2014-03-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
För mig är det för mycket olika saker som talar för att det är KJ för att jag skall kunna tro att han är oskyldig. Men jag erkänner gärna att det inte finns ett enskilt bevis som är stensäkert. Det finns också många frågetecken som t.ex. var VB mördades och var hon styckades.

Men att:
- Blodet i bagaget. Det var ju inte bara i bilen utan dessutom på en plastpåse och på ett par handskar.
- Att VB ringde 112* under tiden hon var hos KJ samma dag som hon försvinner.
- Att det fanns en rulle med tejp av samma typ som den tejp som hittades i VB's hår hos KJ. Dessutom avriven på liknande sätt. Och med VBs blod på.
- Att VBs telefon inte används efter att hon lämnat KJ.
- Att KJ av misstag raderar alla konversation med VB dagen efter hon försvunnit.
- Att KJs DNA med stor sannolikhet finns på VB's vrist.

allt skulle vara en slump det tycker jag ligger bortom rimligt tvivel.
Håller med dig. Till en annan sak: kolla in sid 1348 i FUP. På golvet (bild) ligger någonting som på min dator ser ut som en planka. Den påminner (i min dator - suddig bild) om den som bytts ut på golvet i gula huset. Ser du detta eller är det något annat? Öppen för idéer.
Citera
2014-03-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Detta var den utländska killen på Karaten, Han försökte väl ragga på VB, men hon ville inte.
Kan det vara han som hon var rädd för på karaten då? Han finns förhörd i fup, eller hur?
Citera
2014-03-19, 20:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
WL har alltså en direkt koppling till delar av familjen B, det är intressant, mycket. Och när hade WL mobil kontakt med MB mobil, exakta tidpunkter, vet vi det?
Min tanke är att WL vill veta när MB skulle bjuda dem på bröllopsmiddagen den 4/5. Sen skulle WL och någon till festa till med paret. Vill minnas att det var kring 1/5. Jag har inte fup i närheten men det står i MBs samtalslista.
Citera
2014-03-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
??

Citattecken bröt av mitt inlägg.

Det var om fosfor.

Länkningen är glasklar.
1. Enligt experterna så kan likhundar förvillas av fosfor.
2. Det är bevisat att KJ och hans bil kommit i kontakt med fosfor.

Så jag hoppas advokaten noterar detta. Det är ju bara att kalla in experten och sedan ngn från Fallen angel som kan berätta om hur många rökgranater som användes under spelet.
Citera
2014-03-19, 20:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
WL har alltså en direkt koppling till delar av familjen B, det är intressant, mycket. Och när hade WL mobil kontakt med MB mobil, exakta tidpunkter, vet vi det?

Vi vet inte vilka tidspunkter, men vi vet att det rör sig on TRE mobilkontakter den 1 Maj 2013.
Info finns i FUP 918

Samma dag, desutom, TRE mobil kontakter med både:
Jan Erik Wass (VB) och Pont*s Johanss*n (u, o)

"Det är altså MB som har mobil kontakt med dessa 3 personer den 1 Maj, 2013, tre (3) samtal med vardera person)
Senast redigerad av Theforeigner 2014-03-19 kl. 21:44.
Citera
2014-03-19, 20:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
FUP 1300

För omkring 1 år sedan, skulle ett sällskap kolla till ett "spökhus", som ligger mot
"Hedenhållet". William håller på med sk. geocatching, och detta spökhus ligger i ett område
där en sk. geocatchskatt finns. (Robin visar platsen, som ligger på adressen Smaragdvägen 6).

Vet inte med säkerhet om Smaragdvägen 6 (i Boden/Heden)är adressen på själva "spökhuset" iom att huset på den adress absolut inte ligger i något öde område, men "ödehus" behöver kanske inte ligga i ett öde område, bara själva huset är öde?
Bra. Huset bör iaf finnas i närheten av adressen.
Citera
2014-03-19, 20:55
Medlem
Citat:
Vi vet inte vilka tidspunkter, men vi vet att det rör sig on TRE mobilkontakter den 1 Maj 2013.
Info finns i FUP 918

Dagen efter de hade bokat bord på restaurangen.
Citera
2014-03-19, 20:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Vem menar hon? Nybörjare? Nåt jag missat. Blir Nyfiken.

Om det VB sa stämde, så kan det bara vara en person från den karate klassen som jag tror hon tänker på. Det är en jubel idiot som sägs ha blivit varnad också. Sedan slutade väldigt fort på karaten "självmant.." i ungefär samma veva som allt det där. Om det inte vore för att allt pekar mot KJ. Så skulle jag satsa mina pengar på att det vore han tror att jag har nämnt han förr tidigt i tråden.
Senast redigerad av henkess 2014-03-19 kl. 21:04.
Citera
2014-03-19, 21:00
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Vet du hur mycket dina inlägg spretar? Åt alla håll och kanter!!!!!!
Vad tror du har hänt med VB? Det vore intressant att veta med anledning av att du påstår KJs vänner är inblandade. Jag blir förvirrad. Vad menar du? Vet du något som vi inte vet?
Hehe, ett råd till dig. Läs inte mina inlägg om du blir provocerad och förvirrad. Vad jag tror är inte relevant. Man måste öppna alla dörrar, leta efter förklaringar och då blir det spretigt.
Det enda jag vill är att förstå vad som hänt med en förklaring man kan ta på och ta till sig. Jag vet om att jag spretar och har mycket tankar, det är bara att ignorera om det stör dig. Eh?? Vad vet jag som inte NI vet tror du??

Tack igen för ljudfilerna moa-tove, Fridens!!
Citera
2014-03-19, 21:01
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Bra. Huset bör iaf finnas i närheten av adressen.

http://www.geocaching.com/geocache/GC3PK08_military-box

https://www.google.se/maps/place/65%C2%B048'44.8%22N+21%C2%B034'34.6%22E/@65.81245,21.5762833,16z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=sv

EDIT: Här är ödehuset på Heden.
Citera
2014-03-19, 21:06
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Info finns i FUP 918

WL bör utredas, definitivt. Han är lurig
Citera
2014-03-19, 21:11
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
http://www.geocaching.com/geocache/GC3PK08_military-box

https://www.google.se/maps/place/65%C2%B048'44.8%22N+21%C2%B034'34.6%22E/@65.81245,21.5762833,16z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=sv

EDIT: Här är ödehuset på Heden.
På vilken sida i FUP finns händelsen på Heden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in