2014-03-19, 12:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Nej, det var KJ som spelade på den: Det råkar finnas minst? två vittnen som kan ge honom ett fullgott alibi!!

Samma styrka i det här fallet som i paret MB/AN:s inbördes alibi ?
Citera
2014-03-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Samma styrka i det här fallet som i paret MB/AN:s inbördes alibi ?

KJs alibi är BETYDLIGT starkare eftersom det är TVÅ personer som kan styrka det..

AN och MB har ju bara varandra vilket är väldigt svagt........
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Förhöret med MR rör till det på en punkt:

Enligt pappan åkte KJ iväg natten till den 19 för att hämta den berusade NS. Därefter återvänder han:

"J: Och sen på natten så kommer han in och säger att han ska fara och skjutsa NS, och öh jag vaknar som till och tänker som att men var inte borta så länge då. Och jag ser att han far iväg, han har bilen parkerad utanför vårt sovrumsfönster så att... Efter han hade farit så kan jag inte somna förrän han kom tillbaka. En stund senare där så, och , han går och lägger sig och sover den förmiddan eller princip hela den dan" (filen i TR, ca 00.30)

MR ger en helt annat version:

"De träffades i samband med att KJ hämtat upp NS då denna var berusad de hade sen hämtat upp MR, hon tror att NS blev upphämtad i Svartbyn. MR säger att de sedan for till KJ:s stuga utanför Boden."

Och vidare i samma förhör:

"Hon säger att de åkte hem till NS och att det var KJ som körde. Hemma hos NS började NS och KJ spela Xbox och MR tittade på en stund innan hon somnade, klockan kan då ha varit ca 05.00-06.00."

Hur går dessa uppgifter ihop? Har JJ blandat ihop dagarna eller är det hon som minns fel?

Den välvilliga tolkningen: att JJ kan ha blandat ihop dessa två tillfällen:

1. Natten den 19:e efter kl 02:49, då KJ åker och hämtar upp NS och då rimligtvis Xbox-natten tar sin början.

2. Natten den 20:e, då KJ är ute och köper cigg.

Kl 04:26: Pappa ringer KJ i 24 sekunder.

Kl 04:33: KJ på Statoil på Garnisonsgatan.

Att pappan inte har riktigt koll på dessa dagar framgår av ett annat förhör, där han säger säger om den 19:e:

"Den 19 maj är det filmpremiär och Kristoffer ska gå på bio." (1151)

Biobesöket skedde som bekant den 22:e.

En annan variant
är naturligtvis att pappan tjänstvilligt tänjer på sanningen för att hjälpa KJ.
Citera
Medlem
Nä men oj, här vare livat! Trevligt att se att det äntligen händer någonting i tråden!!!
Frågan är hur mycket dessa uppgifter med en x-box styrker KJs alibi. MR och NS verkar inte ha riktigt koll på tiden. Inte enligt fup.
Vad som är intressant är att mamman ska vittna. Hur ska hon få sin stackars lille son att komma från lagens elaka hand? Genom att än en gång bekräfta att han inte ens kan rensa fisk och är svag både fysiskt och psykiskt? Detta blev ju spännande nu igen!
Citera
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det är kanske du som blandar ihop.
Natten mellan 18-19 hämtar KJ dessa två.
Vad är det du inte får ihop?

Pappan säger att KJ åkte ut för att skjutsa NS som var full och att han kom tillbaka efter en kort stund, förhöret med MR säger att han var borta i flera timmar.
Citera
2014-03-19, 12:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliesheeen
Hon får ju dojjan om det är fel snubbe. Så klart hon hävdar in i det längsta att det är han.

Vi kommer aldrig få veta till 100% vem som mördade henne!

Precis som alla brottslingar i det längsta förnekar brott .. Finns många varianter på samma tema ..
Citera
2014-03-19, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
KJs alibi är BETYDLIGT starkare eftersom det är TVÅ personer som kan styrka det..

AN och MB har ju bara varandra vilket är väldigt svagt........

Alibi för vad? Ska du påstå att kj har alibi så måste du veta när benen lades i huset och det vet ingen annan än kj.
Citera
2014-03-19, 12:39
Medlem
niczs avatar
Måste bara få säga (var på rättegången och minns hur jag reagerade) att jag tyckte det stod mycket oklart huruvida ena vittnet över huvud taget stuckit in huvudet ordentligt för att ens kunna se i den vinkel där benen låg.

Den äldre mannen med hunden vill jag minnas bara stod nedanför den upplutade fönsterluckan när han tittade in. Då är det fullkomligt omöjligt att se i den vinkeln där benen låg.

Låt oss säga att det funnits en glasruta i fönstret, då hade man inte kunnat se benen. Du måste med andra ord sticka in huvudet längre in än där glasrutan i fönster normalt sitter.

Personligen tror jag nog att benen redan låg där före dessa herrar tittade in där.
Citera
2014-03-19, 12:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Måste bara få säga (var på rättegången och minns hur jag reagerade) att jag tyckte det stod mycket oklart huruvida ena vittnet över huvud taget stuckit in huvudet ordentligt för att ens kunna se i den vinkel där benen låg.

Den äldre mannen med hunden vill jag minnas bara stod nedanför den upplutade fönsterluckan när han tittade in. Då är det fullkomligt omöjligt att se i den vinkeln där benen låg.

Låt oss säga att det funnits en glasruta i fönstret, då hade man inte kunnat se benen. Du måste med andra ord sticka in huvudet längre in än där glasrutan i fönster normalt sitter.

Personligen tror jag nog att benen redan låg där före dessa herrar tittade in där.

Om vi ska tro på ME så har benen legat i huset före den 18-19/5, och grabbarna på fyrhjulingarna var väl där den 10:e? Mellan den 10:e och fynddygnet bör benen ha hamnat i huset isf. Vilka tillfällen har KJ haft under den tidsperioden då?

Om den 10:e stämmer vill säga.
Citera
2014-03-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hon som under slutplädering gjorde om tejprullens matchning till +4 i stället för SKLs +1.
Japp, hon har nog inte mycket till samvete.

Hjälp! jag blir mörkrädd och domen grundar sig på detta... nej nu måste saker och ting klargöras!!
Citera
2014-03-19, 12:45
Medlem
Ang KJ/TO:s nya vittnen till HR; har ingen klar uppfattning om hur det förhåller sig i detta fall men generellt är det ju inte direkt något ovanligt fenomen att det "dyker upp" i TR ohörda personer då det är dags för vändan i HR. Något som man nog utan att vara för konspiratorisk ofta kan sätta i samband med att restriktioner har hävts och ett ihopsnackande har möjliggjorts.
Hur pass driftig kan man tänka sig att KJ varit på Porsön?
Citera
2014-03-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trots det så säger åklagaren i domen att VB måste ha befunnit sig i KJ lägenhet när slagningen 112* gjordes. Varför måste hon det undrar jag? Ett jäkla antagande, då ska hon säga det isf, inte att hon måste. Åklagaren lägger till och drar ifrån som det behagar, det är inte fair play, tycker jag.

Det är farligt att anta för mycket... Hoppas hon kan göra ett nytt försök, få sanningsenlig information och se sakligt på det hela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in