Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Sund inställning...
Hur fan tänker du egentligen människa?
Precis likadant uttryckte du vid ett tillfälle i Linda Chen-tråden. "Bäst att fallet läggs ned.".
Och hur kommer det sig nu, tro? Varför resoneras det så anmärkningsvärt?
Kan det bero på att offren i båda fallen är av utländsk härkomst och har mindre värde för dig
så det spelar ingen större roll om morden blir uppklarade?
Kan ha grundligt fel och då ber jag om ursäkt givetvis.
Förklara hur du tänker: varför ska mordfall läggas ned?
Ps. I det här fallet är det ju inte aktuellt för övrigt. RÄTT man är dömd om så hundra Xboxar
plockas fram och somliga börjar dilla om att pojken kan ju inte ens rensa fisk med mera.

Du borde väl inse att hela utredningen har gått fel, det är fel person om blivit dömd, en helt oskyldig, som har ingenting med mordet att göra.
KJ blev dömd därför det påstods att lik funnits i hans bagageutrymme, som han skall ha kört omkring med. Det finns inga bevis att något lik funnits i bagageutrymmet, det finns blodspår som den här spårhunden "Ulf" markerat men inget lik.
Varifrån skulle det liket ha kommit ? Du borde väl inse att påståendet att lik funnits i bagageutrymmet är samma sak som att det är gripet ur luften.
Om du sätter in KJ som gärningsmannen det kör fast omedelbart, det är omöjligt att få någon sammanhängande kedja, utan det stannar med påståendet "KJ är gärningsmannen".
Om bostaden hans varit brottsplatsen hade han sannolikt varit skyldig, men nu är det inte på det viset och det måste accepteras att bostaden hans var ingen brottplats.
Du kan inte skapa en brottsplats i bostaden, därför att det skall stämma in med din teori att KJ är gärningsmannen. Gärningsmännen för mordet på VB är okända så är det och måste accepteras.
Att starta upp någon ny utredning om mordet på VB är helt osannolikt, utan det enda är att lägga ned det, eller ha det vilande som är samma sak. Det blir ett till fall i högen, tro inte att det är det enda fallet som inte är uppklarad.
Jag har min egen teori om det här mordet och där stämmer alla länkarna i en lång kedja,men där är inte KJ någon gärningsman. Jag är själv helt övertygad att HR kommer att frikänna KJ, finns inget alternativ.