2014-03-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Dags att påminna om att alliansen ligger skrynkligt till.

I landets största valkretsar - Stockholm stad och Stockholms län - så håller det på att gå åt helvete.

Vinner man inte här och rejält så är det garanterat över.

En liten påminnelse om att uppförsbacken är låååång......

http://www.metro.se/nyheter/ny-matning-de-rodgrona-ta-over-bade-stad-och-landsting/EVHncn!wetaNSZ432nwc/

Mest spännande är Sd på allvar börjat etablera sig i huvudstaden med omnejd 7,1% - andra kännetecken för Stockholm stad är ett Mp på hela 16,7%.
S är också svagare i huvudstadsregionen än ute i landet.

De självgoda Fp och M faller fritt som i en dröm.

Inte så underligt faktiskt - trafikkaos, enorm bostadsbrist, gettofiering, tiggare, klotter, misslyckade privatiseringar och skräp.

Och champagnekorkarna flyger fortfarande på Skanskas huvudkontor efter build leaseprojektet för Karolinska.

På åtta år har några km spårväg byggts för miljarder och lite eventuella byggplaner för tunnelbanor och förbifart Stockholm lanserats.

Impotensen och handlingsförlamningen är monumental.

Tror du att vänsterblocket kommer slänga ut alla tiggare ur landet och tvinga svenskar flytta in i invandrartäta områden?
2014-03-16, 22:49
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Tror du att vänsterblocket kommer slänga ut alla tiggare ur landet och tvinga svenskar flytta in i invandrartäta områden?

Knappast - likväl är tiggeri, skadegörelse och brottslighet stora samhällsproblem.
Med den nuvarande omfattningen på invandringen så kommer fler svenskar att vare de sig vill det eller inte att finna att de kommer att leva i allt mer invandrartäta områden.

Men det verkar det ju inte vara något problem eftersom sju partier stödjer den nuvarande samhällsutvecklingen, så då måste det ju betyda att allt går åt rätt håll?
Senast redigerad av medelklassman 2014-03-16 kl. 22:58.
2014-03-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Knappast - likväl är tiggeri, skadegörelse och brottslighet stora samhällsproblem.

Varför skyller du då på högern för dessa problem (tiggeri, Segregering), som växer kraftigt i vårt land?
2014-03-16, 23:00
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Varför skyller du då på högern för dessa problem (tiggeri, Segregering), som växer kraftigt i vårt land?
För att det är högern som har makten idag och alla är liberaler. Ingen har gjort något åt problemen. Tackar vet jag Fälldin-tiden.
2014-03-16, 23:04
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:

Vem har styrt landet, Stockholms stad, Stockholms landsting de senaste 8 åren?

Vem skulle annars ha haft mandat att motverka det som du räknar upp?

Om man inte på 8 år lyckas samla sig till att föra en invandringspolitik som landets resurser klarar av, reformera byggsektorn, öka och effektivisera brottsbekämpningen, finna lösningar på trafikproblem och infrastruktur - vem skulle annars göra det?

Nu verkar ju detta lösa sig själv - alliansen försvinner ut i historielösheten och lämnar över stafettpinnen till de rödgröna som säkert har lösningen på allt elände, tror du inte det?
2014-03-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lite svårt att ta vissa av siffrorna på allvar. Vad har Annie Lööf och Centern gjort som gör att man ökar med nästan 70% från en månad till en annan? Det är ju en helt orealistisk ökning.
Märkligt att Sifo presenterar en sådan siffra. Hade jag varit Sifo hade jag slängt den här undersökningen i papperskorgen och gjort en ny.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Såg du duellen mellan Svinpäls och svetsaren?
Går Reinfeldt på droger? Hans ansiktsuttryck de först fem minuterna var det något skumt med. De mörka ringarna under ögonen var inte heller särskilt dekorativa. Och i slutet på debatten glödde hans nackskinn illrött. Man kan ju verkligen undra om det bara var vanligt vatten i det glaset han förde till munnen varannan minut.

Skämt åsido ...
Visserligen har senaste Sifo gett Alliansen rätt hyggliga siffror, med alla småttingar placerat en liten bit över 4%. Men så illa som Reinfeldt presterade ikväll i studion hos statstelevisionen lär nästa opinionsundersökning ge ett helt annat resultat.
2014-03-16, 23:13
Avslutad
Citat:
För att det är högern som har makten idag och alla är liberaler. Ingen har gjort något åt problemen. Tackar vet jag Fälldin-tiden.

Liberaler på pappret kanske, i retoriken kanske, i praktiken absolut inte. Eventuellt C som börjar få en viss nyans av liberalism men det är fortfarande långt dit.

Uppenbarligen sållar du dig till vänsterextremisterna, aftonbladet och våldsverkarna på gatan i dina åsikter, rätt illa enligt mig. Rekommenderar dig att inte rösta.
2014-03-17, 07:45
Medlem
flipflaps avatar
Folkpartiet, "Det nya SD"

Nu börjas det. Först ut är Fp vilka vill börja kampen emot "de nya " med den här artikeln:

”Även rasism mot etniska svenskar måste bekämpas”

"Vad är det värsta ni kan bli kallade? ”Svensk!” ropar gruppen på tio svenska grabbar med utländsk bakgrund samstämmigt. De fåtal etniskt svenska ungdomarna i hörnet av rummet tar inte ens notis. Detta är deras vardag i förorten: svennehora, svennebög, bonde, svennerasist, och jävla svenne. Ord som de dagligen får utstå."

http://www.dn.se/debatt/aven-rasism-mot-etniska-svenskar-maste-bekampas/

Går folk på det här, eller kommer det här att sänka Fp?

Vad ger det för utslag i OU?
2014-03-17, 15:58
Medlem
Jag har två teorier till varför FI fick så högt i senaste undersökningen, 1.4 % var det väl?

1. Liksom MP lär FI vara ett parti som är överskattat i undersökningar som alltid får högre där än i verkligheten. Exempelvis låg FI på 0.7 % i medelvärde innan valet 2010 men fick bara 0.4 i det verkliga valet.

2. Det ser väldigt bra ut för de rödgröna partierna just nu i undersökningarna, och rena feministiska väljare känner kanske inte att de behöver stödja de rödgröna alternativen utan röstar istället med hjärtat, vilket inte alls är så konstigt.

Förhoppningsvis tar borgarna igen lite så att vi får en jämn terrorbalans i svensk politik igen. Inte för att det spelar jättestor roll med tanke på att de ändå håller med varandra om mycket, men hellre det än att ett block totalt dominerar.
2014-03-17, 16:13
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Liberaler på pappret kanske, i retoriken kanske, i praktiken absolut inte. Eventuellt C som börjar få en viss nyans av liberalism men det är fortfarande långt dit.

Uppenbarligen sållar du dig till vänsterextremisterna, aftonbladet och våldsverkarna på gatan i dina åsikter, rätt illa enligt mig. Rekommenderar dig att inte rösta.
Liberalismen genomsyras i hela Alliansen. Jag har inte ens tanken på att ge min röst till röda. Lutar mer åt SD.
2014-03-17, 18:07
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Liberalismen genomsyras i hela Alliansen. Jag har inte ens tanken på att ge min röst till röda. Lutar mer åt SD.

Va fan, viker du dig för en låg idiot som QARevenge som kommer här och talar om för andra vad dom skall rösta på?

Det har inte hjälpt ett dugg att SD har suttit i riksdagen i fyra år tyvärr. Under tiden har Imam Reinfeldt och hans Allahians kuturberikat Sverige ett stort antal livstids bidragstagare, och en total massinvandring på nära en miljon individer. Invandringen har tredubblats i jämförelse med sossarnas genomsnitt.
Detta kommer att kosta skattekraften för flera framtida generationer. Räkna med skattehöjningar framöver - oavsett regering.
2014-03-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Va fan, viker du dig för en låg idiot som QARevenge som kommer här och talar om för andra vad dom skall rösta på?

Det har inte hjälpt ett dugg att SD har suttit i riksdagen i fyra år tyvärr. Under tiden har Imam Reinfeldt och hans Allahians kuturberikat Sverige ett stort antal livstids bidragstagare, och en total massinvandring på nära en miljon individer.

Så även du har vänt ryggen mot SD? Förstår jag dig rätt? I så fall, vilket parti kommer du rösta på? Inte SvP förmodar jag? I så fall vilket?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in