Citat:
Ursprungligen postat av
Othfanaticos
Stökiga invandrarbarn vs. lugna och stillsamma svenska barn?
Sätt dig på en valfri lekplats i ett helvitt villaområde en varm sommardag och spela in det du hör och ser.
Åk nu till tex. Hammarkullen och utför samma experiment. Åk sedan hem och kolla på dina 2 nya dokumentärfilmer om det Svenska mångkulturella samhället och jämför ljudnivåer samt intensitet på det du ser och hör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Othfanaticos
Jag tycker det där är löjligt, jag har inga barn själv MEN jag har en systerson som går på en rätt så blandad förskola och det har utvecklat honom till att han inte ser skillnad på människor. För honom är det helt normalt att någon är svensk, någon är thailändare att en annan är kurd. Förskolan på 160 barn har 20+ språk representerade. Är det något fel? Det funkar hur bra som helst där och barnen kommer komma ut i samhället och inte få en fet chock. Min syster satte ungen där med flit för att undvika att han ska bli som sin storebror och inte fatta vart all variation av folk kom ifrån.
Det feta:Har du haft detta samtal med denna 6åriga unge?
För övrigt bra att det funkar på den förskolan. Funkar det så funkar det och då är det bra.
MEN på dom ställena [vilket är de flesta] i invandrartäta områden så råder det KAOS. I alla åldersgrupper. Om du tvivlar så tycker jag du ska flytta till något av alla trevliga mångkulturella områden som Sverige har. Flytta dit med en tjej som har en snygg kropp och långt blont hår och bo där i några år. Blogga sedan om hur du stortrivs och att du nyss hade grillfest med Assan på 4B.[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Othfanaticos
Skolan ska ju representera samhället, hur i helvete kommer ungarna funka i ett mångkulturellt samhälle om de bara umgås med sina egna? Jag vet att många här på I&I är mot det mångkulturella, men det är nog dags att inse faktum att oavsett vad så kommer det förbli mångkulturellt även om man hejdar invandringen helt och hållet.
Det feta: Det funkar ju inte. Det är där skon klämmer.
Och du. Ingen invandring kommer någonsin att stoppas helt och hållet. Att däremot minska på den grovt och ta hand om det kaos som våra förståndshandikappade politiker ställt till med är
en helt annan sak. Hade saker funkat som dom ville så skulle den här tråden och hela detta forum inte ens existerat.
See?
.