2014-03-15, 19:10
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
& nu när Berny inte heller tror att hon har schizofreni så faller det mesta. För i båda böckerna har hon detaljerat beskrivit "psykoser" med "snön som pratar med henne".Egentligen är det rätt sorgligt allt ihop. Lögn efter lögn avlöser varandra & vad är det som återstår? Hon är egentligen kapabel till så mycket mer men innerst inne så tror jag hon helt enkelt inte vill...

Antingen är hon mytoman (men då är det väl egentligen bara ett av alla problem liksom), annars (mycket troligt) så har hon väl haft väldigt mycket drogutlösta psykoser och hennes ep är förmodligen också pga drogerna. Eller både och. Borderline passar annars som smäck på henne. Men grejen är väl mycket att hon "självmedicinerat" men när hon i själva verket inte var så sjuk i grunden som hon givit intryck av och på det förmodligen bara blivit ännu sjukare än vad hon var från första början. Då blir det extra svårt att rättfärdiga "självmedicinering" *host*missbruk*host*.

Tänk hade hon aldrig börjat med knark så hade hon förmodligen inte varit så pass sjuk som hon är idag, och då menar jag både psykiskt och fysiskt. Näe Berny, det var dags för längesen att lägga av med dödsknarket för gott.
Citera
2014-03-16, 16:17
Medlem
elizadeaths avatar
Jag tycker hennes funderingar över en ev HIV-diagnos var intressanta.... det har ju redan diskuterats i tråden och vore väl inte helt omöjligt att det är så?
Där kan man snacka ångest.
Citera
2014-03-17, 15:03
Medlem
Kardnialvokals avatar
Men alltså... 1. HIV-kvantifiering betyder INTE att man har HIV. 2. 30% av alla Hepatit C-positiva i Europa är också HIV-positiva. Om en läkare ska inleda en behandling för Hepatit C måste man utreda om där också finns en HIV-smitta. Standard för alla som ska genomgå en behandling med andra ord 3. HIV bland sprutnarkomaner i Sverige är väldigt ovanligt. Sannolikheten att hon har det är inte skyhög även om hon delat nål. 4. Luktar empatisökeri lång väg.
Citera
2014-03-17, 15:50
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men alltså... 1. HIV-kvantifiering betyder INTE att man har HIV. 2. 30% av alla Hepatit C-positiva i Europa är också HIV-positiva. Om en läkare ska inleda en behandling för Hepatit C måste man utreda om där också finns en HIV-smitta. Standard för alla som ska genomgå en behandling med andra ord 3. HIV bland sprutnarkomaner i Sverige är väldigt ovanligt. Sannolikheten att hon har det är inte skyhög även om hon delat nål. 4. Luktar empatisökeri lång väg.

Det är så skönt att du är tillbaka i tråden. Håller med om allt. Har själv varit på en föreläsning om HIV, och det är som du säger inte så vanligt bland sprutnarkomaner. HIV är faktiskt inte speciellt smittsamt (men en fruktansvärd sjukdom om man utvecklar AIDS, självklart. Vill inte bagatellisera det alls!) .Men luktar sympati röster lång väg. ...
Citera
2014-03-17, 17:36
Medlem
Denosynliges avatar
Med tanke på att Berny prostituerar sig i perioder så kan hon ju åka på HIV på det sättet om dom är slarviga. Men sen känner jag lite att jag skulle nog inte tycka synd om henne om det visar sig att hon har det. Det är väl inte heller att jag skulle känna att det vore rätt åt henne men hon är nog väl medveten om vilka risker hon tar när hon gör vissa saker om jag säger så.

Knark och prostitution är väl 2 grejer hon INTE borde pyssla med, mycket pga riskerna som det medför. Risker jag inte tycker att hon har råd att ta. Hon gör ju saker och ting bara värre för sig själv hela tiden. Tycker att hon ska sluta gnälla om hur hemskt hennes liv har varit och börja försöka göra något åt det på allvar istället för att fortsätta förstöra för sig själv.

Hade hon aldrig börjat med knark hade hon inte varit så sjuk som hon är idag. Övergreppen och allt det hon varit med om är jättehemskt och jag önskar att INGEN behövde uppleva sånt. Men Berny tar inget som helst ansvar för vad hon gör mot sig själv eller andra heller för den delen, allt är ju alltid någon annans fel i grunden. Sluta skylla ifrån dig och börja ta ansvar för dig själv istället, du är 30 jävla bast Berny, inte 14.
Citera
2014-03-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Med tanke på att Berny prostituerar sig i perioder så kan hon ju åka på HIV på det sättet om dom är slarviga. Men sen känner jag lite att jag skulle nog inte tycka synd om henne om det visar sig att hon har det. Det är väl inte heller att jag skulle känna att det vore rätt åt henne men hon är nog väl medveten om vilka risker hon tar när hon gör vissa saker om jag säger så.

Knark och prostitution är väl 2 grejer hon INTE borde pyssla med, mycket pga riskerna som det medför. Risker jag inte tycker att hon har råd att ta. Hon gör ju saker och ting bara värre för sig själv hela tiden. Tycker att hon ska sluta gnälla om hur hemskt hennes liv har varit och börja försöka göra något åt det på allvar istället för att fortsätta förstöra för sig själv.

Hade hon aldrig börjat med knark hade hon inte varit så sjuk som hon är idag. Övergreppen och allt det hon varit med om är jättehemskt och jag önskar att INGEN behövde uppleva sånt. Men Berny tar inget som helst ansvar för vad hon gör mot sig själv eller andra heller för den delen, allt är ju alltid någon annans fel i grunden. Sluta skylla ifrån dig och börja ta ansvar för dig själv istället, du är 30 jävla bast Berny, inte 14.

Ska det här föreställa ett av dina omtalade inlägg där du framför konstruktiv kritik? Du är så oerhört hjälpsam när du påpekar att knark och prostitution är riskbeteenden, vilken slutledningsförmåga! Jag förstår att du är väldigt insatt i missbruks och traumaproblematik så som du resonerar. Det är ju bara att ta ansvar och sluta missbruka... verkligen ett konkret och kvalificerat råd.

Allmänt om ansvar så tänker jag att det nog är svårt att lära sig ta ansvar för sina handlingar gentemot sig själv och andra om man aldrig fått känna att någon tagit ansvar för en. Övergrepp förändrar den som blir utsatt. Att tappa sin tilltro, ansvarskänsla och kanske till och med sin välvilja gentemot andra människor efter ett sådant liv som Berny levt, det skulle jag säga kan vara en direkt konsekvens av livsstilen.

Acceptera det. Hon kommer troligtvis aldrig att bli en mönstermedborgare, precis som vissa av er psykiskt sjuka här i tråden aldrig kommer att bli friska från sjukdomen och bitterheten.
Citera
2014-03-18, 05:42
Medlem
Citat:

Detta visar faktiskt på hur oinsatt du är. När man traumatiserats och skadats så hårt som B har, fortsätter man ofta beteendet upp i vuxen ålder. Läs på, läs rätt! man kan inte bara säga "Väx upp!" Vore det så ekelt skulle vi varken behöva psykologer eller psykiatrar.

Har man sunt förnuft inser man att hon är skadad för livet och den enda chans hon har att må bra och vända sitt liv är genom intensiv ORDENTLIG terapi och inte bara en halvtimme på en kurators soffa.
Senast redigerad av Pajnispung 2014-03-18 kl. 05:44.
Citera
2014-03-18, 09:23
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Tack kupochan och EttNypon, ni fattar!

Murder.me.mickey - Asså är du på riktigt? Försöker du starta upp nå tjaffs med mig eller?

Nej, det gör jag inte. Jag förstår om du känner dig påhoppad men tro mig, det är inget personligt. Jag vänder mig egentligen till samtliga skvallrare i tråden när jag ställer dessa frågor. Det är bara det att den här dubbelmoralen som florerar här och som stör mig något så infernaliskt, syns extra tydligt i just dina inlägg så därför väljer jag att lyfta fram dem.

Citat:
Jag satt och bläddrade i kanske 10 minuter, so what?

I normala fall bryr jag mig inte om att kommentera hennes utseende nej. Det var ett sällsynt undantag. Sen är det här en skvallertråd, du får ta det lite med en nypa salt lilla vännen.

Vad är det jag ska ta med en nypa salt? Dina "vettiga" inlägg, ditt struntinlägg eller din illa dolda härskarteknik?

Citat:
Tror du fattar själv att jag inte tror att det var någon konstruktiv kritik för det var det inte heller, utan, som sagt en observation helt enkelt. Sen har jag aldrig sagt att det är något fel med det, min egna naturliga färg är liknande bara lite mörkare.....

Ja, det är klart jag fattar det, det är ju det som är hela poängen! Det är inte jag som har påstått att du skriver här för att hjälpa Berny, det är du själv som har sagt det. Upprepade gånger dessutom.

Jag tycker det är märkligt att säga att man vill hjälpa någon, och sedan i nästa andetag börja skvallra om den personens hår eller dammsugare eller vad det nu kan vara. Då känns det ju som om man inte alls vill hjälpa, utan bara använder "tough love" som en ursäkt för att jävlas.

Citat:
Men snälla någon jag orkar inte, kan vi gå vidare nu tack?

Om du inte orkar diskutera föreslår jag att du slutar skriva på ett diskussionsforum. Detta är ingen mysig hata-Berny-klubb där alla ska sitta och dunka varandra i ryggen på bekostnad av en stackars psykiskt sjuk missbrukare. Även om det stundtals verkar så.

Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Har du aldrig haft tråkigt och kollat upp kändisar/vänner? Allt man gör på internet måste inte vara så seriöst.

Jodå, det händer förstås att jag sitter och slösurfar på sådant som jag tycker om och som inspirerar eller underhåller mig. Men att sitta och diskutera kring och aktivt snoka upp detaljer om en människas liv som jag inte ens gillar? Nej, det har jag aldrig gjort. Menar du att det är ett normalt och friskt beteende?

Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon
Berny har ju flera gånger sagt att hennes naturliga hårfärg är röd, nu senast i samband med Red Rumors. Därför kanske någon ville avslöja ännu en av hennes jävla lögner?

Varför? Vad ska det vara bra för? Den här tråden är 6 år gammal, att Berny ljuger ibland har väl varit känt ända sedan den startade, kanske även innan dess? Hon har ju t.o.m. erkänt det själv? Vad är det ni försöker åstadkomma med era s.k. avslöjanden?

Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Fattar inte heller hur "råttfärgat" är kränkande? Det är en vanlig lekmannabenämning av askig mellan/mörkblond.

Jag har aldrig påstått att det är kränkande, bara att det rimmar väldigt dåligt med den här påstådda omtanken om Berny. Om jag bryr mig om någon och vill hjälpa den personen att må bättre, då skulle jag ju inte gå ut på internet och skriva en massa skvaller om hen. Det känns ju lite kontraproduktivt, tycker du inte?

För jag har då aldrig hört talas om någon kändis som har mått bättre av att bli skvallrad om. Aldrig har jag hört någon av de kändisar som tagit sig ur missbruk och annat jävelskap säga "Det var mycket tack vare mina anonyma haters och deras skvallrande, deras tuffa kärlek och konstruktiva kritik."

Nej, snarare tvärt om. Om Berny blir frisk och styr upp sitt liv, vilket jag hoppas och tror att hon en dag gör, så kommer det inte vara tack vare er utan trots er.
Citera
2014-03-18, 12:52
Medlem
Äntligen någon som påpekar Den Osynliges härskarteknik eller försök till det. Alltid ska hon sätta sig över andra så fort de inte håller med henne. Suck.. Och eloge, murder me!

OnT: Undrar om B fått reda på provsvaret än? Det är kusligt tyst. *Eek*
Citera
2014-03-18, 13:28
Medlem
EttNypons avatar
Det här är en skvallertråd. Mycket mer än så behöver egentligen inte sägas men Berny väljer att vara en offentlig person och då får man räkna med att det skvallras.

Edit: Försökte citera murder.me.mickey men misslyckades tydligen.
Citera
2014-03-18, 15:12
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon
Det här är en skvallertråd. Mycket mer än så behöver egentligen inte sägas men Berny väljer att vara en offentlig person och då får man räkna med att det skvallras.

Sanna mina ord, tål man inte kritik är det väl onödigt att driva en blogg och berätta vilken trasig människa man är... Stäng ner bloggen om det är så illa, och ni som klagar; läs inte här.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Detta visar faktiskt på hur oinsatt du är. När man traumatiserats och skadats så hårt som B har, fortsätter man ofta beteendet upp i vuxen ålder. Läs på, läs rätt! man kan inte bara säga "Väx upp!" Vore det så ekelt skulle vi varken behöva psykologer eller psykiatrar.

Har man sunt förnuft inser man att hon är skadad för livet och den enda chans hon har att må bra och vända sitt liv är genom intensiv ORDENTLIG terapi och inte bara en halvtimme på en kurators soffa
.

Det är då förbannat märkligt att Berny aldrig får rätt hjälp, för ingen har väl försökt på riktigt att hjälpa henne? Alla bara är ute efter Berny och förstöra hennes liv? Hon får chans på chans, men så länge hon inte själv inser att hon är fel ute så kommer hon aldrig att bli bra.
Att sitta och hålla hennes hand, försvara henne mot alla "hemska påhopp" kommer bara stärka henne i tron att det inte är henne det är fel på, det är alla runtomkring som är onda och det är deras fel att hon är helt jävla bortom all hjälp.
Sluta stryka henne medhårs, hon behöver inte omges av foliehattar och ja-sägare. Hon behöver en rejäl spark i arslet.
Det förvånar mig att trots hemlösheten och trots att hon förlorade sin "stora kärlek" har hon inte lärt sig ett skit.
Fast man kanske inte kan lära korkade gamla hundar att sitta.
Citera
2014-03-18, 17:24
Medlem
Någon som vet om hon har det bra? Hon har inte uppdaterat bloggen på nästan en vecka & inte svarat på kommentarer heller, menar inte att det är något onaturligt att inte sitta vid datorn 24/7 utan känns bara oroande att hon varit så aktiv & sedan bara slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in