2014-03-19, 12:13
Medlem
White Christmass avatar
Metro går dåligt, svenskfientliga Bonnier vill köpa.
Citat:

Dessutom avslöjar vi att Schibsted nyligen var på väg att sälja sin 35-procentiga andel av Metro till Bonnier

Bonnier var nära ett köp av Metro – Schibsted vill släppa sin ägarandel
– Metros digitala lyft uteblev – framtiden är oklar.

Citera
2014-03-19, 12:23
Medlem
White Christmass avatar
Studentliv läggs ner. Har för mig jag har bläddrat i den någon gång och som vanligt var undertonen vänsterextremism med kommunistiska tendenser. Kan bli en bra vecka det här. Tror den skickades ut till alla studenter.

Citat:
- Jag har två känslor samtidigt: Jag är ledsen och besviken över att Studentliv läggs ner, det är ett dåligt beslut.

Ingen kommer att bli uppsagd på redaktionen som en följd av att Studentliv läggs ner och att TCO-tidningen inte längre finns på papper. Två av de anställda har tackat ja till det generella avgångsvederlag som TCO-kansliet erbjudit.
Citera
2014-03-19, 13:19
Medlem
H8reds avatar
"Ingen blir uppsagd på redaktionen men alla förlorar jobbet"

Det är konsten att förmedla dåliga nyheter i positiv anda.
Citera
2014-03-19, 13:24
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Desperation för Metro är lustig, jag bläddrar bara igenom skiten ibland och de har ersatt tv-tablåerna med en helsida med saker från internet och när jag var på McDonalds för ett tag sedan så såg jag att de hade reklam för Metro på brickorna. Det kommer förmodligen gå ännu sämre för Metro när företagen börjar fatta hur överdrivna Metros siffror är och att tidningen inte har någon framtid med tanke på hur vanliga smartphones börjar bli.
Citera
2014-03-19, 14:25
Medlem
Citat:
varför skulle Bonnier vilja köpa något som går dåligt?
Citera
2014-03-19, 14:27
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det köpte hundratals amerikanska tidskrifter för bara några år sedan som var koncernens sämsta affär genom tiderna och fick Jonas B att avgå som VD. Kanske någon form av övertro på sin förmåga att styra upp misslyckade publikationer.
Citera
2014-03-19, 15:30
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Att fortsätta indoktrinera svenska folket är möjligtvis viktigare än att tjäna pengar på media för svenskfientliga Bonnier. Ibland måste man göra förlust inom ett område för att tjäna pengar på andra.

Kommer sanningen ut om Bonnier och en riktig bojkott sker så kommer man inte sälja några böcker, elektronik osv. som man tjänar pengar på idag.
Citera
2014-03-19, 15:38
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Att fortsätta indoktrinera svenska folket är möjligtvis viktigare än att tjäna pengar på media för svenskfientliga Bonnier. Ibland måste man göra förlust inom ett område för att tjäna pengar på andra.

Kommer sanningen ut om Bonnier och en riktig bojkott sker så kommer man inte sälja några böcker, elektronik osv. som man tjänar pengar på idag.
Jag tror Bonnier försöker få ihop en bolagsporfölj de kan sänka och dra av förlusten mot vinster i andra delar av koncernen. Det är stora summor det handlar om och Bonnier har delar som är extremt lönsamma, tidningarna går under så varför inte dra nytta av det?
Citera
2014-03-19, 15:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag tror Bonnier försöker få ihop en bolagsporfölj de kan sänka och dra av förlusten mot vinster i andra delar av koncernen. Det är stora summor det handlar om och Bonnier har delar som är extremt lönsamma, tidningarna går under så varför inte dra nytta av det?
Kan du utveckla hur Bonniers skulle tjäna något på att köpa ett förlustbringande bolag? Vinst är inte direkt något negativt.
Citera
2014-03-19, 16:03
Medlem
http://www.skatter.se/?q=node/135
Citera
2014-03-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Vet inte om det har varit uppe i tråden. Det skulle vara intressant att se hur papperstidningen förhåller sig ur miljöperspektiv gentemot att läsa på dator, padda eller mobil.

På många områden styr regeringen med hjälp av förbud,skatter och pålagor konsumenter att välja det bästa ur miljöperspektiv.

Har inte sökt men finns det någon forskningsrapport där detta jämförs, papperstidning mot dess digitala variant?
Papper måste väl ändå vara sämre för miljön? Blir ju rätt mycket tidningspapper på 1 år jämfört med om man läser tidningen elektroniskt. Även om pappret återvinns så genererar distributionsledet växthusgaser etc.
Senast redigerad av Kaymano 2014-03-19 kl. 22:57.
Citera
2014-03-20, 06:18
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Desperation för Metro är lustig, jag bläddrar bara igenom skiten ibland och de har ersatt tv-tablåerna med en helsida med saker från internet och när jag var på McDonalds för ett tag sedan så såg jag att de hade reklam för Metro på brickorna. Det kommer förmodligen gå ännu sämre för Metro när företagen börjar fatta hur överdrivna Metros siffror är och att tidningen inte har någon framtid med tanke på hur vanliga smartphones börjar bli.

Metro är ju väldigt extrem i sin politiska korrekthet också så det är kul om den går under. Det är onekligen slående att det inte ens går att ge bort en tidning längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in