2014-03-10, 19:17
Medlem
Förvånansvärt god drink som jag drack sist jag var utomlands är snowball.

3cl advocaat (ägglikör)
3cl vodka

En skvätt lime och sedan fyller man upp med fruktsoda.

Annars är ett tips till såna som säger att dom vill blanda drinkar men egentligen inte vill göra något avancerat att köpa Bravos jordgubbsdryck! Blanda bara med lite vodka, lime/citron och eventuellt lite sprite. Asgott! Eller att byta ut jordgubbsdrycken mot ananasjuice. Ananasjuice som också smakar kokos gör sig jävligt bra med rom också Och att ha hemma färdig sockerlag med smak av citron eller lime är guld värt, det gör jävligt stor skillnad.
Citera
2014-03-14, 01:31
Medlem
Då var det dags att dra sig i fyllan igen.

Ska inhandla 3 flaskor Bacardi är det tänkt.
Då undrar jag vilka sorter man ska köpa samt vilken typ av groggvirke osv till olika drinkar?

Alla förslag eller ändringar är välkomna

P.S Vi är ett gäng på 4 pers.
Citera
2014-03-14, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bond12
Då var det dags att dra sig i fyllan igen.

Ska inhandla 3 flaskor Bacardi är det tänkt.
Då undrar jag vilka sorter man ska köpa samt vilken typ av groggvirke osv till olika drinkar?

Alla förslag eller ändringar är välkomna

P.S Vi är ett gäng på 4 pers.

Hej igen på dig bond12, fest igen? Cuba Libre kan ni göra. Vilket är Rom och Cola.

Inköpslista:

Bacardi Superior (ljus rom)
Coca-cola (givetvis)
Lime-frukter. (ser ut som citroner, fast gröna och mindre)

Fyll upp hela glaset med is, i med rom i lagom mängd (typ 5cl eller däromkring, eller efter egen smak). Skär ut en limeklyfta och pressa ut saften i glaset. Fylla upp med cola. Rör om. Limeklyftan kan du slänga i också om du vill.

Citera
2014-03-15, 23:42
Medlem
Köp Marinella & Renat på systemet!

Man tar 75% renat och 25% marinella!

Knoking on heavens door!
Citera
2014-03-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Hej igen på dig bond12, fest igen? Cuba Libre kan ni göra. Vilket är Rom och Cola.

Inköpslista:

Bacardi Superior (ljus rom)
Coca-cola (givetvis)
Lime-frukter. (ser ut som citroner, fast gröna och mindre)

Fyll upp hela glaset med is, i med rom i lagom mängd (typ 5cl eller däromkring, eller efter egen smak). Skär ut en limeklyfta och pressa ut saften i glaset. Fylla upp med cola. Rör om. Limeklyftan kan du slänga i också om du vill.

Den tackar jag så mycket för ännu en succé
Citera
2014-03-18, 09:10
Medlem
GeMigMers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusab
Jag och min kusin har några förslag på groggar (sprit + blannevann) på http://groggbloggen.se/ . Inte så många än, men målet är en ny grogg i veckan...
Starta en facebook om du vill att bloggen ska växa. Där kan du ladda upp saker kring drinkmixning, dylikt och meddela läsare om nya blogginlägg.
Citera
2014-03-21, 11:06
Medlem
RonSwansons avatar
Whiskey + Vodka blandat i en Pet-flaska?

Tjena, hade en fest förra veckan hos mig och det lämnades några flaskor. På småtimmarna började jag städa undan, rätt onykter vid detta tillfälle. Så av någon anledning får jag, i mitt tillstånd, denna briljanta idéen att hälla resterande innehåll av en whiskey (kanske 15-20 centiliter) blandat med vodka (ca 30 centiliter) i en Pet-flaska och tänkte att detta kommer smaka underbart vid nästa fest.

Fråga inte vad som fick mig att tro det, nu är frågan jag ställer er: Vad kan jag blanda denna mix med för att få en hyfsad god drink? Finns det något med endast Whiskey och Vodka som faktiskt smakar bra?

Det luktar inte jättegott, men mer whiskey-lukt än vodka i alla fall. Har inte heller tänkt på att smaka det rent då det troligtvis kommer få mig att spy.
Citera
2014-03-21, 12:07
Medlem
BaLLs avatar
Allt du blandar kommer göra det värre, tänk häxmixar från barndomen URK

Släng skiten eller bjud det som straffshots i något drinking game.

Eddit är det bourbon så kan du försöka blanda det med cola och massa lime, men tror det kommer smaka apa i vilket fall.
Senast redigerad av BaLL 2014-03-21 kl. 12:09.
Citera
2014-03-21, 12:28
Medlem
Cantorass avatar
Whisky och vodka blandat ger i princip en whisky med utspädd smak. Den går säkert bra att dricka rent med mycket is, ännu bättre kommer det att funka med sodavatten. Vill du ha lite mer smak så blanda med lime och sodavatten.
Vill du ha något sötare så blanda med ginger ale.
Citera
2014-03-21, 12:43
Medlem
Shadow913s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Tjena, hade en fest förra veckan hos mig och det lämnades några flaskor. På småtimmarna började jag städa undan, rätt onykter vid detta tillfälle. Så av någon anledning får jag, i mitt tillstånd, denna briljanta idéen att hälla resterande innehåll av en whiskey (kanske 15-20 centiliter) blandat med vodka (ca 30 centiliter) i en Pet-flaska och tänkte att detta kommer smaka underbart vid nästa fest.

Fråga inte vad som fick mig att tro det, nu är frågan jag ställer er: Vad kan jag blanda denna mix med för att få en hyfsad god drink? Finns det något med endast Whiskey och Vodka som faktiskt smakar bra?

Det luktar inte jättegott, men mer whiskey-lukt än vodka i alla fall. Har inte heller tänkt på att smaka det rent då det troligtvis kommer få mig att spy.

Baileys Coffee + Petflaskans innehåll + is
Testa.
Om man bara tar 50 % whiskey 50 % Baileys Coffee och is så smakar det knappt whiskey, och det är rätt gott.
Antar i ditt fall så kan man ju lika gärna eftersträva att utplåna ursprungssmakerna.
Citera
2014-03-21, 14:32
Medlem
ShaneMacGowans avatar
Ginger ale kan nog fungera, som någon tidigare nämnde.
Citera
2014-03-21, 19:09
Medlem
Proviva50 Hallon/Björnbär + Bacardi Grand Melón funkar fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här