Citat:
Ursprungligen postat av
elizadeath
Sanna mina ord, tål man inte kritik är det väl onödigt att driva en blogg och berätta vilken trasig människa man är... Stäng ner bloggen om det är så illa, och ni som klagar; läs inte här.
Det är då förbannat märkligt att Berny aldrig får rätt hjälp, för ingen har väl försökt på riktigt att hjälpa henne? Alla bara är ute efter Berny och förstöra hennes liv? Hon får chans på chans, men så länge hon inte själv inser att hon är fel ute så kommer hon aldrig att bli bra.
Att sitta och hålla hennes hand, försvara henne mot alla "hemska påhopp" kommer bara stärka henne i tron att det inte är henne det är fel på, det är alla runtomkring som är onda och det är deras fel att hon är helt jävla bortom all hjälp.
Sluta stryka henne medhårs, hon behöver inte omges av foliehattar och ja-sägare. Hon behöver en rejäl spark i arslet.
Det förvånar mig att trots hemlösheten och trots att hon förlorade sin "stora kärlek" har hon inte lärt sig ett skit.
Fast man kanske inte kan lära korkade gamla hundar att sitta.
Håller med fullständigt. Det är ju det jag menar, hur länge har inte hon funnits i bup/psykiatrins system? I dokumentären säger hon att hon fick hjälp sent att det i början mest handlade om utredning på utredning. Men efter det har hon ju varit på en hel del inläggningar, behandlingshem och allt möjligt. Hon bodde ju för inte så längesen i en stuga på sin läkares tomt ffs! Så vadå aldrig fått hjälp? Tycker hon får hjälp mest hela tiden, sen är det ju inte vårdens fel om inte hon tar vara på den hjälpen hon får. Hon skriver ju själv i bloggen att hon medvetet förstör för sig själv. Vad tänker ni att vården ska göra åt det? Tvångsomhänderta henne? Varför gör dom aldrig det då?
Sen säger jag som vissa andra att det är ingen som tvingar Berny eller någon annan heller för den delen att läsa den här tråden. Det jag sagt är att jag hoppas att hon ska läsa de vettiga inläggen (mina eller för all del vems som helst vettiga inlägg) och ta till sig istället för att bara fortsätta sabba för sig själv. Jag har aldrig sagt att jag PERSONLIGEN vill hjälpa Berny, då hade jag skrivit en kommentar i hennes blogg istället vilket jag aldrig gjort då hon inte bett om min hjälp. Hon kan frivilligt och självmant gå in här och läsa om hon vill, hon kan lika gärna skita i det också. Det är anledningen till att jag skriver här. Hon kan då själv bestämma om hon vill ta del av det jag och alla andra har att säga. Jag har aldrig och har inte heller tänkt proppa på henne "hjälp" som hon inte bett om.
Sen märker man skillnad på mina inlägg, vissa är riktade direkt till Berny vissa är riktade till oss som skriver i tråden.
Jag oinsatt? Ja jag är ju ingen expert på trauma men eftersom att ni påstår att jag är oinsatt så antar jag att ni är självutnämnda experter med andra ord? Orkar inte ens bemöta era anklagelser om härskartekniker och översittande för det är fan det löjligaste jag hör i hela mitt liv, dra mig fucking baklänges alltså!
Sen undrar jag hur oskyldig ni tror att Berny är egentligen? Läser ni hennes blogg eller? Där skriver hon bland annat om att hon prostituerar sig, knarkar till och från, fixar mat med hjälp av bedrägerier, hur hon rånat folk, och hur hon pressat en person till att flytta och mycket mycket mer. Hon har även gjort sig skyldig till narkotika brott och diverse annat.
Sjuk eller inte sjuk, hon har samma rättigheter och skyldigheter som alla oss andra och det vet hon också. Hon har inga frikort på att bete sig hur som helst bara för att hon är traumatiserad. Eller menar ni att hon ska få bete sig hur som helst och ingen ska få säga någonting om det för hon är ju sjuk stackars lilla gumman? Ni måste ju verkligen se ner på henne med den inställningen. Hon kan bättre! Hon skriver en del om hur hon och Nicklas "driftade" ihop till saker de behövde under hemlösheten. Oj oj oj, nog tror jag att det kunde gå undan när dom "driftade"! Om hon skulle lägga samma tid och engagemang på att bli frisk och sund istället tänk vad hon skulle kunna åstadkomma bara hon lade manken till! Ni får Berny att låta som ett hopplöst fall, och det är sorgligt för hon har gjort framsteg ibland vilket visar på att hon faktiskt kan, det är nog bara det att hon inte vill då hon alltid återfaller. På er låter det som att man ska låta henne vara sjuk och bara låta henne göra som hon vill, även om hon gör dåliga saker det behöver man inte säga något om för hon är så sjuk. Har ni tänkt på att hon kanske aldrig blir bättre om folk fortsätter att trivialisera och sockerströssla?
Jag skriver om sanningen som Berny själv delar med sig av. Kan man inte hantera att folk har åsikter om ens dåliga sidor så kanske man inte ska dra upp dem? Sen är det väl inte mitt fel att Berny ständigt fuckar upp sitt liv? Svårt att skriva något positivt om ens hälften av allt hon gör/säger.
Ni som påpekar hur fel vi "flashbackare" är, vad får ni ut av att bråka med oss? Och det vanligaste av allt är ju att vi "har inga liv", då måste ju jag bara fråga hur mycket till liv ni själva har när ni lägger ner tid på att bråka med folk på flashback?