Citat:
Ursprungligen postat av
Borrmint
Han är snart fast...genom hårt arbete har nya uppgifter kommit fram som kommer lösa mysteriet.
Små pusselbitar och tillfälligheter har gjort att allt känns väldigt logiskt.
Fast med detta fall kan man aldrig ta ut ngt i förskott, hoppas på det bästa!
Citat:
Ursprungligen postat av
Borrmint
De släpper inget ännu men det är nya grejer på G det kan jag intyga! de menar att de tror sig veta mer specifikt var han bodde iom att han rörde sig som han gjorde...och jag vet vad de syftar på, men kan inte prata mer om det här nu. vi får bara hoppas det smäller till denna gången.
Det finns rimligen inte ett skit av värde som har tillkommit. Det finns bara två sätt det här fallet kan lösas på, ett är att någon tipsar om rätt gärningsman och att tipset har sådan bäring att vederbörande topsas, ett annat är att vederbörande begår ett nytt brott så att han topsas av polisen. Det finns inga andra möjligheter så här lång tid efteråt såvida inte att polisens masstopsningar, i den mån de fortsätter, gett resultat. I vilket fall som helst är nyckeln topsning. Och i det ögonblicket träff finns så kommer man att plocka in gärningsmannen och vi kommer få läsa om det i media. Ett sådant här fall är i mångt och mycket 100% skyldig eller 100% oskyldig och det finns inget mitt emellan.
Du vet ingenting som inte redan är känt i massmedia så sluta tala i gåtor och försöka göra dig märkvärdig!
Den "nya analysen" är ungefär samma slutsats som en dresserad apa skulle kunna komma fram till, nämligen att gärningsmannen har någon form av anknytning till närområdet. Det är väl inte någon som tyckt att det varit mer sannolikt att gärningsmannen endast var i Linköping över dagen utan att ha någon som helst koppling till någon i staden? Märk vad polisen säger, det är så brett att det till och med kan handla om en "soffa hos en bekant". Då har man garderat sig djääävligt brett!
Citat:
Ursprungligen postat av
herrgurka
Nu har jag kollat på inslaget i Brottscentralen. De påstår att de går ut med ny information men i själva verket var den informationen vad som sagts från första början. Allt mördaren sannolikt bodde i Linköping under tiden vid morden. Alltså ingen ny information alls. Polisen från Rikskrim menar att denna analys (att GM bodde i Linköping) är ett genombrott i utredningen. WTF? Han kan ändå inte ens avgränsa ett visst område i Linköping. En apa borde komma fram till samma slutsats som rikskrim.
+1