2014-03-19, 20:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I förhöret med MR som Q länkade kan man läsa att WL gjorde det i samband med att KJs bil blev "stulen" vid ödehuset i Heden. Lite ovanligt att gömma sig i framsätena på bilar och WL är ljus.

Tack, och han har en koppling till MB vad jag har förstått, var det via hans mamma som hade telefonkontakt med MB vid tiden för försvinnandet?
Citera
2014-03-19, 20:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, precis och det kommer man ju att göra också förstås.
Herregud - det finns gott om tidsutrymmen för vederbörande att kunna placera benen
i det där Gula huset. Det kan ha hänt tidigare än vad man verkligen tror.

Och icke att förglömma: Har KJ alibi för tidpunkten när man beräknar att VB bragtes om livet?
NEJ, det har han inte. För 4 maj på eftermiddagen eller kvällen dödades hon med allra
största sannolikhet. Och han har ju själv bekräftat att hon var hemma hos honom.

Precis - och detta innan han blev tillfrågad. Det är ytterligare ett kvitto på att KJ ville dra sökarljuset på sig i vetskap att polis och krim. tekniker skulle kamma noll i hans bostad. Det fanns en uträkning med allt - problemet som knäckte "Masterplanen" var blodet som påträffades i bagageluckan på Sonatan ..
Citera
2014-03-19, 20:32
Medlem
[quote=moa-tove]Alt om Fallen Angel finns här: [url]http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34
Citera
2014-03-19, 20:32
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har aldrig nämnt (eller tror) att MB är GM ..

Bevis, utöver att offrets blod påträffats i den i tingsrätten morddömde KJ:s bil, finns inte.

Erfarna poliser i meningen erfarenhet av det slags mord jag tror att det här handlar om lyser med sin frånvaro. Jag har inte sett eller hört talas om någon i utredningen involverad polisutredare med adekvata kvaliteter, vilket jag tror krävs i det här mordfallet

Inte många rätt i det du skriver, hörru ..

Blodet har vi. Vad säger du om enskilda indicier och indiciekedjor?

Menar du att TR dömt på lösan / ofullständig grund efter en inkompetent polisutredning?

I så fall har den dömde verkligen drabbats av ett justitiemord.
Citera
2014-03-19, 20:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inte ?? Men det är ju precis vad åklagarna har ägnat sig åt, och då har jag inte kunnat notera några invändningar från dig .. Avgörande skillnad beroende på VEM som gissar ? Eller ?

Teknisk bevisning i kategori övertygande är inga gissningar enligt mig. Så det har du fått helt fel uppfattning om. Åklagarna har lagt fram den bevisning som domstolen ansåg räcka för att döma KJ för mord. Uteslutande av annan gärningsman.
Om du inte vet vad gissa betyder, så slå upp det för det kan ge nytt ljus för den som inte vet att man inte gissar i ett domslut. Man värderar bevisen. Bevisvärdering kallas detta.
Citera
2014-03-19, 20:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack, och han har en koppling till MB vad jag har förstått, var det via hans mamma som hade telefonkontakt med MB vid tiden för försvinnandet?
Nja. Vad jag förstått var abonnemanget mammans, men det var WL som nyttjade det. Sen är han "vän" med TL (ANs dotter).
Citera
2014-03-19, 20:38
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
För mig är det för mycket olika saker som talar för att det är KJ för att jag skall kunna tro att han är oskyldig. Men jag erkänner gärna att det inte finns ett enskilt bevis som är stensäkert. Det finns också många frågetecken som t.ex. var VB mördades och var hon styckades.

Men att:
- Blodet i bagaget. Det var ju inte bara i bilen utan dessutom på en plastpåse och på ett par handskar.
- Att VB ringde 112* under tiden hon var hos KJ samma dag som hon försvinner.
- Att det fanns en rulle med tejp av samma typ som den tejp som hittades i VB's hår hos KJ. Dessutom avriven på liknande sätt. Och med VBs blod på.
- Att VBs telefon inte används efter att hon lämnat KJ.
- Att KJ av misstag raderar alla konversation med VB dagen efter hon försvunnit.
- Att KJs DNA med stor sannolikhet finns på VB's vrist.

allt skulle vara en slump det tycker jag ligger bortom rimligt tvivel.

Ja, det är mycket som i ett indiciesammanhang tydligt pekar ett dömande finger mot den dömde.
Blodet är ju dessutom ett direkt bevis.

Det ligger bortom rimligt tvivel, och förhoppningsvis skärper HR straffet.
Citera
2014-03-19, 20:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Blodet har vi. Vad säger du om enskilda indicier och indiciekedjor?

Menar du att TR dömt på lösan / ofullständig grund efter en inkompetent polisutredning?

I så fall har den dömde verkligen drabbats av ett justitiemord.

En gång för alla, kan du publicera indiciekedjan i sin helhet, ingen har sett den? En kedja är något sammanhängande. Kan du länka ihop samtliga befintliga indicier som har anförts som bevis i domstolsförhandlingen så att vi alla kan få en bild av vad som har hänt. En händelsekedja finns inte, ingen vet vad som har hänt därför att åklagaren inte har delgivit omvärlden vad den så kallade indiciekedjan bevisar. Vilka konkreta händelser har bevisats av åklagaren?

Indicier och bevis bör rimligtvis förklara vad som har hänt. En mordutredning syftar till att klarlägga vad som har hänt så att man har något att förhålla sig till.
Citera
2014-03-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det kan vara han själv som har haft telefonkontakt med MB, då det verkar som hans abonnemang står på mamman.
Kanske Lagro får rätt ändå. Om MB har hyrt in WL att mörda VB :-)

Nja säger jag personligen till den teorin.

WL kan definitivt vara inblandad i denna soppa, och han läser säkert varenda inlägg vi skriver. Det gör även polisen, journalister och åklagarna också.

Utredningen är ju inte klar på långa vägar enligt mig.
Citera
2014-03-19, 20:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ödehuset/spökhuset i Heden. Ligger det vid älven i närheten av fiskodlingen?

FUP 1300

För omkring 1 år sedan, skulle ett sällskap kolla till ett "spökhus", som ligger mot
"Hedenhållet". William håller på med sk. geocatching, och detta spökhus ligger i ett område
där en sk. geocatchskatt finns. (Robin visar platsen, som ligger på adressen Smaragdvägen 6).

Vet inte med säkerhet om Smaragdvägen 6 (i Boden/Heden)är adressen på själva "spökhuset" iom att huset på den adress absolut inte ligger i något öde område, men "ödehus" behöver kanske inte ligga i ett öde område, bara själva huset är öde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Alt om Fallen Angel finns här: [url]http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34
??
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nja. Vad jag förstått var abonnemanget mammans, men det var WL som nyttjade det. Sen är han "vän" med TL (ANs dotter).

WL har alltså en direkt koppling till delar av familjen B, det är intressant, mycket. Och när hade WL mobil kontakt med MB mobil, exakta tidpunkter, vet vi det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in