2014-03-19, 01:11
Medlem
Han är snart fast...genom hårt arbete har nya uppgifter kommit fram som kommer lösa mysteriet.
Små pusselbitar och tillfälligheter har gjort att allt känns väldigt logiskt.
Fast med detta fall kan man aldrig ta ut ngt i förskott, hoppas på det bästa!
Citera
2014-03-19, 01:24
Medlem
herrgurkas avatar
Nu har jag kollat på inslaget i Brottscentralen. De påstår att de går ut med ny information men i själva verket var den informationen vad som sagts från första början. Allt mördaren sannolikt bodde i Linköping under tiden vid morden. Alltså ingen ny information alls. Polisen från Rikskrim menar att denna analys (att GM bodde i Linköping) är ett genombrott i utredningen. WTF? Han kan ändå inte ens avgränsa ett visst område i Linköping. En apa borde komma fram till samma slutsats som rikskrim.

Han säger även "Vi har valt nu att gå ut och presentera så mycket vi bara kan." Det är verkligen inte mycket imho.
Citera
2014-03-19, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Nu har jag kollat på inslaget i Brottscentralen. De påstår att de går ut med ny information men i själva verket var den informationen vad som sagts från första början. Allt mördaren sannolikt bodde i Linköping under tiden vid morden. Alltså ingen ny information alls. Polisen från Rikskrim menar att denna analys (att GM bodde i Linköping) är ett genombrott i utredningen. WTF? Han kan ändå inte ens avgränsa ett visst område i Linköping. En apa borde komma fram till samma slutsats som rikskrim.

Han säger även "Vi har valt nu att gå ut och presentera så mycket vi bara kan." Det är verkligen inte mycket imho.

De släpper inget ännu men det är nya grejer på G det kan jag intyga! de menar att de tror sig veta mer specifikt var han bodde iom att han rörde sig som han gjorde...och jag vet vad de syftar på, men kan inte prata mer om det här nu. vi får bara hoppas det smäller till denna gången.
Citera
2014-03-19, 11:30
Medlem
WasteOfAirs avatar
Är de anhöriga topsade? Hade A-L några barn ihop med sin man? Hade de barn från tidigare förhållanden? Eller såhär, hade någon av A-L eller hennes man en ung anhörig vid tidpunkten för mordet? Systerbarn etc... Detta kanske hittas i tråden och i så fall ber jag om ursäkt för frågorna, men någon kanske vill vara vänlig att svara?

Edit:Fanns A-L:s blod på M?

Tack på förhand!
Senast redigerad av WasteOfAir 2014-03-19 kl. 12:23.
Citera
2014-03-19, 11:53
Medlem
Ett tips till alla som är intresserade av Dubbelmordet...Kolla på EFTERLYST ikväll. Enligt säkra källor ska man prata om dubbelmordet i Linköping och troligtvis är det samma som Brottscentralen visade, men kan ju vara annat oxo. Trevlig onsdagskväll på er!
Citera
2014-03-19, 14:52
Medlem
withnonames avatar
Nu har jag funderat sen Brottscentralen igår på om det kan vara en entreprenadsverksamhet den här mannen kom ifrån.Han verkar känna Linköping och en del entreprenader är över en längre period.Jag hoppas man har kollat det.
Citera
2014-03-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
De släpper inget ännu men det är nya grejer på G det kan jag intyga! de menar att de tror sig veta mer specifikt var han bodde iom att han rörde sig som han gjorde...och jag vet vad de syftar på, men kan inte prata mer om det här nu. vi får bara hoppas det smäller till denna gången.

Vad syftar det på? Inte för att vara otrevlig men vad skulle du veta som ingen annan här vet om fallet? Jag tror sorgligt nog att man inte har kommit en meter närmare en lösning tyvär. Att GM bor i Linköping behöver man inte vara en raketforskare för att förstå, klart det är troligast.
Citera
2014-03-19, 22:21
Medlem
gagamonsters avatar
Citat:
Ett tips till alla som är intresserade av Dubbelmordet...Kolla på EFTERLYST ikväll. Enligt säkra källor ska man prata om dubbelmordet i Linköping och troligtvis är det samma som Brottscentralen visade, men kan ju vara annat oxo. Trevlig onsdagskväll på er!
Fast dom gjorde ju inte det
Citera
2014-03-20, 00:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Man kan ju hoppas, men det är väldigt svårt att tro att de äntligen lyckats kombinera någon sorts rekonstruktion av hur en i trakterna hemtam GM bör ha rört sig med annan kunskap om en specifik person som stämmer in på vad de då vet till något konkret som gör att de kan ringa in en person.
Citera
2014-03-20, 10:17
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Han är snart fast...genom hårt arbete har nya uppgifter kommit fram som kommer lösa mysteriet.
Små pusselbitar och tillfälligheter har gjort att allt känns väldigt logiskt.
Fast med detta fall kan man aldrig ta ut ngt i förskott, hoppas på det bästa!
Citat:
Det finns rimligen inte ett skit av värde som har tillkommit. Det finns bara två sätt det här fallet kan lösas på, ett är att någon tipsar om rätt gärningsman och att tipset har sådan bäring att vederbörande topsas, ett annat är att vederbörande begår ett nytt brott så att han topsas av polisen. Det finns inga andra möjligheter så här lång tid efteråt såvida inte att polisens masstopsningar, i den mån de fortsätter, gett resultat. I vilket fall som helst är nyckeln topsning. Och i det ögonblicket träff finns så kommer man att plocka in gärningsmannen och vi kommer få läsa om det i media. Ett sådant här fall är i mångt och mycket 100% skyldig eller 100% oskyldig och det finns inget mitt emellan.

Du vet ingenting som inte redan är känt i massmedia så sluta tala i gåtor och försöka göra dig märkvärdig!

Den "nya analysen" är ungefär samma slutsats som en dresserad apa skulle kunna komma fram till, nämligen att gärningsmannen har någon form av anknytning till närområdet. Det är väl inte någon som tyckt att det varit mer sannolikt att gärningsmannen endast var i Linköping över dagen utan att ha någon som helst koppling till någon i staden? Märk vad polisen säger, det är så brett att det till och med kan handla om en "soffa hos en bekant". Då har man garderat sig djääävligt brett!
Citat:
+1
Senast redigerad av DrBrasa 2014-03-20 kl. 10:28.
Citera
2014-03-20, 10:46
Medlem
Quoters avatar
Citat:
En apa borde komma fram till samma slutsats som rikskrim.

Fast nu ska vi väl inte förolämpa alla apor i världen genom att säga så? Det ligger hårt tryck på polisen att ordna upp det här dubbelmordet, varje gång måste de försöka trolla fram något nytt ur hatten - hur basalt det än verkar.

Mitt stalltips är fortfarande att ärendet blir olöst.
Citera
2014-03-20, 10:50
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter

Mitt stalltips är fortfarande att ärendet blir olöst.
Menar du för evigt eller för den här gången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in