2014-03-21, 12:33
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Precis som många andra rasister fokuserar du enbart på ras. Om nu två svenska klasser kan förenas, varför skulle inte en svensk och en utländsk klass kunna det? Varför måste det vara tvångsintegration så fort en svensk och en utlänning träffas? Om två svenska klasser sammanförs är det ok, men när en svensk och en utländsk klass sammanförs, då är det automatiskt tvångsintegration och då är det inte ok längre. Vem har lärt dig att tänka så? Rasisterna?

Och även om det vore ett integrationsprojekt, varför är det bara de svenska barnen som aldrig ska behöva betala priset? Invandrarna då? Eller har de inga rättigheter enligt dig?

Mycket skumma åsikter från din sida...

Men varför utgår du ifrån att invandrarna vill ha med oss att göra?

http://www.migrationsinfo.se/valfard/boende/segregation/

Invandrarna lämnar ofta sin svenska introduktions-orter och drar sig till sina landsmän. De segregerar sig av EGEN fri vilja från oss svenskar.

Är boendesegregation frivillig eller ofrivillig, är den symptom på sociala och ekonomiska ojämlikheter eller enbart utfall av människors önskan att bo nära andra med samma kulturella och etniska bakgrund? Flera studier pekar på att människor söker sig till orter där landsmän eller personer med liknande bakgrund finns representerade.

I Sverige har forskning visat att när flyktingar flyttar inom Sverige, så kallad sekundärmigration, flyttar de ofta till orter med fler landsmän och andra invandrare än vad som fanns i de orter de ursprungligen bosatt sig i. Efter fem år i Sverige verkar invandrade personer i Sverige vara mer segregerade än vad de var vid ankomsten – de har fler grannar som själva är invandrade än vad de hade fem år tidigare.

Det verkar som om invandrarna också "fokuserar på ras", eller hur? De vill uppenbarligen inte bo med svenskar.

Och detta är förstås helt naturligt. Folkslag segregerar sig ALLTID från varandra (det är därför Singapore måste lagstifta mot detta).

Alltså är alla sådana här projekt försöka att gå emot människans naturliga vilja, och därför dömda att misslyckas.

Om vi skulle vilja ha med varandra att göra skulle vi blandas helt naturligt.

Men det gör vi inte, för vi vill inte ha med varandra att göra.
Citera
2014-03-21, 12:35
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Alltid samma visa. "Det finns våldtäktsmän i alla folkgrupper"... etc. Ja, det finns skitungar i alla klasser, precis som det finns våldtäktsmän bland alla folkslag, men - oavsett orsak - vissa folkgrupper har mer av den varan än andra.

Citat:
2) Jag arbetade som lärare, jag har sett detta. Men förutom det så talar undersökningar från skolan sitt tydliga språk: invandrarelever är mer utåtagerande än svenska elever. Det förekommer mer våld och hot och trakasserier.

Jag är inte lärare. Men jag har träffat många ungar i samspel med varandra genom åren.

Citat:
3) Du har inte barn, förstår jag. Lyssna: mina döttrar ska inte vara en del av något social projekt. Det vi svenskar gör när vi väljer att inte sätta våra barn på invandrarskolor, eller när vi väljer att inte låta dem delta i integrationsprojekt ÄR EN PUNKTMARKERING. Vi har insett att vissa folkgruppers närvaro leder till konflikter som vi inte vill ha, otrygghet för våra barn som det är vår PLIKT att skydda dem ifrån.

Jag har barn. Min unge växer inte upp som en rädd och hatisk individ som din kommer att göra.

Citat:
4) Som sagt - du är inte förälder, hoppas jag. Det handlar inte om att vara en curling-förälder. Ett barn måste klara sig genom en del svårigheter i livet, och det ska de också göra. Men varför utsätta dem för obehag i onödan? Det är bara meningslöst och grymt.

Din utgångspunkt blir fel eftersom curling uppenbart är ok med dig så länge ungarna slipper leka med invandrarbarn.

Citat:
När en liten sexåring kommer hem och är otrygg och rädd därför att svartmuskiga ungar har hotat och använt våld mot honom/henne... då är det min plikt som förälder att sätta stoppa för detta.
Det är du, i egenskap av omtöcknad mångkulturalist, som inte förstår. Vi svenskar värderar våra barn högre än någon sorts pervers ideologi som är dömd att misslyckas och som vi aldrig bad om att bli en del av.

Det är rasisten i dig som gör att du inte ser individerna. Träden bakom all skog.
Jag skiter i vad du kallar mig. Lustigt, i en annan tråd blev jag beskylld för att vara högerextremist.
Citera
2014-03-21, 12:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Har din 6-åring kommit hem och varit otrygg och rädd för att en svart unge har hotat och använt våld mot honom/henne?

Eller är det bara så att du antar att skulle hända?

Nej, därför att mina döttrar går i en vit skola.

Jag har däremot bekanta vars barn INTE går i vita skolor, och där är stölder (från vita barn) vanligt, liksom hot och aggressivitet.

Jag behöver dessutom inte anta ett enda dugg. Vi samtalar här om en faktiskt händelse där vita små sexåringar blivit hotade och slagna av just svartmuskiga ungar.

Ni mångkulturalister verkar mena att föräldrarna är rasister som inte vill acceptera detta.

Jag kallar det sunt förnuft.
Citera
2014-03-21, 12:38
Medlem
Bra med mixtrade grupper så att barn får inse att alla inte är lika vid tidig ålder. Effektiv vaccination mot framtida propaganda om den förträffliga "mångkulturen".
Citera
2014-03-21, 12:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff

1) Jag är inte lärare. Men jag har träffat många ungar i samspel med varandra genom åren.

2) Jag har barn. Min unge växer inte upp som en rädd och hatisk individ som din kommer att göra.

3) Din utgångspunkt blir fel eftersom curling uppenbart är ok med dig så länge ungarna slipper leka med invandrarbarn.

4) Det är rasisten i dig som gör att du inte ser individerna. Träden bakom all skog.
Jag skiter i vad du kallar mig. Lustigt, i en annan tråd blev jag beskylld för att vara högerextremist.

1) Förnekar du att invandrarklasser oftare är stökigare, aggressivare och utåtagerande?

2) Du talar om saker som du inte har förstånd att veta. Mina döttrar är allt annat än hatiska. De är underbara barn som är som barn är mest.

Om nu frånvaron av svartmuskigt folk skapar hatiska, rädda individer - hur kan det komma sig att vi svenskar, efter 1000 år med bara vita medborgare och grannar, nu har ett land med två miljoner svartmuskiga invandrare? Borde inte alla svenskar efter 1000 år utan svartfolk hata dem och vara så rädda för dem att någon invandring aldrig blev möjlig?

Och om det du säger stämmer - varför ökar den etniska segregationen överallt i Väst, där vi ser vita människor lämna de icke-vita områdena? Är alla dessa hatiska och rädda rasister? Eller har de kanske upplevelser som tvingar dem bort från sina hemområden?

3) Det handlar inte om lekar. Om allting skulle varit frid och fröjd i kontakten med invandrare skulle ingen vit flykt ske, och vita föräldrar skulle inte ta bort sina barn från invandrarskolor.

Förstår du inte att det ligger verkliga problem-beteenden bakom vita människors beslut när det kommer till våra barn?

4) Vad jag ser är invandrare som av egen fri vilja är mer segregerade än när de först kom hit, som väljer bort svenskarna och söker sig till sina egna. Jag ser skolor med många invandrare och jag vet hur svenskarna har det på dessa skolor.

Jag bryr mig om mina barn och mitt folk och mitt land.

Uppenbarligen betyder sådant inget för dig.
Citera
2014-03-21, 12:44
Medlem
Citat:

Invandrarna lämnar ofta sin svenska introduktions-orter och drar sig till sina landsmän. De segregerar sig av EGEN fri vilja från oss svenskar.

Är boendesegregation frivillig eller ofrivillig, är den symptom på sociala och ekonomiska ojämlikheter eller enbart utfall av människors önskan att bo nära andra med samma kulturella och etniska bakgrund? Flera studier pekar på att människor söker sig till orter där landsmän eller personer med liknande bakgrund finns representerade.

I Sverige har forskning visat att när flyktingar flyttar inom Sverige, så kallad sekundärmigration, flyttar de ofta till orter med fler landsmän och andra invandrare än vad som fanns i de orter de ursprungligen bosatt sig i. Efter fem år i Sverige verkar invandrade personer i Sverige vara mer segregerade än vad de var vid ankomsten – de har fler grannar som själva är invandrade än vad de hade fem år tidigare.

Det verkar som om invandrarna också "fokuserar på ras", eller hur? De vill uppenbarligen inte bo med svenskar.

Och detta är förstås helt naturligt. Folkslag segregerar sig ALLTID från varandra (det är därför Singapore måste lagstifta mot detta).

Alltså är alla sådana här projekt försöka att gå emot människans naturliga vilja, och därför dömda att misslyckas.

Initialt så väljer många i början att bo nära sina landsmän för att det är enklare att slå sig till ro i det nya landet. Efter en period på X antal år är det en fråga om klass. Hur många invandrare har råd att flytta till ett fint villaområde som du säkert bor i? Och många av de nya lägenheterna som byggs i Sverige är ju inte alls till för invandrare, eftersom ekonomiskt sätt har invandrare inte råd med att flytta dit. Istället måste de fortsätta bo i gamla slitna hyresrätter i förorten, och har de råd att flytta någon annanstans så är det inte helt ovanligt att de diskrimineras på bostadsmarknaden av rassesvin.

Medan en svensk som har mer pengar att röra sig med kan välja bostad utifrån många önskemål (ort, pris, närheten till bra jobb och skolor etc).
Citera
2014-03-21, 12:49
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus

Initialt så väljer många i början att bo nära sina landsmän för att det är enklare att slå sig till ro i det nya landet.

Men läs vad jag citerar:

Det är ju helt tvärtom gentemot vad du säger, inte sant?

Initialt hamnar de bland svenskar, men när initialskedet är över väljer de genast bort svenskarna och flyttar till sina landsmäns områden.

Är det något mer som är svårt för dig att begripa?
Citera
2014-03-21, 12:50
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:

Invandrarna vill ha med oss att göra, det är vi som inte vill ha med invandrarna att göra!

Det har inget med ras att göra. Märker de att de inte är välkomna så är det väl inte så konstigt att de sluter sig? Sen kanske många har svårt att kommunicera då de inte lärt sig svenska ännu. Det är väl ganska naturligt att söka sig till folk man kan kommunicera med, har inget med RAS att göra...

Segregerar sig ifrån oss svenskar av egen fri vilja?

Kanske är det så att de tvingas till segregation...

I t ex Nya Zeeland funkar det alldeles utmärkt att integrera invandrarna. Varför funkar det där och inte här? Är skillnaderna mellan invandrarna där och här så fundamentalt skilda, eller kan det bero på värdfolket?
Citera
2014-03-21, 12:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Jag är inte lärare. Men jag har träffat många ungar i samspel med varandra genom åren.

Jag har barn. Min unge växer inte upp som en rädd och hatisk individ som din kommer att göra.

Din utgångspunkt blir fel eftersom curling uppenbart är ok med dig så länge ungarna slipper leka med invandrarbarn.

Det är rasisten i dig som gör att du inte ser individerna. Träden bakom all skog.
Samma skitsnack från de förvirrade som vanligt. "Se individerna" heter det så vackert om vissa folkgrupper är sämre kollekt. mer kriminella, svårintegrerade o.sv. då ska man se till varenda person ur de folkgrupperna.
Den kollektiva överrepresentationen, påverkan för samhället, för värdfolket den ska man helt bortse ifrån då inte samtliga utmärker sig negativt.
Då inte alla bananer i lådan är ruttna är det således inget problem, en logik som enbart tillämpas i detta sammanhang, i andra sammanhang anses detta vara ren idioti.
Ett företag som tar till sig denna metod och logik är dödsdömt, välj bland de absolut sämsta och mest problematiska då du nyanställer finns liksom inte på kartan.
Alla begår inte brott, alla är inte störande, alla är inte lågpresterande, alla är inte våldtäktsmän o.s.v. det är då inget problem med den förvirrade logiken.
IDIOT!
Senast redigerad av krackelerar 2014-03-21 kl. 12:59.
Citera
2014-03-21, 12:52
Medlem
Citat:
Invandrarna vill ha med oss att göra, det är vi som inte vill ha med invandrarna att göra!
Vad är detta för skitsnack. Nyligen så angrep nästan ett invandrargäng mig. Tror att de inte gillar att jag gick förbi dem, blev liksom för "nära".
Citera
2014-03-21, 12:56
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Invandrarna vill ha med oss att göra, det är vi som inte vill ha med invandrarna att göra!

2) Det har inget med ras att göra. Märker de att de inte är välkomna så är det väl inte så konstigt att de sluter sig? Sen kanske många har svårt att kommunicera då de inte lärt sig svenska ännu. Det är väl ganska naturligt att söka sig till folk man kan kommunicera med, har inget med RAS att göra...

3) I t ex Nya Zeeland funkar det alldeles utmärkt att integrera invandrarna. Varför funkar det där och inte här? Är skillnaderna mellan invandrarna där och här så fundamentalt skilda, eller kan det bero på värdfolket?

1) Då kanske vi inte bör ha en så hög invandring? Om detta sker överallt i hela Sverige handlar det uppenbarligen om en folkvilja. Ska vi gå emot folkviljan?

2) Det är alltså svenskarnas fel?

3) Jaså?

http://www.researchonline.mq.edu.au/vital/access/manager/Repository/mq:5225

Whereas considerable analysis has been done regarding these changes, one aspect that has been largely disregarded is the degree to which members of ethnic minorities are residentially segregated in the different towns and cities of the New Zealand. One of the important findings of the study was that the major influence on segregation levels was the relative size of the Maori component of the local urban population. The segregation levels in Auckland were also compared with those in major cities of the United States.

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10813743

Claim of 'white flight' from low decile schools.
Citera
2014-03-21, 13:10
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
1) Förnekar du att invandrarklasser oftare är stökigare, aggressivare och utåtagerande?

2) Du talar om saker som du inte har förstånd att veta. Mina döttrar är allt annat än hatiska. De är underbara barn som är som barn är mest.

Om nu frånvaron av svartmuskigt folk skapar hatiska, rädda individer - hur kan det komma sig att vi svenskar, efter 1000 år med bara vita medborgare och grannar, nu har ett land med två miljoner svartmuskiga invandrare? Borde inte alla svenskar efter 1000 år utan svartfolk hata dem och vara så rädda för dem att någon invandring aldrig blev möjlig?

Och om det du säger stämmer - varför ökar den etniska segregationen överallt i Väst, där vi ser vita människor lämna de icke-vita områdena? Är alla dessa hatiska och rädda rasister? Eller har de kanske upplevelser som tvingar dem bort från sina hemområden?

3) Det handlar inte om lekar. Om allting skulle varit frid och fröjd i kontakten med invandrare skulle ingen vit flykt ske, och vita föräldrar skulle inte ta bort sina barn från invandrarskolor.

Förstår du inte att det ligger verkliga problem-beteenden bakom vita människors beslut när det kommer till våra barn?

4) Vad jag ser är invandrare som av egen fri vilja är mer segregerade än när de först kom hit, som väljer bort svenskarna och söker sig till sina egna. Jag ser skolor med många invandrare och jag vet hur svenskarna har det på dessa skolor.

Jag bryr mig om mina barn och mitt folk och mitt land.

Uppenbarligen betyder sådant inget för dig.

Nej, jag förnekar inte det. Det är rörigt i utanförskapsområden. Högre ohälsotal, högre arbetslöshet, sämre möjligheter. Många krigsskadade, många som kommer i tonåren och ska lära sig ett nytt språk och samtidigt klara godkända betyg. Klart som fan att det är problem. Hederskulturer och fundamentalism hos en del, tjat om rasism i alla läger. All kritik är inte rasism.

Jag förnekar inte heller att vi medfött är sådana att vi trivs bäst med våra landsmän i vardagen. Sådana är vi alla, oavsett om det handlar om Spanienpensionärer, Lidingödirektörer, journalister på Söder eller Somailer i Tensta. Jag trivs bäst i medelklassen, min hemvist. Dock kan jag säga att där jag bor matchar vi befolkningssnittet med 14 % invandrarbakgrund. En rimlig mix som leder till assimilerad integration, vilket har bäst effekter för en solid samhällsgrund.

Men det som behövs är ändå möten mellan människor som kan ge lite insikt och skapa förståelse för olikheter. Framför allt leder dessa möten till mindre kriminalitet i utanförskapsområdena, vilket gynnar dig också. Du verkar vara hyfsat begåvad i skallen så du borde kunna se effekterna. Givet att du ser bortom den personliga uppoffringen och tänker längre än här och nu.

Det var dessa möten som skolorna i Trollhättan ville få till. Men en skraj föräldrakår hindrade dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in