2014-03-19, 12:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
nämen, (inte förvånad..snarare tvärtom!!) ser man på, här har vi ytterligare ett indicium som talar för att KJ blivit oskyldigt anklagad och dömd!!

Nää nu är det på tiden att det här fallet börjar utredas på riktigt!!

Gissar att det är Thomas Olssons avsikt. Men det kan komma att visa sig att Kristoffer Johansson inte är utan inblandning, det måste advokat Olsson vara fullt medveten om. Jag tror att den fortsatta utredningen kommer att skapa en ny spelplan, och bättre därmed förutsättning att mildra påföljden för Johansson.
Citera
2014-03-19, 12:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är farligt att anta för mycket... Hoppas hon kan göra ett nytt försök, få sanningsenlig information och se sakligt på det hela!

Att VB och KJ mobiler fanns inom samma mastvinkel som KJ bostad betyder inte att mobilerna fanns i KJ bostad, det är lite väl övermaga att fastställa det tycker jag då det finns ett antal bostäder inom samma vinkel från masten. Att man inte kunnat fastställa att KJ lägenhet är brottsplatsen borde få en konsekvens för det förstnämnda antagandet.
Citera
2014-03-19, 12:53
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Och är väl inte heller? No capital punishment, yet...?

Alltså fanns inget att pressa pojken på! Och om ingen utpressning förekommit så bör ingen utpressning ha utlöst mordet?
Nej nu är han helt klart på väg mot MBs kroppsvolym
Utpressning är nog inte heller vad som utlöst mordet utan en djup besvikelse som byggts upp utav nederlag vilket kulminerade och blev övermäktigt för KJ pga något som VB uttryckt denna eftermiddag o kväll, tror jag.

(Eller så levde han i en annan verklighet helt enkelt. Som Dexters alter ego? Dexter mördade omoraliska människor. Var VB omoralisk? Ja om hon knullade en annan frus man och blev gravid med denne man och tänkte rymma med denne man så var omoralen ett faktum. Då måste hon dö. Men så här har det nog inte gått till riktigt. )
Citera
2014-03-19, 13:00
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Den välvilliga tolkningen: att JJ kan ha blandat ihop dessa två tillfällen:

1. Natten den 19:e efter kl 02:49, då KJ åker och hämtar upp NS och då rimligtvis Xbox-natten tar sin början.

2. Natten den 20:e, då KJ är ute och köper cigg.

Kl 04:26: Pappa ringer KJ i 24 sekunder.

Kl 04:33: KJ på Statoil på Garnisonsgatan.

Att pappan inte har riktigt koll på dessa dagar framgår av ett annat förhör, där han säger säger om den 19:e:

"Den 19 maj är det filmpremiär och Kristoffer ska gå på bio." (1151)

Biobesöket skedde som bekant den 22:e.

En annan variant
är naturligtvis att pappan tjänstvilligt tänjer på sanningen för att hjälpa KJ.

Man får väl anta att åklagarna kommer vara sugna på att lyfta fram motsägelser i pappans berättelse, som av allt att döma kommer vara en viktig del i försvaret. Om pappan märkte att KJ åkte iväg och av nån anledning hållit inne med uppgiften att han var borta i många timmar (eller inte varit medveten om det) ser det förstås inte bra ut. Eller har pappan tagit upp detta under nåt förhör? Lyckligtvis finns ju både pappan, mamman och NS på plats och kan reda ut saken.
Citera
2014-03-19, 13:09
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi ska tro på ME så har benen legat i huset före den 18-19/5, och grabbarna på fyrhjulingarna var väl där den 10:e? Mellan den 10:e och fynddygnet bör benen ha hamnat i huset isf. Vilka tillfällen har KJ haft under den tidsperioden då?

Om den 10:e stämmer vill säga.

Det jag vill ha sagt med mitt inlägg är att jag inte tror att någon har tittat in i ödehuset ordentligt mellan det att hon blev mördad och MPS var där och hittade benen.

Det velades så mycket om killen som var rädd för spindelnät (fyrhjulingskillen va?) ens stuckit in huvudet ordentligt när dom varit där och kollat.
Citera
2014-03-19, 13:09
Medlem
Jag skulle tro att TO kommer ifrågasätta Tingsrättens påstående att lik har funnits i bagageutrymmet och fraktats med bilen. Det finns inga bevis att något lik har legat i bilen, däremot finns det ett blodspår men det är något helt annat än ett lik och där finns möjligheten att det är planterat dit blodspåret, som också passar in i det här fallet.
TO kommer säkerligen ta upp att Tingsrätten har inte nämt någonting om värnet på Mjösjöberget där kroppsdelarna var gömda.
Sedan kommer sannolikt upp det som redan framkommit, att placeringen av benen i Gula huset har inte KJ gjort.
Tingsrätten har inga bevis för något begånget brott av KJ och Hovrättens uppgift är till stor del att undersöka bevisen som Tingsrätten kommit med och nu finns inga bevis mot honom, utan alltsammans är baserat på antagande från Tingsrätten, därför borde utgången vara självklar i det här fallet vid Hovrätten.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-19 kl. 13:12.
Citera
2014-03-19, 13:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Snacka om att vara korkad. Tror du hon vill sätta dit just KJ till varje pris? Att en människa ska sitta i fängelse oskyldig? För prestige, eller vad?

Hur långt kan vänskapskorruption sträcka sig ? Åklagaren: "Micke kan gå nu" .. "Micke" utreddes inte fullständigt, i grunden, med avseende på vad som borde intressera mordutredare. Varför frågar sig vän av ordning .. Gissar att Thomas Olsson finner anledning att ställa samma fråga i hovrätten.
Citera
2014-03-19, 13:11
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trots det så säger åklagaren i domen att VB måste ha befunnit sig i KJ lägenhet när slagningen 112* gjordes. Varför måste hon det undrar jag? Ett jäkla antagande, då ska hon säga det isf, inte att hon måste. Åklagaren lägger till och drar ifrån som det behagar, det är inte fair play, tycker jag.

Det starkaste stödet för att 112-ringningen gjordes från KJ:s lägenhet är väl att den åtalade själv hävdar att hon var på just den platsen då? Om han är oskyldig har han väl ingen anledning att ljuga om en sån sak? Jag kan inte det juridiska men jag tycker det är ett rimligt antagande från åklagarens sida.
Citera
2014-03-19, 13:19
Medlem
Citat:
Hellre att ingen döms för det här mordet än att en ung oskyldig kille döms för något han inte gjort.
Det bästa är att KJ blir frikänd och att fallet läggs ned.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-19 kl. 13:22.
Citera
2014-03-19, 13:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det starkaste stödet för att 112-ringningen gjordes från KJ:s lägenhet är väl att den åtalade själv hävdar att hon var på just den platsen då? Om han är oskyldig har han väl ingen anledning att ljuga om en sån sak? Jag kan inte det juridiska men jag tycker det är ett rimligt antagande från åklagarens sida.

Sant, men som jag har sagt tidigare, KJ har kanske en anledning att sätta fokus på sin egen lägenhet om mordplatsen är en annan.

-Ni har ingenting på mig.
Citera
2014-03-19, 13:22
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Du säger det själv... g i v e t v i s är det så att åklagarens uppgift är att få skyldiga dömda (obs en straaaakt betoning på skyldiga!!!). Likväl är åklagarens primära uppgift att se till så att ingen oskyldig döms- de ska göra allt i sin väg för att så INTE ska ske (allt detta är såklart lagstadgat)

Något som är viktigt och väldigt självklart men som jag ändå märker är viktigt att poängtera här är:

Hellre att ingen döms för det här mordet än att en ung oskyldig kille döms för något han inte gjort.
Nu handlade detta egentligen inte om ÅKs jobb utan att DU tror irritationen hon känner beror på att TOs nya uppgifter kan fria KJ dvs det handlar om prestige, när det handlar om att ÅK blev irriterad över att rättegången riskerar bli uppskjuten. Detta är inte värt att tjafsa över nåt mer. Fridens på dig!
Citera
2014-03-19, 13:26
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur långt kan vänskapskorruption sträcka sig ? Åklagaren: "Micke kan gå nu" .. "Micke" utreddes inte fullständigt, i grunden, med avseende på vad som borde intressera mordutredare. Varför frågar sig vän av ordning .. Gissar att Thomas Olsson finner anledning att ställa samma fråga i hovrätten.
Ja vi får väl se hur många ord TO lägger fram som kommer innefatta MB. Noll tror ju jag. Han kommer inte göra samma misstag som Forsberg. Intressant värre. Hehehe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in