2014-03-21, 23:17
Medlem
Jag är inte från Linköping...men slukat all fakta och velat lösa detta i 1 år nu. man ska tänka utanför boxen för att lösa detta. Motivet är helt jävla ofattbart, kan inte få rätsida på det. men jag tror personen var 20-25 år, estländare eller lettländare, 180 cm, smälter in i omgivningen, missbrukar inte och är relativt vältränad. Troligtvis har ha bara varit i Linköping en kort tid, det är därför ingen känner igen honom. Och han går hem efter mordet..troligtvis bor han på samma gata som lilla Mohammad.
Citera
2014-03-21, 23:27
Medlem
herrgurkas avatar
Du skrev tidigare detta i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
De släpper inget ännu men det är nya grejer på G det kan jag intyga!

Där låter ju som att du vet något vi andra inte vet men det stämmer alltså inte? Skulle vara bra om vi kunde klargöra huvuvida du har någon insiderinformation/kontakt eller inte.
Senast redigerad av herrgurka 2014-03-21 kl. 23:33.
Citera
2014-03-21, 23:31
Medlem
massepojkens avatar
[quote=Borrmint|48044114]Jag är inte från Linköping...men slukat all fakta och velat lösa detta i 1 år nu. man ska tänka utanför boxen för att lösa detta. Motivet är helt jävla ofattbart, kan inte få rätsida på det. men jag tror personen var 20-25 år, estländare eller lettländare, 180 cm, smälter in i omgivningen, missbrukar inte och är relativt vältränad. Troligtvis har ha bara varit i Linköping en kort tid, det är därför ingen känner igen honom. Och han går hem efter mordet..troligtvis bor han på samma gata som lilla Mohammad.[/QUOTE

Du har intressanta tankar. Varför en balt? Vad skulle motivet vara? Känner du någon från fam Ammouri?
Fanns det motiv eller fick snubben ett spel?

En balt som befinner sig i linköping för en kort tid säger du. Är han och hälsar på släkt?
Har vi några baltiska familjer i området som kan ha fått påhälsning av ett barnbarn eller nåt i den stilen.

Ett fullt möjligt scenario.

18 årig balt hälsar på mormor och morfar som sedan länge bor i Lkp Sverige. Han har rört sig i områden en del och börjar hitta hyfsat.

Att ingen känner igen mössan och kniven kan tala för detta. Även det sätt gm använder tidningslådan som papperskorg kan tala för detta.
Citera
2014-03-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Du skrev tidigare detta i tråden.

Där låter ju som att du vet något vi andra inte vet men det stämmer alltså inte? Skulle vara bra om vi kunde klargöra huvuvida du har någon insiderinformation/kontakt eller inte.

Den här sidan lär väl läcka som ett såll när det verkligen gäller!
Jag vet bara att de är intresserade av personen som bodde i källaren som var estländare. samt att de vill att man tipsar om man vet vem han är/var och även om man vet om andra personer som befunnit sig i närområdet under tidpunkten.
Citera
2014-03-21, 23:45
Medlem
Vill bara flika in att det är fullständigt osannolikt att muhammed skulle ha varit ägare till kniven så såna teorier behöver man inte ödsla så mycket energi på.
Citera
2014-03-21, 23:46
Medlem
massepojkens avatar
Fast att det just skulle vara en balt kommer väl från teorin att det skulle vara en riktad attack mot fam ammouri. Och det verkar ju inte så troligt.

Men det finns en hel del logik i att personen är ickesvensk och var och hälsade på släktingar en vecka eller så.. Är det inte mycket arbetskraftsinflyttade finnar i Lkp?
Senast redigerad av massepojken 2014-03-21 kl. 23:49.
Citera
2014-03-21, 23:53
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Vill bara flika in att det är fullständigt osannolikt att muhammed skulle ha varit ägare till kniven så såna teorier behöver man inte ödsla så mycket energi på.

Varför då? Du får gärna utvecka dina tankar/vetskap i denna fråga.
Citera
2014-03-22, 00:03
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87

Ja, detta har diskuterats sen trådens start och avförts gång på gång.
Citera
2014-03-22, 00:03
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Men det finns en hel del logik i att personen är ickesvensk och var och hälsade på släktingar en vecka eller så.. Är det inte mycket arbetskraftsinflyttade finnar i Lkp?

Det kom en hel del finnar till Linköping för att jobba på 70-talet. Många till Cloetta-fabriken i Ljungsbro där viss gammal skyltning inne i fabriken fortfarande är på finska. De som kom då är således pensionärer idag.
Citera
2014-03-22, 00:18
Medlem
Ge er nu, ska vi vara realistiska så är det ju ingen balt som har gjort detta utan med största sannolikhet en svensk som bodde i Linköping. Huvudmisstänkta GM i den här tråden måste ju vara de som driver baltspåret
Citera
2014-03-22, 00:20
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Den här sidan lär väl läcka som ett såll när det verkligen gäller!
Jag vet bara att de är intresserade av personen som bodde i källaren som var estländare. samt att de vill att man tipsar om man vet vem han är/var och även om man vet om andra personer som befunnit sig i närområdet under tidpunkten.

Hur vet du att de är intresserade av estländaren i källaren? I så fall kunde de väl gå ut och säga det till allmänheten. Det om något skulle ju få folk att börja tänka. En sån person kan ju inte vara så svårt att hitta. Han måste ju hyrt källaren av någon, köpt ciggen/snuset och mat nånstans... Kufar syns mer än man tror, även om han försöker hålla sig i lägenheten.
Citera
2014-03-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ge er nu, ska vi vara realistiska så är det ju ingen balt som har gjort detta utan med största sannolikhet en svensk som bodde i Linköping. Huvudmisstänkta GM i den här tråden måste ju vara de som driver baltspåret

Jag e oskyldig det kan jag lova..172 cm, fet som en gris och lider av tvångssyndrom, således oförmögen att skada andra. jag hade gått till polisen omedelbart och aldrig mer blivit människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in