Citat:
Ursprungligen postat av
H8erfisternator
Så det är en form av mobbingsunderhållning? Där Aschberg dyker upp med kamera och sina tappra män för att sedan överfalla offret verbalt och kalla honom/henne fula saker?
Jag antar att offret inte får en chans att bemöta kritiken utan tvingas med hot och trakasserier av Aschberg att antingen be om ursäkt på ett förnedrande sätt, eller möta personen offret inte tycker om och be om ursäkt framför denna.
Ja precis. Nu vet man ju inte exakt vad personen skrivit i första läget. Själv tycker jag det finns gränser för vad som är ok att skriva till någon på nätet så visst, en del kanske förtjänar att bli ställda mot väggen.
Men jag tycker egentligen det är helt sjukt med såna här "ta lagen i egna händer"-program. Känns så jävla oschysst att de i hemlighet har researchat en person, förberett sig noga med frågor, tar med sig ett stort kamerateam och sen lurpassar på någon som inte alls är förberedd. Så ska den personen bli helt uthängd i media, utan chans att få försvara sig på ett vettigt sätt eftersom man inte alls är förberedd.
De ser det väl som att näthataren förtjänar det och att de bara ger igen men det känns helt fel väg att gå. Tycker det här bara skriker maktmissbruk och medborgargarde. Det är en stor skillnad på att skriva någon kommentar på en persons blogg som ändå har en begränsad målgrupp och att hänga ut någon inför tv-kameror och sen visa det på en av Sveriges största tv-kanaler.