 22:22
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Vill du själv bli uppfostrad av dig själv? En pappa som röker på ibland, luktar sött, har alla tecken en som "röker på" har.
Vad händer om dina barn plötsligt behöver dig, men du är påtänd och riskerar att åka dit pga av skolpersonalen märker att du är hög?
Eller du måste till sjukan med dina barn?
Hur tänker du då? Rädda dig själv el. rädda ditt barn med risken att åka dit och...
Egoism är var det är
Föräldrar som har alkoholproblem är även de dåliga föräldrar för deras beroende är viktigare än barnen.

Ja, det är helt klart en tankeställare. Tack för inputen.
Citera
2014-03-21, 22:24
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r

Hur menar du här? Vad menar du med "på riktigt"?

På riktigt är typ att man är i ett förhållande där man inte bara kan ge upp lätt då man faktiskt har ett barn att tänka på. Det var så jag menade.
Citera
2014-03-21, 22:27
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sissen
Du är väldigt ego vilket många drar ner på vid föräldraskap.

Tror jag räkna till 15-16 JAG MIG MIN i ditt inlägg...

Hmm.. Intressant. Jag har faktiskt inte tänkt på det men nu mär du säger det så har jag faktiskt nästan bara tänkt på mig själv på sistonde. Men det är medt för att jag inte riktigt mått bra. Jag (igen!) känner att jag måste må bra själv innan jag kan börja tänka på andra, men som jag sa tidigare är mitt barn det viktigaste för mig. Mm. Ska kanske tänka på att sluta röka då..
Citera
2014-03-21, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Hmm.. Intressant. Jag har faktiskt inte tänkt på det men nu mär du säger det så har jag faktiskt nästan bara tänkt på mig själv på sistonde. Men det är medt för att jag inte riktigt mått bra. Jag (igen!) känner att jag måste må bra själv innan jag kan börja tänka på andra, men som jag sa tidigare är mitt barn det viktigaste för mig. Mm. Ska kanske tänka på att sluta röka då..

En tankeställare och på vägen kan ju också vara den att: Är det du som behöver drogen eller är det drogen som behöver dig?
Ja, nu när du ändå är så duktig på att tänka, tänkte jag?
Citera
2014-03-21, 22:38
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
En tankeställare och på vägen kan ju också vara den att: Är det du som behöver drogen eller är det drogen som behöver dig?
Ja, nu när du ändå är så duktig på att tänka, tänkte jag?
Det får en att känna mer vilket jag gillar. Har blivit så känslomässigt förlamad de senaste åren.
Citera
2014-03-21, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ja, det stämmer bra det du skriver. Men nu har jag ingen lust till att ta en genusdebatt om hur vi behandlar könen olika. Jag vill ha personliga känslor, vad just DU tycker om mig.
Du kanske inte är dålig nu, såvida du inte gör det i samma hus som ditt barn eller någonannanstans där barnet vistas.
Sen vet man inte hur det påverkar ditt omdöme.
Sen kan man få psykoser av att röka på, så jag anser att du bör vänta tills barnet är vuxet.
Samma sak med alkisar, de kan väl vara bra förälder men tillslut påverkar det hela familjen.
Citera
2014-03-21, 23:20
Medlem
frozendragons avatar
Tro mig det finns mycket värre föräldrar, så länge du inte slår ungen är du helt ok i mina ögon. (Till dem som fråga om person egentligen är kvinna hade jag get samma svar även om TS skrivit att h*n var mamma till barnet)
Citera
2014-03-21, 23:44
Medlem
Citat:
Det får en att känna mer vilket jag gillar. Har blivit så känslomässigt förlamad de senaste åren.
men känslan är falsk -du måste hitta den på annat sätt.
Citera
2014-03-22, 00:17
Avslutad
Citat:

Det är lätt hänt att vilja hålla kvar vid det slags omogna och outvecklade känsloliv och som man hade och som icke fullt ut vuxen.
Det kan bl. a droger hjälpa en med, det att känslomässigt stanna kvar på en omogen och outvecklad nivå.
Som förälder brukar man mogna och detta i ett, enda svep också.
Men du vägrar? Du vill inte? Du flyr?
Jag skulle vilja påstå att ansvaret för att ha blivit en "drogare" är långt större att ta än det att vara en förälder.
Tänk dig för.
Citera
2014-03-22, 00:29
Medlem
whiteblacks avatar
Har flera polare med arbetande och skötsamma föräldrar men som rökte på sin fritid och dom har aldrig lidit av det.

Polarna är vuxna nu och det är inte allt för ovanligt att pipan åker upp efter middagen hemma hos deras päron
Citera
2014-03-22, 02:46
Medlem
Radichals avatar
Igår Värö är det tyvärr ganska så vanligt förekommande, att fantisera om andra kvinnor. Jag personligen tycker att oavsett dina andra heroiska insatser, så bör du hedra din fru från topp till två. Tankar på andra kvinnor må finnas, men dem bör du försöka jobba bort. Det är, som du förstår inte moraliskt rätt.

Lyckat till, du verkar kämpa på i det hårda livet och dessutom komma någonstans. Kör hårt buddy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in