Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
Vi noterar att du uppfattar hårda fakta som boyta per person som svammel.
Vi noterar att du uppfattar boyta som en abstrakt ide.
Man kan välja om man vill ha tilltro till data som passerat hyresgästföreningen eller om man vill gå till SCB direkt.
1. Alla som läser dina inlägg kommer ju att förstå att du inte förstår vad begreppen handlar om. Begreppet Boyta per person i hela landet är helt ointressant när debatten avgränsats till att handla om storstadsområdena. I glesbygd och avfolkningsområden finns det ingen brist på boyta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
HGF talar om hyresrätter. Det är med glädje jag härmed tar tillfället att introducera koncepten bostadsrätter och villor. (Googla upp de begreppen och begrunda).
SCB redovisar följande:
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Hushallens-ekonomi/Inkomster-och-inkomstfordelning/Inkomster-och-skatter/Aktuell-pong/302201/Behallare-for-Press/368569/
Och då ser man att jag kom ihåg precis rätt.
Nu håller du på med emotionellt betingade fantasier om "mycket" och "litet". Jag bara håller mig till fakta. 2 personer i en tvåa eller liten trea är inte trångt enligt normerna för trångboddhet.
1. Dina påhitt bevisar förstås enbart att du har fel, att komma dragande med villor i sammanhanget storstad bevisar ju bara att du är osedvanligt korkad. Men för att vara tydligare så är det ju som så att villor och gårdar till 97.5% befinner sig utanför storstadsområden och därför är irrelevanta för debatten. Notera gärna att SCBs statestik på kommunnivå är relativt irrelevant då tex. det i Stockholms kommun är kring 75% glesbygds, avfolknings och naturyta.
2. Nej, det var inga fantasier pajaspelle, utan givetvis en hänspelning på din kommunistiska världsuppfattning. Endast en kommunist som sitter i en studentlägenhet skulle tycka att 34 kvadratmeter per person är mycket eller tillräckligt, detta eftersom personen sannolikt inte gillar familjebegreppet eller annars planerar för ett liv med större bostadsyta. Att sedan påpeka att 68 är ett bra tal är ju bara roligt i sammanhanget, även om verkligheten nog ligger närmare 22-30 kvadratmeter per person i tex. Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
Här ser du själv din dåliga koppling till verkligheten. Jag har nämnt tidigare hur jag bor, och det har ingen överensstämmelser med vad du fantiserar om.
Varför har du så svårt att hålla dig till fakta?
1. Du är ett troll och förstår ingenting av siffror. Att du är en student är ju helt uppenbart i sammanhanget av dina värderingar, att du däremot verkar ha planerat för att fortsätta bo i din studentlägenhet resten av livet är ju komprometterande, men resten av landets studenter kan ju ha diametralt annorlunda uppfattningar om saker och ting samt diametralt annorlunda uppfattningar om sina framtida "bostadskarriärer".