2014-03-21, 17:50
Medlem
Snobbs avatar
Jag tror att det kommer att vara som typ stalkers och de där stalkarna var ju rätt galna alltså. Blir ju ingen rolig underhållning att jaga nån som typ har skrivit på FB att Beyonce har en stor rumpa liksom, det måste vara saftigare
Citera
2014-03-21, 18:25
Medlem
zorzes avatar
Aschberg den gamle uven har gått på msm benämning av nättroll,men man måste hålla isär .

Nättroll,nätmobbning,näthat och nätstalkning är olika saker.

Allt detta kan inte benämnas som nättroll.

Nättroll är i detta sammanhang det mest oskyldiga företeelsen,dvs folk som tex påbörjar trådar med påhittade historier.
Citera
2014-03-21, 20:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
De lär ha klippt om programmet och möjligen ändrat program-idén efter Expressens dikeskörning med Presstapo i vintras, där 95% av responsen handlade om vilka svin Expressen var, och i stort sett ingen brydde sig om de "olämpliga" icke-PK inläggen som tidningshoran försökte driva häxprocesser med. Tänka sig--svenskar tycker att åsiktsfrihet och yttrandefrihet är viktigare än politisk korrekthet! Detta måste ha kommit om en chock för idioter som Robert Aschberg och hans ryggradslösa MSM-polare.

Att den fullständigt felaktiga programrubriken "trolljägarna" kvarstår tyder dock på att Arsleberg m fl inte lärt sig ett smack av Expressens haveri, vilket för övrigt ska upp i rätten inom kort.

Hur kan man vara så jävla bränd i huvudet att man lanserar ett TV-program runt ett centralt begrepp som man inte ens vet vad det betyder? Är det någon sorts tvång att ha IQ som en Samhallare för att få jobba inom media i Sverige?

Det finns ingen "MSM-definition" av "troll"-begreppet--ärthjärnorna missförstod begreppet redan från början (bl a Svenska Dagbladet för 4-5 år sedan), och har tydligen fortfarande inte lärt sig. Ska bli riktigt kul när de utnämner folk till "troll" som närmast är raka motsatsen till troll.

Tror faktiskt jag får plocka fram idiot-kvadraten igen, den har legat i träda sedan regeringens knattereporter Ullenhag "spräckte myter" om invandringen.

I D I O T
D I O T O
I O T D I
O T I I D
T I D O I
Senast redigerad av Fula Gubben 2014-03-21 kl. 20:57.
Citera
2014-03-21, 21:04
Bannlyst
Är det en kille eller tjej som är med i trailern?
Citera
2014-03-21, 21:12
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar

Fredagkvll

Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
I reklamen så konfronterar de ju en tjej som mordhotat en journalist. Att hota om våld, att kalla någon för hora, jävla bög, svartskalle, tattare, att spamma någon med förolämpningar osv, det är näthat. Alltså, det är ganska lätt att förstå vad som är näthat eller att bara säga sin åsikt. Det är ganska uppenbart att många som vill uttrycka sig negativt om tex invandrare också använder sig av ett språkbruk som är menat för att håna och spotta på någon annan. Hade det varit i skolan eller på en arbetsplats så skulle de flesta valt andra ord, annars hade man blivit inkallad till rektorn eller chefen. Givetvis bör man kunna uttrycka sina åsikter om allt men man bör uttrycka sig på ett sätt som är lämpligt och det tror jag de flesta ser som helt normalt. Klart dessa nättroll fattar vad de gör. Man är inte omedveten om vissa ords betydelse och konsekvenser. Klart man inte kallar en mörkhyad för neger om man inte vill provocera, såra någon och håna den. Nättroll gör allt för att uppröra och vara elaka, de är inte intresserad av att bara säga sin åsikt, de vill uppröra och kränka, precis som simpla mobbare i grundskolan. Mentalt är de i den åldern. Skit samma vad några vänsterextrema säger som tycker att allt är kränkande, de tillhör ju trots allt bara en liten klick som precis som extremhögern lyckats höras mycket. De flesta av oss är normala människor, vi fattar skillnaden mellan näthat och att säga sin åsikt.

Exempel på näthat:
"Din jävla negerknullare, du ska fatta att du ska hålla käft. Jag ska knulla dig hårt i röven precis som din babiankille. Stäng ner din jävla horblogg!!!! Fattar du!!!???!!!

Exempel på att säga sin åsikt:
"Hej, jag tycker att vissa saker som du skriver om i bloggen inte sänder ut ett bra budskap till dina läsare som mest består av yngre tjejer som ser upp till dig. De är känsliga i den åldern och tar efter dina bantningstips och dejtingtips osv. De är för unga för att förstå konsekvenserna av att äta en citron om dagen eller att flörta vilt med främmande killar på krogen."

Är det nån som inte ser skillnaden?
Precis

Med största sannolikhet så är det personer som inte "utåt" sätt är hatiska mot sin omgivning. De har säkert svårigheter med konflikter IRL och hamnar aldrig i hetska diskussioner. Men på nätet kan de , bakom en skärm utan kontakt med personen de riktar sitt avsky mot, släppa de dära spärrarna och kräkas på ett sätt, de aldrig skulle göra IRL.

Sen finns det ju asociala människor som är psykopater och fungerar likadant bakom skärmen som irl. De är slipade och har full koll på vad de gör, så de kommer de nog inte åt.

Alla här på FB som vet om att de är konflikträdda IRL men sitter och slår sig för bröster bakom skärmen och hatar allt å alla, kommer säkert kolla med stort intresse. Och vara tacksamma för att DE själva inte är i bild .
Självkritik är nog som en vit fläck på deras karta
Senast redigerad av Mr.Mxyzptlk 2014-03-21 kl. 21:21.
Citera
2014-03-21, 21:27
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Snart kommer Aschberg att dra igång sitt program där han jagar näthatare. Programmet kommer heta "trolljägarna" enligt honom. Kommer flashback bli praktexempel och kommer citat läsas upp i programmet?
Programmet (eller ja äschberg) skjuter ju bom redan i ingressen.
"Nättroll är en person som hatar på nätet.."

En som trollar skojar och leker med intet ont anande skribenter.

Hat och näthat är något annat.

Det blir nog bra det där... skuffar tidningsdöden fram sex månader...

Trams
Citera
2014-03-21, 21:32
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreemSupreme
Om jag skriver lite olika rader på Flashback att den och den kändisen är ful, värdelös och diverse om vad jag tycker - är det stor chans att jag får Ärselberg utanför min dörr då?

Det är kanske "risk" du menar? Men nej, här är du anonym och Aschberg kommer inte åt dig. Såtillvida du inte själv avslöjar vem du är.
Citera
2014-03-21, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är kanske "risk" du menar? Men nej, här är du anonym och Aschberg kommer inte åt dig. Såtillvida du inte själv avslöjar vem du är.
HaHa Trolljägarna ,,borde vart mer moderatorer jägarna ,,det är väl dom som styr , eller
hade faktiskt vaert mer intressant,
Eller hur
Citera
2014-03-21, 22:06
Medlem
meduzan2013s avatar
Såg detta på reklam nyss, ska bli helt klart intressant, vilka jävla nollor de finns
Citera
2014-03-21, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk

Fredagkvll

Precis

Med största sannolikhet så är det personer som inte "utåt" sätt är hatiska mot sin omgivning. De har säkert svårigheter med konflikter IRL och hamnar aldrig i hetska diskussioner. Men på nätet kan de , bakom en skärm utan kontakt med personen de riktar sitt avsky mot, släppa de dära spärrarna och kräkas på ett sätt, de aldrig skulle göra IRL.

Sen finns det ju asociala människor som är psykopater och fungerar likadant bakom skärmen som irl. De är slipade och har full koll på vad de gör, så de kommer de nog inte åt.

Alla här på FB som vet om att de är konflikträdda IRL men sitter och slår sig för bröster bakom skärmen och hatar allt å alla, kommer säkert kolla med stort intresse. Och vara tacksamma för att DE själva inte är i bild .
Självkritik är nog som en vit fläck på deras karta
Jag tror du har rätt.
Jag brukar hata lite på nätet ibland och göra "whocho smileyn" här på flashback ifall någon irriterar mig. Är en rätt lugn person i det verkliga livet
Senast redigerad av cramor 2014-03-21 kl. 22:13.
Citera
2014-03-21, 22:39
Medlem
Ok, det är fem avsnitt, vilka medverkar? Hittills har jag fått fram dessa:

* Bloggaren Kissie (ironiskt nog själv känd för hånfulla och elaka kommentarer)
* Någon tjej som mordhotat en kvinnlig journalist
* Den kvinnliga lastbilschauffören som blev kallad "sopslut fittskräp"
* En man som i trailern ser ut att bli konfronterad över att han kallat någon hora

Fyll på med det ni vet!
Citera
2014-03-21, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Där har du fel, moderator. Flashback har anmälningsplikt till en viss gräns om snuten ligger på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in