2014-03-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Hur vet du att de är intresserade av estländaren i källaren? I så fall kunde de väl gå ut och säga det till allmänheten. Det om något skulle ju få folk att börja tänka. En sån person kan ju inte vara så svårt att hitta. Han måste ju hyrt källaren av någon, köpt ciggen/snuset och mat nånstans... Kufar syns mer än man tror, även om han försöker hålla sig i lägenheten.

Det är inte så lätt som du tror för allmänheten o hitta en sån snubbe...dom vädjar ju till alla att höra av sig om de vet om ngn som verkat misstänkt eller passar in på signalementet....men dom låser sig inte, dom har dörrarna öppna för mer är ett spår.
Citera
2014-03-22, 00:24
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ge er nu, ska vi vara realistiska så är det ju ingen balt som har gjort detta utan med största sannolikhet en svensk som bodde i Linköping. Huvudmisstänkta GM i den här tråden måste ju vara de som driver baltspåret

Baltspåret kan lika gärna vara finnspåret. Vi pratar barnbarn på besök hos mormor och morfar.

Vad har det sagts beträffande var mössan kan vara inköpt någonstans? Du brukar ju ha koll på sånt.

Får lite baltkänsla över kniven. Den känns så skabbig på nåt sätt.
Citera
2014-03-22, 00:26
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ge er nu, ska vi vara realistiska så är det ju ingen balt som har gjort detta utan med största sannolikhet en svensk som bodde i Linköping. Huvudmisstänkta GM i den här tråden måste ju vara de som driver baltspåret

Jag hävdar baltspåret blir starkare och starkare ju längre tiden går eftersom man annars borde ha fått fast mannen. Jag kanske överskattar svensk polis, men jag har ändå känslan av att de har vänt på alla stenar i Linköping.

Jag vill minnas en användare som postade ganska detaljerade uppgifter om skulder till utlandet hos familjen vilket jag fortfarande tror är huvudmotivet.
Citera
2014-03-22, 00:26
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Baltspåret kan lika gärna vara finnspåret. Vi pratar barnbarn på besök hos mormor och morfar.

Vad har det sagts beträffande var mössan kan vara inköpt någonstans? Du brukar ju ha koll på sånt.

Får lite baltkänsla över kniven. Den känns så skabbig på nåt sätt.

Nej, blanda nu inte ihop det sedan tidigare etablerade baltspåret med din egen teori om mormödrar.
Citera
2014-03-22, 00:29
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Det är inte så lätt som du tror för allmänheten o hitta en sån snubbe...dom vädjar ju till alla att höra av sig om de vet om ngn som verkat misstänkt eller passar in på signalementet....men dom låser sig inte, dom har dörrarna öppna för mer är ett spår.

Nej, det är inte så lätt hitta honom om de inte säger vad de letar efter.

Du svarade aldrig på frågan hur du vet att polisen letar efter estländaren i källaren.
Citera
2014-03-22, 00:30
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Jag e oskyldig det kan jag lova..172 cm, fet som en gris och lider av tvångssyndrom, således oförmögen att skada andra. jag hade gått till polisen omedelbart och aldrig mer blivit människa.

Ditt språkbruk är väldigt ojämt. En del av det du skriver känns tillgjort. Ibland låter du som en tonåring för att i nästa inlägg skriva med ett helt annat driv och sätt att uttrycka dig på.

Vilket var ditt tidigare anvnamn på flashback innan du blev borrmint?
Citera
2014-03-22, 00:31
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:

Mössan fanns att köpa på Statoil.
Citera
2014-03-22, 00:32
Medlem
blodpalts avatar
Repostar min gamla teorisamling, har det tillkommit något?

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Citera
2014-03-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ditt språkbruk är väldigt ojämt. En del av det du skriver känns tillgjort. Ibland låter du som en tonåring för att i nästa inlägg skriva med ett helt annat driv och sätt att uttrycka dig på.

Vilket var ditt tidigare anvnamn på flashback innan du blev borrmint?

Jag är inte mördaren massepojken...har inte varit medlem så länge. Jag läste faktiskt om din teori om källaren och forskade vidare om det. Och på allvar så tycker jag det är intressant. jag ska inte fjanta mej mer.
Citera
2014-03-22, 00:42
Medlem
jag skulle kunna tänka mig att diskutera lite teorier. Men det kanske blir ngn som blir förbannad och letar upp ens identitet.
Citera
2014-03-22, 00:42
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Jag hävdar baltspåret blir starkare och starkare ju längre tiden går eftersom man annars borde ha fått fast mannen. Jag kanske överskattar svensk polis, men jag har ändå känslan av att de har vänt på alla stenar i Linköping.

Jag vill minnas en användare som postade ganska detaljerade uppgifter om skulder till utlandet hos familjen vilket jag fortfarande tror är huvudmotivet.

Som jag nämt tidigare så har det funnits en kontakt direkt med en representant för familjen ammouri.
Dom har nog varit ganska uppriktiga i sina svar på frågorna och det finns väldigt lite som talar för att brottet var affärsrelaterat enligt dom.

Vidare så mer eller mindre utesluter dom att det var mohammeds kniv.

Men allas agendor ser ju olika ut så allt är ju tänkbart.
Citera
2014-03-22, 00:48
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Som jag nämt tidigare så har det funnits en kontakt direkt med en representant för familjen ammouri.
Dom har nog varit ganska uppriktiga i sina svar på frågorna och det finns väldigt lite som talar för att brottet var affärsrelaterat enligt dom.

Vidare så mer eller mindre utesluter dom att det var mohammeds kniv.

Men allas agendor ser ju olika ut så allt är ju tänkbart.

Har du möjlighet att länka till dessa? Vore mycket intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in