2014-03-12, 17:17
Medlem
MrOaikis avatar
Fast svenskt kött är ju i regel riktigt dåligt. Kreatur som går fritt på Nya Zeelands eller Brasiliens höjder året runt, är gladare och smakar bättre än en vinterinstängd ko från Väster Haninge.
Citera
2014-03-12, 17:49
Medlem
Ratis avatar
Brukar handla matvaror på både Dollarstore och ÖoB. Inget fel med det. Vem kan tacka nej till 1 liter ättiksprit för 12:- t.ex.
Citera
2014-03-12, 19:57
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Fast svenskt kött är ju i regel riktigt dåligt. Kreatur som går fritt på Nya Zeelands eller Brasiliens höjder året runt, är gladare och smakar bättre än en vinterinstängd ko från Väster Haninge.
Håller med om att kvalitén på svenskt nötkött kan vara lite svår men jag vill inte äta antibiotikapumpat brasiliansk nötkött. Då gör jag långkok på svenskt nötkött eller äter helt enkelt gris istället. Någon gång ibland kan man lyxa till det med att köpa riktigt bra svenskt nötkött. Det finns gott om högkvalitativt nötkött i Sverige men det är ju inte det man hittar på Ica direkt (om man inte har tur).
Citera
2014-03-12, 21:00
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
V erkligen inte min sak att bevisa något med mindre jag själv isf skulle vara agent i något jävla produktionsled, som konsument har jag inte skyldighet en enda sekund att bevisa vad jag blir lurad att äta.

Det säger sig självt att det är medveten "omedvetenhet" !
Sitter en stab på minst 50 man i varenda kontrollenhet, så det är väl som det brkar vara, insideridioter som omedvetet, ser mellan fingrarna.

Beskyllning? är du dum? hört talas om att du inte har rätt tt proppa i folk vad som helst bara för att du kanske tycker det "smakar gott", jag kallar inte kemiskt artificiellt genmanipulerad mat för särskilt gott, men ofta tvingas vi äta det p.g.a utbudet varit så begränsat och när det då äntligen handlar om något som håller kvalitet, följer prissättningen med, så en matkasse får ett tredubbelt pris av att hålla den kvalitet som ursprungligen ibnte ens borde kallas för "särskilt nyttig" utan den mat man har rätt till.

Har väl för tusan inte sagt att findusmaten är oätlig.. bara yppar att man kalkylerar friskt och vågat.

Förvirrat de luxe! Det går inte att diskutera med någon som skriver så märkligt som du gör.
Du kommer med grova anklagelser och beskyllningar men anser att det inte är din sak att prestera bevis.
Nu fimpar jag dig! Adjö!
Citera
2014-03-12, 22:11
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Antevante|47905757]
Citat:
Du kommer med grova anklagelser
Nope.
Citat:
men anser att det inte är din sak att prestera bevis.
Se till att bota dig, bevisen har liksom redan framtagits, toffel.
Citat:
Nu fimpar jag dig! Adjö!
Melodramatisk touch du fick till, en känslig tå där för dig mr findus, för du är ju findus själv som väl ville att bedrägerierna skulle få loooov att fortsätta, lite uttjänt hästkadaver lanserat som prima ox, soooo brilliant, geniet.

Inte heller var din krystade kritik annat än offerkoftesnyft med lite försök att framstå som språkvårdare

Men du g¨r väl gärna till en gård och ber om att få köpa dig en julgris, och glatt få nerstuvat några tuppar istället, gör ju inget. Det är ju bara mat, de ville bara väl.. gäsp.
Citera
2014-03-12, 22:15
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Melodramatisk touch du fick till, en känslig tå där för dig mr findus, för du är ju findus själv som väl ville att bedrägerierna skulle få loooov att fortsätta, lite uttjänt hästkadaver lanserat som prima ox, soooo brilliant, geniet.

Inte heller var din krystade kritik annat än offerkoftesnyft med lite försök att framstå som språkvårdare

Men du g¨r väl gärna till en gård och ber om att få köpa dig en julgris, och glatt få nerstuvat några tuppar istället, gör ju inget. Det är ju bara mat, de ville bara väl.. gäsp.

Personligen hade jag nog föredragit att man kollade att maten var säker, kletade på nya etiketter och sålde, jag har då inga som helst betänkligheter mot att äta häst, 2 av mina favoritpålägg görs av häst.
Senast redigerad av Sereena 2014-03-12 kl. 22:22.
Citera
2014-03-12, 22:17
Bannlyst
[quote=BlackJewel|47907394]
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Nope. Se till att bota dig, bevisen har liksom redan framtagits, toffel.

Gammal julgris blir till flintstek till sommaren och det mumsar folk i sig gladeligen
Citera
2014-03-12, 22:21
Medlem
DTWKs avatar
[quote=penka|47907563]
Citat:
Gammal julgris blir till flintstek till sommaren och det mumsar folk i sig gladeligen
Och?
Julskinka och flintastek är ju samma styckdetaljer det vet väl alla? Är ju inte falsk marknadsföring direkt...
Citera
2014-03-12, 22:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Och?
Julskinka och flintastek är ju samma styckdetaljer det vet väl alla? Är ju inte falsk marknadsföring direkt...

Inte helt samma dock, julskinkan är benfri medan flintasteken oftast har ben/delar av ledkula/brosk kvar.
Citera
2014-03-12, 23:05
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Inte helt samma dock, julskinkan är benfri medan flintasteken oftast har ben/delar av ledkula/brosk kvar.

Men snälla! Det är samma men styckat på olika sätt
Du har benfri kotlett och densamma med ben men likförbannat är det samma styckdetalj. Snälla..
Citera
2014-03-20, 13:28
Medlem
Lite O.F, men stämmer det att ICA Basic är samma sak som Eldorado, bara ett nytt namn?
Citera
2014-03-20, 14:00
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unacervezaporfavor
Lite O.F, men stämmer det att ICA Basic är samma sak som Eldorado, bara ett nytt namn?

NEj! ICA Basic har ersatt Euroshopper. Eldorado är Axfoods billiga märke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in