2014-03-21, 20:03
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallkvist
"en schysst kille utåt", men inte annars eller hur skall man tolka det?. Drogliberal med otrohetstendenser låter inte som de bästa pappaegenskaperna, du borde vara ett gott föredöme för dina barn. Men du kan säkert vara en bra pappa trots detta..
Ja, som du säger med otrohetstendenserna- då är jag inte en schysst kille egentligen. Men folk tror ju det. Vem vill inte vara ett gott föredöme, men jag är bara mänsklig, ingen superhjälte.
Citera
2014-03-21, 20:04
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciz
Om du låter något gå före ditt barns välmående blir du en dålig far. Hittills gör du inget värre än de flesta, så nej.

This!
Citera
2014-03-21, 20:07
Medlem
Punklivs avatar
Så länge du tar hand om barnet och ger det ett tryggt liv är du en bra pappa. Jag personligen hade inte rört narkotika om jag fick barn eftersom det kan bli en del problem som barnet kommer lida av, jag tycker att du borde sluta röka cannabis tills det blir lagligt.
Citera
2014-03-21, 20:11
Medlem
Måste bara komma in och säga någonting igen. Det jag menar är att det är fel att säga vad någon bör och inte bör göra. Givetvis bör du överväga alla komplikationer som kan uppstå, men när du väl gjort det är det upp till dig om du vill ändra på det eller inte.

Vill du det kan du senare givetvis fråga hur du ska göra det.
Citera
2014-03-21, 21:16
Medlem
Germanofils avatar
Beror ju på hur långt du väljer att gå med respektive last. Men om det stannar vid att du tar en holk en gång i veckan när barnet sover och att otrohetstankarna stannar vid just fantasier så ser jag verkligen inga fel med det hela. Alla vill vi väl berusa oss ibland och att fantisera om att ligga med andra än sin fru/flickvän är fullt normalt.

Om du däremot börjar röka stora mängder flera dagar i veckan och på riktigt skaffa dig en älskarinna så tycker jag däremot att du gör fel, sådant kan slå sönder familjer vilket alltid är negativt för barn.
Citera
2014-03-21, 21:25
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Slutar du röka på så kommer du förmodligen bli en sämre pappa då man blir en bättre människa utav det och när det gäller andra kvinnor så är det helt ok att fantisera om sålänge du inte tar det ett steg för långt och är otrogen.
Citera
2014-03-21, 21:28
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

nej inte en dålig förälder om ditt beteende inte drabbar barnet men en falsk partner
Citera
2014-03-21, 21:29
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Vill du själv bli uppfostrad av dig själv? En pappa som röker på ibland, luktar sött, har alla tecken en som "röker på" har.
Vad händer om dina barn plötsligt behöver dig, men du är påtänd och riskerar att åka dit pga av skolpersonalen märker att du är hög?
Eller du måste till sjukan med dina barn?
Hur tänker du då? Rädda dig själv el. rädda ditt barn med risken att åka dit och...
Egoism är var det är
Föräldrar som har alkoholproblem är även de dåliga föräldrar för deras beroende är viktigare än barnen.
Citera
2014-03-21, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

Hur menar du här? Vad menar du med "på riktigt"?
Citera
2014-03-21, 21:45
Medlem
Tigertankens avatar
Att röka på är egentligen inte värre än att dricka sig full? Skulle det göra dig till dålig far, så skulle säkert 90% av alla farsor klassas som dåliga mer eller mindre. Så länge du inte går påverkad när du umgås med ungen. Givetvis är det bättre om du låter bli att röka på, så skulle rekommendera att du gör det. Bara för att det inte är värre än alkohol, så är det knappast något ansvarsfullt och ger verkligen inga pappa poäng (vilken detsamma gäller alla föräldrar som super sig fulla).
Angående otrohetsfantasierna. Det är nog något som alla människor i förhållande (inklusive mig när jag hade flickvän) har någon gång. Så länge det stannar som fantasier är det ingen fara. Ge dock fan i att försöka förveckla dessa.
Citera
2014-03-21, 22:10
Medlem
sissens avatar
Du är väldigt ego vilket många drar ner på vid föräldraskap.

Tror jag räkna till 15-16 JAG MIG MIN i ditt inlägg...
Citera
2014-03-21, 22:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigertanken
Att röka på är egentligen inte värre än att dricka sig full? Skulle det göra dig till dålig far, så skulle säkert 90% av alla farsor klassas som dåliga mer eller mindre. Så länge du inte går påverkad när du umgås med ungen. Givetvis är det bättre om du låter bli att röka på, så skulle rekommendera att du gör det. Bara för att det inte är värre än alkohol, så är det knappast något ansvarsfullt och ger verkligen inga pappa poäng (vilken detsamma gäller alla föräldrar som super sig fulla).

Nej, det är ju egentligen inte värre än att dricka alkohol. Men det är däremot olagligt och åker han dit är det inte säkert att han får behålla sitt barn - därför tycker jag att det är värre att röka cannabis än att dricka alkohol när man är förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in