Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
För mig är det för mycket olika saker som talar för att det är KJ för att jag skall kunna tro att han är oskyldig. Men jag erkänner gärna att det inte finns ett enskilt bevis som är stensäkert. Det finns också många frågetecken som t.ex. var VB mördades och var hon styckades.
Men att:
- Blodet i bagaget. Det var ju inte bara i bilen utan dessutom på en plastpåse och på ett par handskar.
- Att VB ringde 112* under tiden hon var hos KJ samma dag som hon försvinner.
- Att det fanns en rulle med tejp av samma typ som den tejp som hittades i VB's hår hos KJ. Dessutom avriven på liknande sätt. Och med VBs blod på.
- Att VBs telefon inte används efter att hon lämnat KJ.
- Att KJ av misstag raderar alla konversation med VB dagen efter hon försvunnit.
- Att KJs DNA med stor sannolikhet finns på VB's vrist.
allt skulle vara en slump det tycker jag ligger bortom rimligt tvivel.
- Blodet i bagaget. Det var ju inte bara i bilen utan dessutom på en plastpåse och på ett par handskar.
Javisst. Blöder man näsblod och det kommer på listen och i bakluckan där en påse och handskar ligger så är ju chansen större att blodet stänker på fler saker än inte. Helt naturlugt.
- Att VB ringde 112* under tiden hon var hos KJ samma dag som hon försvinner.
He he.. Hon är så stressad av något så hon medvetet slår 112, men missar med att slå en stjärna också, för att några minuter senare fortsätta och skicka sms i lugnan ro?
Nej, det är mer en felringning. Hon har antagligen 112 inlagt som kortnummer, och råkar trycka på någon knapp.
Varför försöker hon inte ringa igen om hon känner sig hotad? Istället för att smsa sin loverboy? Nej, detta är inte ett indicium av ngt slag. Jag vet att åklagarna villigt drar upp det som en vinklad händelse, då man enbart nämner ena parten. Man utelämnar gärna FAKTA som säger att det antagligen var en felringning.
- Att det fanns en rulle med tejp av samma typ som den tejp som hittades i VB's hår hos KJ. Dessutom avriven på liknande sätt. Och med VBs blod på.
Glöm inte att det endast var VB s spår på tejpen. Tydliga spår att hon hållt i rullen själv och rivit av tejp. Antagligen för ngt sår hon haft.
Rullen ligger dessutom prydligt upplagt på ett badrumsskåp vilket talar emot att KJ lagt den där.
Att man river längs med, kanske är vanligt för denna typ av tejp.
KJ har antagligen inte ens hanterat denna tejprulle ens. Då skulle det funnits fingeravtryck, saliv eller dna från honom. Endast VB har lämnat spår efter sig.
Tejp används också flitigt inom självförsvarssporter, där man tejpar tår och fingrar. Det är bevisat. Och därför delar man även tejpen på detta sätt, precis som VBs tränare gör. Sådan herre sådan lärling...
- Att VBs telefon inte används efter att hon lämnat KJ.
Varför skulle den använts? Såvida ingen skulle ringa henne. Hon var ju på väg att möta MB, han sa antagligen till henne att inte smsa mer, vi ses vid 21.00. Mycket troligt.
Att hon inte ringer något samtal mellan 20.30 och 21.00 säger inget.
- Att KJ av misstag raderar alla konversation med VB dagen efter hon försvunnit.
Yepp kan tyckas märkligt. Men han är en märklig person också. Just att det händer dagen efter kan verka misstänkt. Nu visade det ju sig att smsen han raderade inte var misstänkta eller komprommeterande av något slag. Utan helt vanliga konversationer. Så visst det kan ha varit en slump av misstag, eller så visste han ngt om VB som ingen annan visste.
- Att KJs DNA med stor sannolikhet finns på VB's vrist.
Det kan vara minst tre ytterligare personer med samma dna. Och en minimal chans till helt andra personer, eftersom det inte var ren dna de kunde få fram.
Men jag håller öppet om han har rört benen innan döden eller efter döden.
Endera gör honom inte till en mördare.