Citat:
Ursprungligen postat av
Pimpos
Ursäkta om man är lite jobbig nu, men jag antar att det är bättre att fråga än att inte fråga alls.
Hur stränga är befälen egentligen?
Ge mig något exempel på hur det kan vara.
Jag är lite smått orolig över att jag inte kanske kommer tåla att bli utskälld utan att hålla minnen. Jag har lätt för att gå igång på saker. Ja, hur hårda och tuffa är de egentligen? Och vad kan man göra/tänka för att hålla minnen under en utskällning? (Inte för jag tror jag kommer få så många utskällningar, jag är alltid "snäll"

).
I början så kommer dom inte vara dina vänner utan helt enkelt några du ska se upp till och ja, helt enkelt dina befäl. Men dom öppnar upp sig och blir lite mer människor mot slutet då man ändå muckar och partajar tillsammans med dom.
Hur hårda dom är beror ju helt på vem dom är som person men vissa kan vara ganska hårda! Men oroa dig inte, det hör till!
Sen kan dom vara ganska roliga också, en gång hade vi en marsch kl.6 på morgonen sken solen väldigt härligt då vårt befäl helt plötsligt säger "-4:e Pluton HALT! Höger om! Njut av soluppgång". Sen fick vi stå i någon minut helt tysta och njuta av soluppgången, efter en stund så skrek han "-Njutning upphör!".
Så visst kan dom ganska härliga emellanåt!