2014-03-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Va fan, viker du dig för en låg idiot som QARevenge som kommer här och talar om för andra vad dom skall rösta på?

Det har inte hjälpt ett dugg att SD har suttit i riksdagen i fyra år tyvärr. Under tiden har Imam Reinfeldt och hans Allahians kuturberikat Sverige ett stort antal livstids bidragstagare, och en total massinvandring på nära en miljon individer. Invandringen har tredubblats i jämförelse med sossarnas genomsnitt.
Detta kommer att kosta skattekraften för flera framtida generationer. Räkna med skattehöjningar framöver - oavsett regering.

Att peka ut problemen är väl ingen konst. Men vilket är ditt förslag på lösning? Att släppa in VPK och MP i en S-regering? På vilket enda sätt skulle det göra något enda bättre? Opinionssiffrorna är litet svårtydda just nu, men för dagen tycks en S-MP-regering vara ett sannolikt utfall - finns det något som tyder på att en sådan regering kommer att förbättra svensk invandringspolitik? Finns det ens någon sannolikhet att den håller ihop?
2014-03-17, 20:54
Avslutad
Citat:
Va fan, viker du dig för en låg idiot som QARevenge som kommer här och talar om för andra vad dom skall rösta på?

Det har inte hjälpt ett dugg att SD har suttit i riksdagen i fyra år tyvärr. Under tiden har Imam Reinfeldt och hans Allahians kuturberikat Sverige ett stort antal livstids bidragstagare, och en total massinvandring på nära en miljon individer. Invandringen har tredubblats i jämförelse med sossarnas genomsnitt.
Detta kommer att kosta skattekraften för flera framtida generationer. Räkna med skattehöjningar framöver - oavsett regering.

Han vek sig inte, han godtog min analys då den är sann och god och gav mig ett klart och rakt svar. Det är mer än du kan göra herr manisk.

Vet du vad jag gjorde idag? Jag träffade en underbart vacker Somaliska som jag nästan blev kär i vid första ögonkastet. Ett underbart möte som jag tackar hela vår regering för att jag fick möjligheten att uppleva. Vill du ta ifrån mig sådana upplevelser? Vill du förhindra .. kärlek? Vad är du för sorts människa?

Det är uppenbart att du lever i en väldigt förvrängd verklighet där alla som inte är vita representerar satan. Det måste vara ett ensamt liv du lever .. eller hur? Jag tycker verkligen synd om dig.

Du är konsekvent i din retorik, det får jag ge dig men du gör ärkefelet som alla andra milt sagt förvrängda invrider gör, nämligen att spå en trend i evigheten. Bara för att situationen är måttligt ansträngd på försörjningsfronten för vissa grupper av invandrare så innebär inte det att det alltid kommer vara så. Det behövs liberala reformer för att frigöra det humankapital som sitter inlåst i våra förorter.

Jag tror på människor, varför misstror du alla?
2014-03-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Dags att påminna om att alliansen ligger skrynkligt till.

I landets största valkretsar - Stockholm stad och Stockholms län - så håller det på att gå åt helvete.
Det kan nog ha att göra med att det där bor massor med människor som lever (frikopplat från verkligheten) på offentliga medel. Dom kan hålla på med vansinnestyckande men blir inte utkonkurrerade för det. Det här tror jag iaf är en del av förklaringen till de stora skillnaderna för Mp.

Jobbar du i stället på ett företag med internationell konkurrens så har du iaf bättre förutsättningar att förstå verkligheten. Sedan går det för all del att tycka att staten ska klämma till med skyddstullar och andra stolligheter även om man jobbar på ett företag. Det finns inga garantier för vett och sans.
2014-03-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Vet du vad jag gjorde idag? Jag träffade en underbart vacker Somaliska som jag nästan blev kär i vid första ögonkastet. Ett underbart möte som jag tackar hela vår regering för att jag fick möjligheten att uppleva. Vill du ta ifrån mig sådana upplevelser? Vill du förhindra .. kärlek? Vad är du för sorts människa?
Tja, han är kanske som majoriteten i det avseendet. Vi har ju bevars en sexköpslag som ställer sig i vägen för just det. Och det bör väl vara en majoritet som ställer sig bakom den. Annars har vi en riksdag som gör tvärtemot folkopinionen.
2014-03-19, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Tja, han är kanske som majoriteten i det avseendet. Vi har ju bevars en sexköpslag som ställer sig i vägen för just det. Och det bör väl vara en majoritet som ställer sig bakom den. Annars har vi en riksdag som gör tvärtemot folkopinionen.

Då kanske du inte skulle ta upp ämnet själv din hobbyagitator som kletar epitet på mig. Du får nog allt förklara för mig hur sexköpslagen kommer in i detta avseende.
2014-03-19, 08:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Folkpartiet, "Det nya SD"

Nu börjas det. Först ut är Fp vilka vill börja kampen emot "de nya " med den här artikeln:

”Även rasism mot etniska svenskar måste bekämpas”

Går folk på det här, eller kommer det här att sänka Fp?

Vad ger det för utslag i OU?

Många går på det men inte alls som 2006 då Fp lyckades lura i enfaldiga väljare att de ställde krav på invandrare.
2014-03-19, 18:44
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Då borde du fasa dig ännu mera över dagens situation. Moderaterna (plus satellitpartiet FP) som är som Miljöpartiet på steroider i alla ödesfrågor styr landet. Till detta kan sedan läggas Centern som har flippat ur totalt bortom all förutsägbarhet. Imam Reinfeldts år vid makten blir fatala för Sverige, och du är personligen signifikant ansvarig.

Skygglappar Deluxe. Det finns en speciell tråd för sådana som dig:
https://www.flashback.org/t2155686

Tjena. Jag har bara röstat en gång och då röstade jag sd, så jag vet inte om jag borde känna mig ansvarig för modraternas framfart?

Eller har jag fel? Jag är rätt dum och dålig på sånt här, i mina ögon är det konstigt att om jag skulle få för mig att rösta på S så måste jag få mp på köpet.

Varför ska det behlva vara så egentligen? Jag vill rösta på det parti jag tycker verkar vettigast, och sen vill jag ha det partiet utan att andra ska blandas in i det hela..
2014-03-21, 03:53
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Att peka ut problemen är väl ingen konst. Men vilket är ditt förslag på lösning? Att släppa in VPK och MP i en S-regering? På vilket enda sätt skulle det göra något enda bättre? Opinionssiffrorna är litet svårtydda just nu, men för dagen tycks en S-MP-regering vara ett sannolikt utfall - finns det något som tyder på att en sådan regering kommer att förbättra svensk invandringspolitik? Finns det ens någon sannolikhet att den håller ihop?

Du lever i förnekelsen Urarva.

Det finns hur mycket som helst statistik på att regeringar som har VPK som stödparti har invandringssiffror som endast ligger på 1/3 av det som Allahiansen tar in. Dessutom har VPKs invandring varit mindre MENA-baserad än Allahiansens. Framtiden är spekulationer (endast pojkhögern vet säkert).

Sannolikheten är mycket hög för att en eventuell S-V-MP regering eller någon stödvariant kan hålla ihop. Detta visas av all empirik. T.o.m. Göran Persson lyckades med att ha MP och VPK som stödpartier - det säger väl egentligen allt. Svetsarn är med all sannolikhet betydligt mera diplomatisk än vad GP var. Resten är spekulationer (endast pojkhögern vet säkert).

Man måste kunna kritisera SD också. Sverige har genomgått en mycket svår "flykting"katastrof under SDs riksdagstid. SD har allt för mycket ägnat sig åt att försöka att sitta i Imam Reinfeldts knä vilket alla borde har förstått att det var ett omöjligt projekt (utom pojkhögern, dom hoppas fortfarande).

Och just det - lösningen är inte SD eftersom dom inte kommer att få 51% och ingen kommer att samarbeta med SD. Hellre bildar M regering med VPK eller MP. Den enda realpolitiska lösningen är Svetsarn, det är den bistra gråa sanningen, inte mycket hopp kvar alltså. Imam Reinfeldt har verkligen satt Sverige i rävsaxen, han har varit extremt slug.

2018 kan SDs sists var betydligt bättre eftersom dom har stora möjligheter att bli Sveriges näst största parti. Jag gissar att SD går om M 2016 i opinionen. Den nya adeln som Imamen har importerat kommer att ta allt större resurser. Lyckas inte pojkhögern med skylla kostnaderna för Imamens nya adel på Svetsarn, så kommer SD att gå vinnade ur detta 2018.

Puh ja, Sverige kommer att bli trångbott framöver - tur att jag inte bor där.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-03-21 kl. 04:20.
2014-03-21, 09:17
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Du lever i förnekelsen Urarva.

Det finns hur mycket som helst statistik på att regeringar som har VPK som stödparti har invandringssiffror som endast ligger på 1/3 av det som Allahiansen tar in. Dessutom har VPKs invandring varit mindre MENA-baserad än Allahiansens. Framtiden är spekulationer (endast pojkhögern vet säkert).

Det finns i så fall hur mycket statistik som helst på att de flesta regeringar (jag säger inte alla, då det kanske finns något obskyrt exempel i fjärran) har mindre invandring än Sverige. Dessutom bör du skilja på invandring och flyktingmottagning.

Men någon sorts logisk och trovärdig förklaring varför S, tillsammans med Mp och V (det är ett tag sedan de hette VPK) skall förändra flykting- och invandringspolitiken är nog av nöden, om man anser att den frågan är av betydelse i valet.
2014-03-21, 10:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det finns i så fall hur mycket statistik som helst på att de flesta regeringar (jag säger inte alla, då det kanske finns något obskyrt exempel i fjärran) har mindre invandring än Sverige. Dessutom bör du skilja på invandring och flyktingmottagning.

Men någon sorts logisk och trovärdig förklaring varför S, tillsammans med Mp och V (det är ett tag sedan de hette VPK) skall förändra flykting- och invandringspolitiken är nog av nöden, om man anser att den frågan är av betydelse i valet.
Nå vad traditionell socialdemokratiskt invanrings och integrationspolitik är vet man nog, och tydlgien finner den behag inför vissa här, men problemet med nuvarande oppiniosläge parat med allianspartiernas beröringsskräck för socialdemokratin, är att det gör att det är stor risk att miljöpartiet kommer att vara så gott som allsmäktigt efter nästa val. Själv är jag kanske inte så oroad för invandring, men mer för energipolitiken. Kommer alla kärnkraftverk att stängas och olönsamma vindmillor massframställas?

Min lösning? En tillväxtkoalition ledd av Löfven mellan socialdemokraterna och delar av alliansen, men det fordrar nog en inre revolt bland de sistnämnda...
2014-03-21, 14:02
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Borde det inte dyka upp rena EU-vals undersökningar snart. Tiden är knapp för de som vill påverka just det valet och man borde vilja veta hur läget är för det egna partiet.

Kanske är det gjort men resultatet nedslående och därför publiceras inget. Enligt principen bättre tiga om en olycka än att det blir debatt om den. Gäller i princip alla partier men de med bara ett mandat i synnerhet. Media och den politiska makten lever i ett symbiotiskt förhållande så om det verkar som att Sd kniper 2 mandat har de all anledning att tiga.
2014-03-21, 16:34
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nå vad traditionell socialdemokratiskt invanrings och integrationspolitik är vet man nog, och tydlgien finner den behag inför vissa här, men problemet med nuvarande oppiniosläge parat med allianspartiernas beröringsskräck för socialdemokratin, är att det gör att det är stor risk att miljöpartiet kommer att vara så gott som allsmäktigt efter nästa val. Själv är jag kanske inte så oroad för invandring, men mer för energipolitiken. Kommer alla kärnkraftverk att stängas och olönsamma vindmillor massframställas?

Min lösning? En tillväxtkoalition ledd av Löfven mellan socialdemokraterna och delar av alliansen, men det fordrar nog en inre revolt bland de sistnämnda...

C har tidigare regerat med S, om nu C än en gång skulle hamna i knät på S så är C sista potatis satt.

Det tar säkert 2 mandatperioder till innan S och M börjar samarbeta närmare i en allians typ den som högersidan har idag.

Detta kan dock kanske gå fortare beroende på sd storlek efter valen, maktgalenhet finns det tydligen inget pris på, detta har vi sett tidigare prov på.

Det kan faktiskt bli så att både C och KD får ett mandat var efter valet i sep, beroende på deras respektive starka fästen, får de inget starkt stöd där åker nog bägge ur riksdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in