Citat:
Ursprungligen postat av
zach
Håller ofta med dig brille, och skulle älska att övertygas av alla bortförklaringar, men jag gör det nicht.
Vi kan snacka om millimetrar hit och dit och jag kan för mitt liv inte förlikas med tanken att de bästa i italien kan ha det tufft mot mittenlag från ex spanien och england men trenden är övertydlig - serie a håller inte måttet. Nån enstaka match ja, men inte i längden.
Hade italien varit i närhet av italien från förr så hade gala och fck varit en simpel transportsträcka. För avbytarna. Oavsett snödjup på planen. Och lazio hade kunnat spelat med lotito på samtliga platser och ändå fixat det mot vad-dom-nu-hette. Unt så vidare.
Men nu är det anno 2014. Juve leder serien med nästan 2 tusen poäng. Och med lite god vilja så ser vi dom som huvudfavoriter till den där turneringen bara en handfull av dom där lagen som inte är bland dom bästa tar på allvar.
Sträcker ut hakan och påstår det fan va bättre förr.

Vi är såklart överens. Mitt inlägg var en förklaring till Juventus usla CL-insats, mot motståndare som Italiens bästa lag normalt ska köra över. Intensivt spelprogram mot svårt motstånd, underskattning av CL-motståndarna och prioritering av Serie A.
Contes omvittnade vinnarskalle gjorde att han inte kunde prioritera ned Serie A. Före matchen mot Köpenhamn hade man Derby d'Italia och före matchen mot Galatasaray var det Derby della Mole. Vid båda tillfällena hade man två vilodagar. Som sagt sju matcher på 21 dagar.
Man kan inte tända till hela tiden. Inte ens Conte & co.
TheDarkKniggit har därför rätt i att det inte finns någon anledning för Conte att nu spela ned betydelsen av lo Scudetto. Jag som följer Serie A tycker att det var ett rimligt försök av Conte i en svår situation. Han chansade med att det skulle ordna sig i slutändan i CL. Jag inser dock att jag är tämligen ensam med den synpunkten.