2014-03-20, 11:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag tror att både A och U kommer att svälja sin stolthet och ta stor hänsyn till det som T Olsson har att tillägga. Det kommer hända saker nu!!

A och U är professionella och kommer inse vad som är rätt tillslut!

Professionella ? Tja, i så fall måste jag säga att A och U har maskerat sin professionalism väldigt väl ..
Citera
2014-03-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Professionella ? Tja, i så fall måste jag säga att A och U har maskerat sin professionalism väldigt väl ..

Det håller jag helt med dig om!

MEN

Jag tror på de- de får en andra chans nu! Upp till bevis!!
Citera
2014-03-20, 11:25
Medlem
MBoudines avatar
MrsMagoo

Har du någon kommentar till NSD:s uppgift om advokatens starka kort i hovrätten ?
Citera
2014-03-20, 11:47
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns ingenting som bevisar att hundens markering är från att något lik funnits i bagageutrymmet. Den här markeringen som Uno gör kommer sannolikt från blodspåret.
Alla sådana här mord är unika och man kan inte syssla med jämförelser. Om Hovrätten påstår att markeringen kommer från ett lik som funnits i bagageutrymmet, blir det en spekulation och jag anser Hovrätten sysslar inte med sådant.
Hovrätten kommer inte att acceptera markeringen av Uno, att den kommer från något lik i bagageutrymmet, det anser jag är det mest logiska och riktiga.

Men snälla du, är det mer rimligt att det är planterat blod från avliden människa än att det legat ett lik där?
Citera
2014-03-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du har alltså undvikit att prova en splitsnål?
Rättsläkaren fastslog att styckningen skett med yxa eller stor kniv.
Jag anser styckningen har skett med en macheta, därför kan sägas att rättsläkaren är på rätt spår med den stora kniven.
Vad anser du om scenariet eftersom du tycks ha varit engagerad med olika verktyg.
Citera
2014-03-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Leif GW Perssons inställning i Veckans brott att KJ:s bostad var mord och styckningsplats är den säkraste indikationen på att så INTE var fallet. Tillfrågas 'GW' om väderstreck och riktning är det i regel klokast att gå i direkt motsatt riktning mot vad denne linslus pekar ..

Ja, men han har rätt om man tänker som han, att KJ är skyldig.
Men vi vänder på det;
Om INTE lägenheten är mord-och styckplats så är han oskyldig.
Och vips! Så pekar allt på att han är oskyldig.

Detta eftersom ALLA ställen som skulle tvinga honom att stycka, är kontrollerade.
Alltså är det mest troligt att VB mördats på något annat ställe av någon annan som var tvungen att transportstycka.
Citera
2014-03-20, 11:56
Medlem
Spindelfridas avatar
Samtliga datum och tider för hovrättsförhandlingen i Umeå tingsrätt.

http://www.hovrattenovrenorrland.domstol.se/Om-hovratten/Aktuella-rattegangar/Rattegangar-i-Umea/
Citera
2014-03-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Men snälla du, är det mer rimligt att det är planterat blod från avliden människa än att det legat ett lik där?
Det är självklart att blodet kommer från VB efter att hon avlidit, genom blodprov kunde konstateras att det var VB:s blod och Uno markerade för blodet, som visar att det var blod från avliden person.
Citera
2014-03-20, 12:03
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det är självklart att blodet kommer från VB efter att hon avlidit, genom blodprov kunde konstateras att det var VB:s blod och Uno markerade för blodet, som visar att det var blod från avliden person.

Jo så långt förstår jag att vi alla vet och är överens om.

Det jag undrar är om du tycker det rimligaste är att hennes döda kropp legat i bagaget eller om det är rimligare att "någon" planterat blodet från hennes avlidna kropp i bagaget?
Citera
2014-03-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Samtliga datum och tider för hovrättsförhandlingen i Umeå tingsrätt.

http://www.hovrattenovrenorrland.domstol.se/Om-hovratten/Aktuella-rattegangar/Rattegangar-i-Umea/

TACK! Undra hur många platser som finns för allmänheten? Skulle gärna gå och lyssna.
Citera
2014-03-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Jo så långt förstår jag att vi alla vet och är överens om.

Det jag undrar är om du tycker det rimligaste är att hennes döda kropp legat i bagaget eller om det är rimligare att "någon" planterat blodet från hennes avlidna kropp i bagaget?
De tog blodet där hon styckades och planterade in det, jag har mycket svårt att förstå hur någon kan anse att det är någon komplicerad operation att plantera in de här blodsdropparna.
De som planterade in det ansåg KJ:s bil skulle snabbt tas in för kontroll och då upptäckes blodspåret och vilseleder utredningen, nu togs inte bilen in snabbt därför placerades benen och torson i Gula huset och däromkring. Men blodspåret, benen och torson hade samma uppgift att fylla.
Att det sedan kommit påståenden om att lik förvarats i bagageutrymmet är endast spekulationer.
Citera
2014-03-20, 12:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ja, men han har rätt om man tänker som han, att KJ är skyldig.
Men vi vänder på det;
Om INTE lägenheten är mord-och styckplats så är han oskyldig.
Och vips! Så pekar allt på att han är oskyldig.

Detta eftersom ALLA ställen som skulle tvinga honom att stycka, är kontrollerade.
Alltså är det mest troligt att VB mördats på något annat ställe av någon annan som var tvungen att transportstycka.

Ja, detta har 'GW' i någon mån rätt i, men det tror jag mera är av en slump. Nästan alla begriper att KJ i något avseende är inblandad i mordet på Vatchareya Bangsuan, och de flesta att han varit ensam i mördarrollen, så tror också 'GW'. Vilket jag och några till INTE tror att han var. GW har en kompass som är obrukbar i skarpt läge, vilket detta är fråga om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in