2014-03-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Takeyama
Det märkliga är snarare att många av dessa svenska föräldrar med största sannolikhet älskar mångkultur och massinvandring om de blir tillfrågade - som god medelklass har de säkerligen röstat sjuklöver och nickar instämmande när någon babblar om mångfald och att gilla olika. Men i praktiken vill de alltså inte ha eländet. Man kan ju hoppas att några av dem tänker till nu och faktiskt tar konsekvenserna av sina slutsatser.

Det är kanske lika bra att det sker en tvångsintegration. Det är väl kanske det enda sättet att få de verklighetsfrånvända journalisterna att få en mer normal uppfattning om dessa ting. Kanske man ska rösta på partier som är för tvångsintegration då
Citera
2014-03-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyphen
Visst väljer de kompisar själva men inte fan går de efter om den andra ungen har något invandrarbakgrund eller inte! De små brukar inte ens bry sig om ifall de pratar samma språk när de leker.
Nej - men de går ganska mycket efter "tempo". Och andra kulturer uppfostrar mer "yviga" ungar - på rens svenska stökigare, skrikigare och kaxigare - vilket kan vara en effekt av större barnaskaror i hemmet och en skrikigare samhälle/kultur. Så det blir på så sätt en naturlig delning.
/
Senast redigerad av martinator 2014-03-20 kl. 10:16.
Citera
2014-03-20, 10:25
Medlem
hyphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detgillardu
(Nästan) alla skulle nog tycka det är bra med mer integration, men inte på bekostnad av sina egna barn.

Integration är inte på bekostnad av mina eller någon annans barn. Däremot den här tvångssegregationen är på bekostnad av allas våra barn och jag vill åtminstone inte att mina barn ska växa upp till så inskränkta vuxna som deras föräldrar.
Citera
2014-03-20, 10:27
Medlem
strpt5s avatar
Så helvettes idiotiskt. Föräldrar som är ansvariga för nästa generations rasism. Barn förstår mer än ni tror!

Till er föräldrar. BARN SER INTE SKILLNAD PÅ HUDFÄRG! ALLA BARN KÄNNER SIG OTRYGGA NÄR NYA BARN KOMMER, GE DET TID. Det är ni idioter som solidariskt bär ansvaret för invandrarnas förakt mot svenskar i senare åldrar. VARFÖR SKA DE JOBBA OCH SKÖTA SIG I SENARE ÅLDRAR NÄR DOM SEN BARNSBEN VARIT STÄMPLADE SOM MINDRE VÄRDA?
Senast redigerad av strpt5 2014-03-20 kl. 10:31.
Citera
2014-03-20, 10:28
Medlem
Rasande-Roses avatar
Vilka toppenföräldrar som stoppade skolornas tokiga experimenterande med svenska barn. Otryggheten berodde troligtvis på en utpräglad svenskfientlighet mot de svenska barnen alt. sexuella övergrepp.
Citera
2014-03-20, 10:43
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, det är ingen slump. Men om det var hudfärgen som var avgörande skulle även vita invandrare drabbas vilket oftast inte händer. Det finns däremot en viss hotbild mot svenskar men inte i den omfattningen att svenskar inte kan gå ut eller bosätta sig i invandrarområden. De flesta invandrare begår inga brott mot svenskar utan det är i normala fall enstaka gäng.

Nej, det är väl klart man kan bosätta sig i ett sådant område. Men då får man tåla att vara omringad av våldsbenägna personer som tycker dina döttrar är horor som förtjänar att bli våldtagna. Du kan inte räkna med hjälp från någon när du bli attackerad eftersom du är svennejävel. Dina barn kommer att vara konstant och befogad rädda för liv och hälsa.

Du har rätt i att det inte handlar om hudfärg, men om ideologi och inställning. De här människorna har ett extremt otäck kvinnosyn och ingen som helst tolerans för oliktänkande, för att nämna några frå utmärkande drag. De uppfattar alla motgångar som personliga påhopp och löser alla konflikter med våld - helst 10 mot 1. Något som verkligen inte "är en slump" är att alla samhällen på jorden där människor med denna inställning utgör en stor andel är undantagslös efterblivna. När de flyttar till ett nytt land så dröjer det bara tills de är tillräckligt många på samma plats, så är även denna förvandlad till en icke-fungerande, ociviliserad soptipp där våld och övergrepp är legio.

De föräldrar vi talar om här har valt att inte låta sina barn växa upp där. De vill uppfostra trygga barn med sunda värderingar som kan fungera i ett civiliserat samhälle och som inte begår övergrepp mot sina medmänniskor. Det är huvudskälet till att de inte bor bland människor som har en pedofil som "profet" och kissar i sitt eget dricksvatten. Det är deras aktiva val att inte beblanda sig med den sortens människor, eftersom de älskar sina barn och vill dem väl. Att de väljer att avstå från multikultibadande med pedofildyrkare och blivande våldtäktsmän är ett sunt och naturligt val. Att måla ut dem som någon sorts rasister för detta är ju direkt löjligt.
Citera
2014-03-20, 10:45
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxor
Hej! Känner att jag måste göra mitt andra inlägg någonsin på FB. Jag är helsvenk och har bott på Kronogården i 12 år. Född och uppväxt i den "fina" delen av stan men valde att bo här då det är mer praktiskt utav olika orsaker. Jag har fyra barn,alla uppväxta här. När jag sitter på gården leker stora klungor barn med varandra,ingen är utanför. Eller ja,ett barn är det då barnets föräldrar vantrivs med "svartingar". Barn ser inte hudfärg,vuxna lägger sina värderingar på barn och de är snabba att ta till sig det. Mina barn har kompisar här från alla kulturer,de har även kompisar i andra stadsdelar. Alla umgås med alla om de bara tillåts. Skolan,då. Ja,tre av ungarna har gått där. Nu går ingen där utav den anledningen att skolans pedagoger är usla. Min yngsta valde att byta till en annan,lika invandrartät,skola och stormtrivs då pedagogerna är utmärkta. Min näst yngsta går på en annan skola,en "fin skola" . Vantrivs,då pedagoger och elever är oerhört trångsinta. Kronan är inte utan problem,men största problemet är pedagogerna som jag misstänker har fuskat sig igenom högskolan,allihop. Det finns problem här på Kronogården,men under mina 12 år har jag bara varit med om fyra incidenter som jag betraktar som otrevliga och i ingen utav dessa incidenter var det någon från den här stadsdelen inblandad,utan det var svenska unga killar som supit till och i sin förvirring hamnat här. Ville bara berätta lite om min upplevelse utav en stadsdel som åkt på mycket skit. Här behöver du aldrig känna dig ensam,du är välkommen att sitta med dem som grillar på gården. På min gård har de i alla fall fattat att det inte är så stor skillnad på människor,kulturkrockar finns men det gör det när jag besöker mina svenska vänner också. Men man handskas med det. Sen finns det alltid extremfall,men det gör det överallt. Jag har sett den svenska misären också. Den är inte vacker den heller. Och jag gillar inte allt i andras kulturer,men när fel är fel så spelar ursprung,religion,kultur ingen roll. Och samma sak när det känns rätt.

Ingen väljer att bo på Kronogården av annat än ekonomiska skäl, inte ens de flesta invandrare. Du kan tycka och säga precis vad du vill, men kronogården är den överlägset stökigaste stadsdelen i Trollhättan om vi bortser från helgfylla i centrum. Det brinner väl t.ex. upp minst ett tiotal bilar per år där på parkeringar och gator?

Kronan (skolan) är säkert jättebra ja. Det är exakt samma klientel som tidigare gick på Pettersbergsskolan som man till slut beslutade sig för att stänga bl a p g a all skadegörelse. Den hade också med råge sämst betygssnitt i staden för niondeklassare när jag var i den åldern. Men visst, den nya skolan är säkert helt annorlunda...

Ontopic så är det svårt att svara på om föräldrarna överreagerat eller inte. D v s om protesterna bygger på faktiska händelser eller enbart fördomar. Jag har dock full förståelse för föräldrarnas reaktioner. Man flyttar till Sjuntorp därför att man vill komma ifrån mångkulturen (bland annat), då är det inte särskilt otippat att det blir reaktioner när man börjar köra dit busslaster från kronogården.
Citera
2014-03-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://twitter.com/search?q=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyheter %2Farticle18572891.ab

Barnlösa/segregerade vänsterextremister på twitter rasar mot föräldrar som inte vill att sina barn ska dränkas i mångkulturens namn.

xD
Varför ska dom alltid skriva på ett sarkastiskt eller poetiskt sätt..
Citera
2014-03-20, 10:56
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Integration är inte på bekostnad av mina eller någon annans barn. Däremot den här tvångssegregationen är på bekostnad av allas våra barn och jag vill åtminstone inte att mina barn ska växa upp till så inskränkta vuxna som deras föräldrar.

Om effekten blir att barnen mår dåligt så är det självklart på bekostnad av något, men det är något som mångkulturvurmarna aldrig förstått. Det är barnen som mår dåligt i skolan och känner sig otrygga men dem skiter ni i , de är väl bara fördomsfulla och förtjänar att bli trakasserade.
Att experimentera med barnen som insats, jag har svårt att komma på något sjukare och det patetiska är att ni tror er vara goda människor.
Citera
2014-03-20, 10:56
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Så du tror att om bara Hussein Alibaba får bada med svenska flickor en gång i veckan så kommer det ersätta den "uppfostran" han får av sin hedersmördare till pappa resten av tiden? De här barnen lär sig hemma att svenskar otrogna grisätare som Gud hatar och att flickor öht är värdelösa djur. Tror du att den människosynen, som genomsyrar hela deras kultur och praktiseras av alla deras släktingar, plötsligt bara försvinner?

De garvar ju åt dig hela vägen från socialkontoret och hem till din mormors lägenhet... "Här bor den dumma svennehoran som betalade skatt hela livet så vi kunde leva gratis. Kom brushan så kollar vi om kärringen inte gömt undan nån liten slant under madrassen till sig själv...". För dom är hon en jävla bankomat som dom pissar på när de tömt den. Det är du också. Inget badande i världen kommer ändra på det.
Citera
2014-03-20, 10:57
Medlem
Remloffs avatar
Gissar att det ligger lite mer bakom än vad hittills saken förtäljer.
Enligt GP (ttEla) var det två grupper, varav den ena funkar bra men inte den andra.

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.2316450-foraldrar-stoppade-mixad-simundervisning

Antingen består den andra gruppens föräldrar av SvP-sympatisörer (vem vågar egentligen protestera offentligt, även om det gapas här bland rassarna på flashback) eller så har det helt enkelt ballat ur på något sätt.

Och då är det på individnivå det gäller.
Citera
2014-03-20, 11:03
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://twitter.com/search?q=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyheter %2Farticle18572891.ab

Barnlösa/segregerade vänsterextremister på twitter rasar mot föräldrar som inte vill att sina barn ska dränkas i mångkulturens namn.

Ingen verkar fundera på om det finns incidenter som ligger till grund. Finns det detaljer som media väljer att inte nämna? Alla utgår från att föräldrarna stoppat det här "bara för att".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in