ett glas vodka (70%) Lägg i 1 piggelin glass i glaset och släng i lite cayennepeppar och kanel, kom ihåg att inte ha i för mycke vodka, glassen måste ju få plats utan att det svämmar över.
1 del vodka
1 del malibu
1 del passoa
resten jouice (helst apelsinjuice)
gärna lite grenadin på toppen
fruktansvärt gott, lie sött för en del men en favorit för mig!
Jag kom på skiten själv när jag stod i bar och körde den alltid som specialare när någon "bara vill ha vad som helst". Billigt produkter för krogen också.
SKulle inte förvåna om skiten redan uppfunnits någon annanstans med ett namn men va fan...
Kör en dubbel espresso på en fruktig kaffesort såsom Aricha bach 17, Don Mayo Honney, Gethumbwini eller liknande, dra den kort och överdoserad runt 22g på 40sekunder dragtid. Max 4cl.
Släng i två skivor lime i en shaker, 2 tsk rörsocker och den dbl espresson.
Tillsätt is och skaka kall.
Häll upp några cl Citron Vodka i ett champagne glas och fyll på med den kylda limeskakade espresson. Toppa med fanta.
Har dessvärre inget namn på min drink ännu...
Krossa ingefära tillsammans med mörk rom och en nypa socker i botten av ett glas, slå på hett vatten och pressa i citron. Värmer bättre än kamelhårskallingar.
Det här kommer att låta vidrigt, men är faktiskt jävligt god. Kom till en bakfull juldagsmorgon.
Är i definition en grogg, men nu ska vi inte vara petiga.
Mintu och julmust på krossad is. 30/70 ungefär.
edit: "grossad" is och "ugefär"?
Senast redigerad av snowscooter 2008-11-09 kl. 10:25.
Det här kommer att låta vidrigt, men är faktiskt jävligt god. Kom till en bakfull juldagsmorgon.
Är i definition en grogg, men nu ska vi inte vara petiga.