2014-03-20, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hunden markerade inte. Punkt.

Precis.. hoppas alla kan släppa det nu!
och samma sak gäller med tejpen!!
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hunden markerade inte. Punkt.

Citat:
Frågan är väl snarast om markeringarna var spårsäkrade.

Jag ser inte att du skrev det utan du skrev ingen markering vilket va helt missvisande.
Så sluta skriv skit och med punkt efter som om du har en slags sanning här. Du ljuger helt uppenbart.
Hunden markerade bevisligen på flera ställen, så du har missbedömt och felaktigt påstått saker som inte stämmer. Dessutom så har det dragits några gånger i denna tråden, och ändå ska du och rumpedraget dra ner med felaktiga påstående.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-20 kl. 00:40.
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hehe, ja ett sådant mordvapen vore ju nåt
Tror du inte det kan vara en helt vanlig kniv som han vridit och då skärs det upp ett c när man drar ut kniven? Det blir även olika vinklar på c. Det kan inte vara i blint raseri för då hade ju alla hack sett lika ut. Eller?
Ja, det påminner ju om våra gamla kära filmfigurer Edward och Freddy och vad de var
utrustade med: https://www.youtube.com/watch?v=M94yyfWy-KI
https://www.youtube.com/watch?v=UURG785oZFE
Citera
2014-03-20, 00:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Hehe, ja ett sådant mordvapen vore ju nåt
Tror du inte det kan vara en helt vanlig kniv som han vridit och då skärs det upp ett c när man drar ut kniven? Det blir även olika vinklar på c. Det kan inte vara i blint raseri för då hade ju alla hack sett lika ut. Eller?

Du ser alla sår på en teckning på sidan 422. Av de bågformade spåren finns det två grupper där "bågen" pekar åt samma håll. Den ena gruppen pekar från höger axel mot vänster höft. Den andra rakt upp mot nacken.

Du har väl FUP dokumentet framför dig när du diskuterar?
Citera
2014-03-20, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Inte för att jag misstror dig, du har garanterat bättre koll än mig på det, men skulle du kunna länka dit vars det går att läsa om det du skriver?

Det fetade bara... Det framgår alltså att dom stått uppe på fönsterluckan och tittat in?
Vill bara helt kunna utesluta att benen legat där och folket inte sett dom för att dom inte stått i rätt vinkel när dom tittat in.
Benen låg 1-1.5 m från fönsteröppningen och en bit från väggen, det skulle inte ha gått att missa benen, för den som såg in genom fönstret. Förundersökningen sid 75, 76
Citera
2014-03-20, 00:52
Medlem
Grandiosos avatar
[quote=zemixon|48014492]Now we're talking!! Vill någon berätta mer?

det börjar bli dags att lägga korten på bordet...[/QUOTE]
Det är på hög tid för dig att lägga korten på bordet beträffande din utsaga
om att Vatchareeya Bangsuan gjort en polisanmälan mot MB.

Far du med ren osanning eller är det fakta?
Vänligen ta och berätta hur det verkligen ligger till med det anmärkningsvärda påståendet.
Citera
2014-03-20, 00:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Benen låg 1-1.5 m från fönsteröppningen och en bit från väggen, det skulle inte ha gått att missa benen, för den som såg in genom fönstret. Förundersökningen sid 75, 76
Maria såg fyndet genom att titta in i byggnaden. Kan hon kan andra.

Citat:
De som gick in i byggnaden och sökte och sedan hittade fyndet var Mischa, Christer och
Magnus. Maria såg fyndet genom att titta in i byggnaden.
Citera
2014-03-20, 01:04
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du ser alla sår på en teckning på sidan 422. Av de bågformade spåren finns det två grupper där "bågen" pekar åt samma håll. Den ena gruppen pekar från höger axel mot vänster höft. Den andra rakt upp mot nacken.

Du har väl FUP dokumentet framför dig när du diskuterar?
Ja givetvis har jag det.
Ja det är olika grupper OCH olika utseende och därför kan det inte vara i blint raseri. Sen frågar man sig om hon kan ha hängt i armarna eller legat på en säng, där han gått runt henne under tiden han huggit, men då borde hon varit i princip död och orörlig. Om hon var vid medvetande borde hon gjort starkt motstånd. Frågan är då om KJ kunnat utföra dessa stick utan hjälp att hålla fast henne. Om man tänker sig att hon ligger mot marken och han sitter på henne, håller fast med höger hand och hugger med vänster under motstånd och det har gjort att verktyget ändrats i handen. Hon har även försökt komma upp med vänster arm och då fått huggen i axeln. Är det så det gått till?
Detta med en kniv som man vrider är inte alls omöjligt som jag ser det. Det blir ett hack som är som en kon, som en märlspiks form.
Citera
2014-03-20, 01:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ja givetvis har jag det.
Ja det är olika grupper OCH olika utseende och därför kan det inte vara i blint raseri. Sen frågar man sig om hon kan ha hängt i armarna eller legat på en säng, där han gått runt henne under tiden han huggit, men då borde hon varit i princip död och orörlig. Om hon var vid medvetande borde hon gjort starkt motstånd. Frågan är då om KJ kunnat utföra dessa stick utan hjälp att hålla fast henne. Om man tänker sig att hon ligger mot marken och han sitter på henne, håller fast med höger hand och hugger med vänster under motstånd och det har gjort att verktyget ändrats i handen. Hon har även försökt komma upp med vänster arm och då fått huggen i axeln. Är det så det gått till?
Detta med en kniv som man vrider är inte alls omöjligt som jag ser det. Det blir ett hack som är som en kon, som en märlspiks form.

Men hur gör du ett bågformat spår som är 0,6 cm brett och 1,8 cm djupt med en kniv? En morakniv är cirka 2 cm bred.
Citera
2014-03-20, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sund inställning...
Hur fan tänker du egentligen människa?

Precis likadant uttryckte du vid ett tillfälle i Linda Chen-tråden. "Bäst att fallet läggs ned.".
Och hur kommer det sig nu, tro? Varför resoneras det så anmärkningsvärt?

Kan det bero på att offren i båda fallen är av utländsk härkomst och har mindre värde för dig
så det spelar ingen större roll om morden blir uppklarade?
Kan ha grundligt fel och då ber jag om ursäkt givetvis.

Förklara hur du tänker: varför ska mordfall läggas ned?

Ps. I det här fallet är det ju inte aktuellt för övrigt. RÄTT man är dömd om så hundra Xboxar
plockas fram och somliga börjar dilla om att pojken kan ju inte ens rensa fisk med mera.
Du borde väl inse att hela utredningen har gått fel, det är fel person om blivit dömd, en helt oskyldig, som har ingenting med mordet att göra.
KJ blev dömd därför det påstods att lik funnits i hans bagageutrymme, som han skall ha kört omkring med. Det finns inga bevis att något lik funnits i bagageutrymmet, det finns blodspår som den här spårhunden "Ulf" markerat men inget lik.
Varifrån skulle det liket ha kommit ? Du borde väl inse att påståendet att lik funnits i bagageutrymmet är samma sak som att det är gripet ur luften.
Om du sätter in KJ som gärningsmannen det kör fast omedelbart, det är omöjligt att få någon sammanhängande kedja, utan det stannar med påståendet "KJ är gärningsmannen".
Om bostaden hans varit brottsplatsen hade han sannolikt varit skyldig, men nu är det inte på det viset och det måste accepteras att bostaden hans var ingen brottplats.
Du kan inte skapa en brottsplats i bostaden, därför att det skall stämma in med din teori att KJ är gärningsmannen. Gärningsmännen för mordet på VB är okända så är det och måste accepteras.
Att starta upp någon ny utredning om mordet på VB är helt osannolikt, utan det enda är att lägga ned det, eller ha det vilande som är samma sak. Det blir ett till fall i högen, tro inte att det är det enda fallet som inte är uppklarad.
Jag har min egen teori om det här mordet och där stämmer alla länkarna i en lång kedja,men där är inte KJ någon gärningsman. Jag är själv helt övertygad att HR kommer att frikänna KJ, finns inget alternativ.
Citera
2014-03-20, 01:27
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Men hur gör du ett bågformat spår som är 0,6 cm brett och 1,8 cm djupt med en kniv? En morakniv är cirka 2 cm bred.
Vilken har de måtten? Menar du I och J?
Citera
2014-03-20, 01:45
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte. Tycker jag kollat på det mesta, allt från klättrarskor, ishacka, en isdubb som man tar sig upp ur isvak från, trädgårdsredskap, verktyg, till en apelsinskalare vilken faktiskt har en intressant form
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in