2014-02-15, 13:27
Medlem
Magnolia55s avatar
Jag har en flaska Ballantine's och Angostura bitters, what gives? Ute efter en enkel cocktail, whisky sour kanske?
Citera
2014-02-20, 15:44
Medlem
En tredjedel väl kyld Rosita o två tredjedelar väl kyld apelsinjuice (den dyraste som finns o gärna med fruktkött). Någon isbit i kan också funka. Använd stora glas och ev. drinkparaply om vi snackar festliga tillfällen. Blir uppfriskande o gott även om jag inte vet namnet på den drinken.

Vill jag undvika c-vitaminerna (som kroppen ändå inte tar upp när man dricker alkohol) så dricker jag sådan vodka som går utmärkt att dricka rumstempererad o rent. Köpes med fördel in i Tyskland för då behöver man inte snåla o dricka ur löjligt små nubbeglas: Varvas med 3,5% öl inköpt till extrapris med tanke på APK. WT-varning dock.
Citera
2014-02-24, 16:35
Awaiting Email Confirmation
alzajmerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia55
Jag har en flaska Ballantine's och Angostura bitters, what gives? Ute efter en enkel cocktail, whisky sour kanske?
En typ av Old fashioned..? En sockerkub som du skvätter 2-3 ggr med angostura i ett old fashioned glas, skvätt även på lite vatten.. mycket lite dock. Låt sockret lösas upp ordentligt slå på några droppar av Ballentine om det löser sig dåligt (eller använd sockerlag med mycket socker i). Ha i en isbit (hjärna stora) och lite Ballentine.. rör om ordentligt fyll på med mer ballentine en isbit till, fortsätt tills du tycker det är en lagom drink med mycket is (ca 6cl?) (större drink mer socker.. ).
Skala av en bit apelsinskal över drinken och kläm ihop skalet ner i drinken så oljerna från skalet kommer fram. Dra apelsinskalet runt glasets kant och droppa ner i glaset. Servera med en liten sked som man kan röra med.
Har du cocktailbär så droppa ner ett sånt oxå och kanske även om du gillar det ta en sked från spat i cocktailburken och blanda ner.
Detta blir bättre med Ray whiskey eller bourbon men det funkar okej med ballentine oxå.
Senast redigerad av alzajmers 2014-02-24 kl. 16:43.
Citera
2014-02-25, 21:33
Medlem
Tjo bröder, behöver lite hjälp här.

Har vanlig ren absolut, minttu (40 %) samt minttu black (35 %)
Minttu blacken har en lakritssmak medans den vanliga minttun har en smak av mint (ofc)

Har någon några tips på goda groggar som lätt slinker ner i magen?
Citera
2014-02-26, 17:47
Medlem
Tips på drink med Absolut Ruby Red?
Citera
2014-02-26, 20:18
Medlem
TexasTigers avatar
Gin & Tonic är min favoritdrink. Söker tips på drinkar som smakar liknande. Det ska tilläggas att det är mest smaken av tonic jag uppskattar, men man vill ju ha lite fart på skiten också. Något med smak av tonic, och bitande som whiskey, inte slätt som gin eller vodka, om herrskapet förstår vart jag vill komma.

Uppskattar alla tips
Citera
2014-02-26, 20:37
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Gin & Tonic är min favoritdrink. Söker tips på drinkar som smakar liknande. Det ska tilläggas att det är mest smaken av tonic jag uppskattar, men man vill ju ha lite fart på skiten också. Något med smak av tonic, och bitande som whiskey, inte slätt som gin eller vodka, om herrskapet förstår vart jag vill komma.

Uppskattar alla tips

Gin Rickey

4 cl gin
2 cl färsk pressad citron
is
soda
stort glas

häll sprit och citron över isen, fyll på med soda efter behag, blanda
Citera
2014-02-26, 20:53
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Gin Rickey

4 cl gin
2 cl färsk pressad citron
is
soda
stort glas

häll sprit och citron över isen, fyll på med soda efter behag, blanda

Tack för tipset, men det låter inte som det jag är ute efter.
Citera
2014-02-27, 12:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger

Uppskattar alla tips

Testa en TNT, dvs en Tequila'N Tonic. I den finns bett så det räcker. Ha i lite limejuice också för att balansera tequilan.
Citera
2014-02-27, 20:33
Medlem
Pizzaklants avatar
Hallojs!?

någon som har tips på butiker i stockholmsområdet som säljer iskaffe? alltså inte ett café utan snarare på pet-flaska eller tetra
Citera
2014-03-03, 00:49
Medlem
rasmusabs avatar
Jag och min kusin har några förslag på groggar (sprit + blannevann) på http://groggbloggen.se/ . Inte så många än, men målet är en ny grogg i veckan...
Citera
2014-03-03, 09:22
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
E det gott? Hittade nämligen körsbärsjuice på Willys och köpte mest för att smaka. Den va god så jag började fundera på vad man kunde spetsa den med.

Ja. Sprit och syra/bitterhet är en bra kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in